Gå til innhold

Hva er greia med Gen Z jenter og snapscoren dems?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv en mann født i 95. Først vil jeg bare få påpeke at det stort sett er min egen feil, at jeg har vært i en vanskelig situasjon i lang tid nå. Bestemte meg for å være en "taper" på vgs, altså typen selv-isolert gamer med få venner. Såklart noe jeg ikke klarte å se langtids-konsekvensene av på den tiden. Lat får være stikkordet.
Så jeg gikk glipp av all sosial utvikling, egentlig.

Så til punktet (hvor jeg nå vet jeg blir 'straffet' for å være sent ute med ting og det er faktorer som er utenfor min kontroll) de siste 3ish årene har jeg vært i en fase hvor jeg prøver å være en litt annen person, så uansett, det siste halvåret har jeg lagt til en del nye jenter på snapchat hvor noen av de er fra det ekte liv mens andre fra tinder. For å sette det litt i kontekst først ser jeg vel på meg selv som en litt over middels attraktiv fyr men kommer fra en liten plass så har et lite nettverk osv, men har siden nyttår rundt 70-80 matcher og 300 likes utenom.

Så til det jeg lurte mest på og ja, det handler om snapchat. Ganske mange av jentene jeg har lagt til ser jeg at har en score på opptil 1 mill, over 2 mill, ja til og med 3. Når jeg som en helt vanlig mann ser de tallene der begynner det å svirre mange tanker i hodet... er det bare meg eller...?

Vet jeg er selv avhengig av mobil og har bruker snap daglig men jeg sliter med å få 50k på ett år. Snapper forresten med en jente nå som jeg ikke har møtt hvor jeg tipper scoren hennes øker rundt 2-3k i uka

Jeg vet nok at jeg kommer til å bli slaktet av enkelte feminister nå ettersom det er blitt helt tabu å stille spm. til kvinners oppførsel/vaner. Jeg mener ikke det nødvendigvis er noe negativt, men jeg blir bare veldig nysgjerrig på hva som er greia. Virker hvertfall som mange av de jeg matcher med på Tinder er ganske like på det området, selv om det sikkert finnes noen få unntak. Begynner hvertfall å bli veldig bekymret for at jeg i dagens samfunn aldri vil klare å bli finne noen som burde "være på mitt nivå" og som ikke stiller med det jeg anser som store varselsflagg... mtp. fortiden 'hennes' ifht. hva tallene viser.

Forklar meg gjerne hva som er greia. Takk!

Anonymkode: 874e6...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så til det jeg lurte mest på og ja, det handler om snapchat. Ganske mange av jentene jeg har lagt til ser jeg at har en score på opptil 1 mill, over 2 mill, ja til og med 3. Når jeg som en helt vanlig mann ser de tallene der begynner det å svirre mange tanker i hodet... er det bare meg eller...?

Flere millioner høres helt sjukt ut i mine ører. Ble faktisk litt sjokka nå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg visste ikke engang at det går an med flere millioner i snapscore? Har 13 000, jeg, etter 5 års bruk.

K26

Anonymkode: 7132f...d41

Skrevet
Nightcrawler skrev (3 minutter siden):

Flere millioner høres helt sjukt ut i mine ører. Ble faktisk litt sjokka nå.

Er en ganske fin jente jeg la til på snap i forrige mnd. Aldri møttes, hun har fullt navn på snap så fant instaen hennes. Under 1k følgere og ingen drøye bilder lagt ut på vsco. Men flere mill i snapscore🤔 jeg vet ikke. De kan jo ha brukt en juksemetode for å øke den når de var yngre men hvorfor? Jenter er alltid mer sosiale enn gutter uansett.

Skrevet

Jeg har hatt snapchat siden 2011, og har en score på ca. 250000. Jeg er 28 år og har flere mennesker jeg snapper hver dag. Hvordan disse jentene har klart å øke den med mange tusen på uker forstår jeg virkelig ikke. Men jeg har også sett telefonen til lillesøsteren min. Hun har hundrevis, hvis ikke tusenvis av kontakter på snapchat. Hun bryr seg ikke om hun kjenner de eller ei. Hun sender og mottar veldig lite med substans, det meste er selfies uten tekst, bilde av utsikten uten tekst, svart bilde med 'streak' skrevet 700 ganger til dagen... Hun har alltid 40-50 uåpenede snaps... I tillegg er det snap som brukes til all kommunikasjon med venner osv. Hun er 10 år yngre enn deg da, men kan være de jentene driver med noe av det samme. 

Anonymkode: 807aa...d5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt snapchat siden 2011, og har en score på ca. 250000. Jeg er 28 år og har flere mennesker jeg snapper hver dag. Hvordan disse jentene har klart å øke den med mange tusen på uker forstår jeg virkelig ikke. Men jeg har også sett telefonen til lillesøsteren min. Hun har hundrevis, hvis ikke tusenvis av kontakter på snapchat. Hun bryr seg ikke om hun kjenner de eller ei. Hun sender og mottar veldig lite med substans, det meste er selfies uten tekst, bilde av utsikten uten tekst, svart bilde med 'streak' skrevet 700 ganger til dagen... Hun har alltid 40-50 uåpenede snaps... I tillegg er det snap som brukes til all kommunikasjon med venner osv. Hun er 10 år yngre enn deg da, men kan være de jentene driver med noe av det samme. 

Anonymkode: 807aa...d5e

Spør du meg virker det slitsomt, men man må jo jobbe for å bygge nettverk og er nok det disse ønsker. For å være ærlig har jeg ikke hatt muligheten til å bli kjent med så mange flere de siste årene selv om jeg har prøvd, vet jeg godt at nettverket mitt er lite og statusen ikke spesielt høy. Men er fort noe jeg frykter blant den unge voksen generasjonen nå at konkurransen er blitt så hard, at om jeg tilbringer tid med en vanlig pen jente og om hun finner en eller flere feil med meg er det ingen krise for henne, siden hun har hundrevis av gutter som hun snapper med hver uke. Også føler jeg det gir en viss indikasjon på hvor mange 'hun' har gått til sengs med tidligere, som betyr litt om tallet er for høyt ifht. alderen... 

Joda, elsker 2021.

Skrevet

Jeg er 28 og har en snapscore på 9000 etter 6-7(?) år 😂 brukes ikke mye for å si det sånn. Sorry Ts, men aner ikke hvorfor noen synes snapscore er så viktig, ikke streaks heller. Det finnes nok flere jenter der ute som ikke synes dette er så viktig. 

Anonymkode: 1eb46...211

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Vil tro de fleste kvinner over 30 ikke skjønner bæret av hva du snakker om engang. Det gjorde ikke jeg, i alle fall. 

Og du fornærmer ingen feminister eller kvinner generelt ved å spørre om dette, slapp av.

Skrevet

Det virker jo bare helt sykt slitsomt spør du meg. 

Tror min score er på 200 k ca, og jeg har hatt Snap siden 2014. Flere millioner i score, da kan de jo ikke gjøre annet enn å sende eller sjekke Snap konstant, da 😂 

Anonymkode: b4bcf...228

Skrevet

Vi over førti som har snap sjekker ikke andre sine scor. Tror ingen av mine venninner sjekker heller. 
Men ser at min datter på 16 har veldig høy scor (fikk vite det da dem snakket om det, så jeg skjønner at ungdommen er opptatt av det). Men kjenner jeg blir litt trist av heile greia. At sosialmedier skal styre livet vår og definere den vi er.

I skrivende stund så kunne jeg tenkt meg å boikotte snap, insta, Facebook og andre sosiale medier og ta tilbake livet mitt (kjøre kampanje)...

‘logge meg av på SoMe og logge meg på livet’ 

Anonymkode: afc0e...894

Skrevet

Kvinne 21 her. Har ca.500 000(måtte sjekke faktisk).  Har hatt denne snapkontoen siden...2016? 2017? Så ja, jeg synes også flere millioner var veldig mye😂

Anonymkode: 1b65a...826

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Spør du meg virker det slitsomt, men man må jo jobbe for å bygge nettverk og er nok det disse ønsker. For å være ærlig har jeg ikke hatt muligheten til å bli kjent med så mange flere de siste årene selv om jeg har prøvd, vet jeg godt at nettverket mitt er lite og statusen ikke spesielt høy. Men er fort noe jeg frykter blant den unge voksen generasjonen nå at konkurransen er blitt så hard, at om jeg tilbringer tid med en vanlig pen jente og om hun finner en eller flere feil med meg er det ingen krise for henne, siden hun har hundrevis av gutter som hun snapper med hver uke. Også føler jeg det gir en viss indikasjon på hvor mange 'hun' har gått til sengs med tidligere, som betyr litt om tallet er for høyt ifht. alderen... 

Joda, elsker 2021.

Jeg forstår at det kan føles slik da jeg selv er mann, rundt din alder og ikke har altfor stort nettverk, men tror mye av denne oppfatningen ligger i hodet ditt og gjenspeiler ikke virkeligheten.

Jeg tror ikke disse jentene tenker på å treffe alle disse guttene de har i vennelisten sin på snap, mange av dem er veldig uinteressante for disse jentene. Jenter verdsetter i mye høyere grad oppmerksomhet fra en gutt hun dater og har en god tone med enn en random fyr på snap.

Anonymkode: b4c74...784

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår at det kan føles slik da jeg selv er mann, rundt din alder og ikke har altfor stort nettverk, men tror mye av denne oppfatningen ligger i hodet ditt og gjenspeiler ikke virkeligheten.

Joda, det er helt riktig at mange pene jenter har mange valgmuligheter når det kommer til dating. Men spørsmålet blir vel om disse jentene anser de fleste av disse valgmulighetene som bra options.

Jeg tror ikke disse jentene tenker på å treffe alle disse guttene de har i vennelisten sin på snap, mange av dem er veldig uinteressante for disse jentene. Jenter verdsetter i mye høyere grad oppmerksomhet fra en gutt hun dater og har en god tone med enn en random fyr på snap.

Skrevet

Høy snapscore er noe sønnen min på 12 år og kompisene driver med. De spamer hverandre på snap og scoren øker. Målet er å få en flamme bak brukernavnet😅

Anonymkode: 73787...902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...