AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Jeg er gravid i tredje trimester og blitt sykemeldt stakkars to uker for å få ned blodtrykket, prøve å få stress ut av kroppen og pleie meg selv. Har også urinveisinfeksjon. Skal på kontroll igjen fordi legen er redd for svangerskapsforgiftning. Siden jeg gav sjefen beskjed har han kontaktet meg omtrent hver dag, ber meg med på møter og ber meg ringe, se på dokumenter. Nå sender han melding og ber meg ringe. Jeg forstår at vi må ha en dialog hvis jeg blir borte lenge. Selv om jeg jo er gravid og snart skal ut i permisjon. Men sykemeldes man ikke i starten for å ta det med ro? Skal jeg mentalt tenke på jobben hver dag, når jeg er livredd for mer stress og eventuell svangerskapsforgiftning. Er det riktig at arbeidsgiver skal ringe og kreve aktivitet fra deg slik hver dag. Jeg merker at jeg blir mer stresset og blodtrykket går neppe ned. Er mye pga jobben jeg er stresset. Hva synes dere? Anonymkode: 41639...f87 2
Khadira Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Er du sykemeldt, så er du sykemeldt. Kan jeg spørre om hvordan type jobb du har? Dersom du f.eks. har lederansvar er det akseptabelt med litt mas mener jeg iallfall. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Det er ikke riktig. Har opplevd det samme selv. Anonymkode: b17bd...f21 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Nightcrawler skrev (6 minutter siden): Er du sykemeldt, så er du sykemeldt. Kan jeg spørre om hvordan type jobb du har? Dersom du f.eks. har lederansvar er det akseptabelt med litt mas mener jeg iallfall. Nei ingen lederansvar. Jobber som pedagog. Ingen uklarheter i forhold til jobben min for vikarer. Anonymkode: 41639...f87 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke riktig. Har opplevd det samme selv. Anonymkode: b17bd...f21 Forferdelig ubehagelig. Anonymkode: 41639...f87 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Forferdelig ubehagelig. Anonymkode: 41639...f87 Jeg ville bare sluttet å svare når sjefen ringer. Du må fokusere på å bli frisk. Anonymkode: b17bd...f21 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Be legen din kontakte sjefen din. Det gjorde min da min sjef mente jeg fint kunne jobbe hvilende nattevakt til tross for at jeg var 100% sykmeldt. (Jeg sa opp så raskt jeg kunne etterpå). Anonymkode: 90cd6...014 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville bare sluttet å svare når sjefen ringer. Du må fokusere på å bli frisk. Anonymkode: b17bd...f21 Ja jeg må det. Jeg må virkelig det. Anonymkode: 41639...f87
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be legen din kontakte sjefen din. Det gjorde min da min sjef mente jeg fint kunne jobbe hvilende nattevakt til tross for at jeg var 100% sykmeldt. (Jeg sa opp så raskt jeg kunne etterpå). Anonymkode: 90cd6...014 Fy fader. Det burde ikke gå ann. Ja jeg ble sykemeldt brått for noen dager siden, samme dag som jeg gir beskjed om at jeg er sykemeldt, blir jeg bedt om å delta på møte digitalt. Jeg ble så paff, skrev bare: kanskje det ja. Dukket selvfølgelig ikke opp. Så respektløst. Sitter der med skyhøyt blodtrykk pga har fått null tilrettelegging på jobb som gravid, og frykter for barnet mitt, også tror han at jeg skal delta på et møte. Merker jeg eksploderer snart. Anonymkode: 41639...f87 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Skaffa meg et skriv engang jeg fra lege der det stod at jeg skulle være sykemeldt med 100% ro pga helse , av legen min. Som jeg skulle gi leder. Leder bretta den bare sammen uten å se på den og et par dager etterpå kom maset om jeg kunne jobbe tross sykemelding. Blei sur når jeg ikke svarte med engang. snakk med lege du! Anonymkode: 0495f...803 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er gravid i tredje trimester og blitt sykemeldt stakkars to uker for å få ned blodtrykket, prøve å få stress ut av kroppen og pleie meg selv. Har også urinveisinfeksjon. Skal på kontroll igjen fordi legen er redd for svangerskapsforgiftning. Siden jeg gav sjefen beskjed har han kontaktet meg omtrent hver dag, ber meg med på møter og ber meg ringe, se på dokumenter. Nå sender han melding og ber meg ringe. Jeg forstår at vi må ha en dialog hvis jeg blir borte lenge. Selv om jeg jo er gravid og snart skal ut i permisjon. Men sykemeldes man ikke i starten for å ta det med ro? Skal jeg mentalt tenke på jobben hver dag, når jeg er livredd for mer stress og eventuell svangerskapsforgiftning. Er det riktig at arbeidsgiver skal ringe og kreve aktivitet fra deg slik hver dag. Jeg merker at jeg blir mer stresset og blodtrykket går neppe ned. Er mye pga jobben jeg er stresset. Hva synes dere? Anonymkode: 41639...f87 Kjøre Ts. Sjekk ut denne linken, og hør med NAV om du er i målgruppen. Lykke til ! https://familie.nav.no/om-svangerskapspenger Anonymkode: 8e6e2...517 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå