bettan Skrevet 26. september 2002 #1 Skrevet 26. september 2002 Hei ! Jeg er på jakt etter kaker laget i langpanne(stor)er det noen som har noen gode oppskrifter de kan dele med meg?
Gjest Lea Skrevet 26. september 2002 #2 Skrevet 26. september 2002 Jeg pleier å lage dobbel eller tredobbel porsjon av de vanlige kakene jeg. Har desverre ingen oppskrifter tilgjengelig, men kaker som passer fint i langpanne er vanlig sjokoladekake og eplekake.
Kosejente Skrevet 30. september 2002 #3 Skrevet 30. september 2002 Har en kjempegod oppskrift på krydderkake (også kalt surmelkskake på Vestlandet). Til og med ungene elsker den hos meg! Den holder seg saftig og god i iallefall en uke. Oppskriften: 7 1/2 dl kefirmelk (surmelk) 7 1/2 dl sukker 3 ts kanel 3 ts nellik 3 ts natron 150 gr. smelta smør 9 dl hv.mel Stekes v 200 grader 1/2 t
xeyes Skrevet 30. september 2002 #4 Skrevet 30. september 2002 ÅHH der er krydderkaka jeg har leitet etter!! TUSEN TAKK! Det går ann å ha hvit melisglasur på toppen ikkesant? :D :D :D -x
Chiquita Skrevet 1. oktober 2002 #5 Skrevet 1. oktober 2002 Jeg bruker å lage denne kaken: MELLOMMATKAKE 4 kp sukker 2 kp smeltet smør 4 kp melk 7 ts bakepulver 12 kp hvetemel ________________ Smør formen med smør, hell i "røra", og strø med kanel og sukker (mye) Stekes på 200*C i ca 20 min Jeg synes denne er kjempegod, og den er jo så enkel å lage!!!! *klem*
Kosejente Skrevet 1. oktober 2002 #6 Skrevet 1. oktober 2002 Ingen årsak!! :D D går sikkert an å ha melisglasur oppå krydderkaka, men jeg bruker d ikke. Er ikke så gla i glasur selv.... Lykke til med kaka!!
Gyda Skrevet 1. oktober 2002 #7 Skrevet 1. oktober 2002 En god gammel variant av kaker i langpanne, er Mor Monsen. Her følger min oppskrift: 400 gram smør 400 gram sukker 400 gram hvetemel 3 ts bakepulver 6 egg revet skall av en sitron Smør og sukker røres godt. Pisk eggene godt for seg selv, før du blander dem i Før du steiker kaka, strør du følgende på toppen 50 gram korinter/rusiner 50 gram hakkede mandler 50 gram grovt sukker En annen kake, som er veldig vanlig, er Kvikklunsjkake 4 egg 5 dl sukker røres til eggedosis 300 gram smeltet margarin 9 dl hvetemel 2 ts bakepulver 4 ss kakao 3 dl melk Stekes på 180 grader i 30 - 40 minutter, nederste rille Glasur: 1 pk melis 8 ss smeltet margarin 8 ss sterk kaffe 2 ts vaniljesukker kakao (så mye du selv ønsker (farge, smak)) kokos til å strø på toppen Hell på glasuren mens kaken ennå er varm Når jeg har blandet ingrediensene til glasuren, varmer jeg det opp i mikroen slik at den blir tyntflytende og det er enkelt å slå den over kaken.
bettan Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2002 Du som skrev oppskriften på Mor Monsen,hvilken tempratur skal den stekes på,og hvor lenge?
Elefantina Skrevet 2. oktober 2002 #9 Skrevet 2. oktober 2002 Takker og bukker for oppskrift på krydderkake, det har jeg leita etter en stund. Tenker jeg skal prøve den i helga. Gleder meg!
Labella Skrevet 2. oktober 2002 #10 Skrevet 2. oktober 2002 Også har vi jo den tradisjonelle sjokoladekaken i langpanne da! Denne er saftig og god - alltid en suksess :D 3 kopper sukker 3 egg 225 gram smeltet smør 4 kopper hvetemel 3 ss kakao 3 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 1 1/2 kopp melk Stekes ved 180 grader i 15 - 20 minutter Glasur 300 gram melis 100 gram smeltet smør 1 1/2 ss kakao 3 ts vaniljesukker 3 ss kaffe (kan eventuelt erstattes med appelsinjuice) Smelt smøret over svak varme. Bland de andre ingrediensene i kjelen. Ha den varme glasuren på kaken, og pynt mens glasuren er varm. OBS: en "kopp" er her en vanlig kaffekopp på ca 1,5 dl!
Gyda Skrevet 2. oktober 2002 #11 Skrevet 2. oktober 2002 Jeg steker Mor Monsen på 180 grader i ca 30 min. Prøver meg så frem med en strikkepinne for å se om den er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå