AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Babyen min har gått fra å amme/sove på puppen halve dagen. Når vi lå i sofaen i flere timer så så jeg på tv etc og følte dagene var relativt enkle. Nå derimot er hun fort ferdig med amming (før tok det fort 1-2 timer per gang). Hun vil absolutt ikke ligge på meg med lenger😂 men syns det er litt vanskelig å vite hva jeg skal bruke våkentimene til! Hun sover stort sett 40 min x 3 daglig, men sover godt om natten! Hun klager lite og virker fornøyd, men jeg føler et "press" på å underholde henne hele tiden. Får dårlig samvittighet når hun ligger i babygymmen/på matte alene selv om hun virker fornøyd med det. Synger mye, snakker osv, men dagene blir voldsomt lange! Hun ser på når jeg lager mat, bretter klær osv.. Hvordan gjør/gjorde dere andre det? Er jo begrenset med besøk osv nå pga korona + folk er jo på jobb😅 samboer jobber offshore så er alene i 2 uker med baby. Er det "feil" å la henne ligge alene en halvtime noen ganger daglig? (Hun gir beskjed når hun er lei, som regel etter 30 min) får så dårlig samvittighet av det, men kan jo ikke synge/prate hele dagen heller🙈 Anonymkode: dfa11...f1e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Så lenge babyen er fornøyd trenger du ikke bry deg om hva du tror andre tenker. Det høres ut som passe mengde stimuli 😊 Anonymkode: d5f7e...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Du skal være veldig glad for at barnet kan ligge selv! Er mange som har barn som ikke kan legges ned ett sekund og det er veldig slitsomt når de begynner å bli litt tyngre på den aldereen. ikke tenk så mye, bare vær! Anonymkode: e2dc0...fb2 2
Thea82 Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Hadde det helt likt som deg! Bare at det var sånn fra første stund nærmest, hun har aldri riktig giddet å ligge/sitte stille. Jeg tror virkelig de sier ifra om noe ikke er ok. Så nå lar jeg henne leke i babygymmen så lenge hun vil, men er alltid i samme rom. Har satt en babygym i kjøkkenet så jeg kan lage mat og rydde samtidig;) ellers går jeg mye tur, både med vogn og bæresele. Hun sover ikke mye på dagtid, men liker å ligge i vognen og kikke (tar ned kalesjen om hun ikke skal sove). 1
tussi84 Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Baby her er 4 mnd. Jeg veksler mellom å underholde han/ la han leke alene. Når han er fornøyd med det å leke på egenhånd så gjør jeg diverse ting som feks ta lett husarbeid som feks sette på en klesvask/tømme oppvaskmaskin, eller så leser jeg noe/ser på tv/surfer på mobilen. Jeg avbryter det jeg driver med om jeg hører baby begynner å bli misfornøyd. Synes det er fint at han klarer å leke litt for seg selv også. Hører om mange babyer som ikke kan være for seg Selv i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Har du prøvd å trille lang tur med baby? Jeg går en trilletur på ca 2 timer hver dag, og da sover baby hele tiden(sover også kun kortere dupper inne). Da får jeg frisk luft, trim, og slått i hjel litt tid🙂 Jeg hører på podcast PG får litt «egentid». Ellers bruker jeg også, slik som deg, mye tid med baby på lekematta, og syns det er veldig koselig når jeg har fått trimmet litt selv. Jeg kan også ta med baby litt i bæresele mens jeg gjør diverse huslige oppgaver, hvis han ikke vil ligge alene på matta. Da synger jeg mens jeg holder på, og tenker bebis syns det er litt koselig også😅 Anonymkode: 27118...a40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå