Gå til innhold

Jeg har satt varmen på 12 grader. Hvor mye har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, å gå rundt i bikini er jo ikke særlig behagelig. Vi går stort sett i shorts/skjørt og en topp/t-skjorte. Synes det er klumpete og ubehagelig med for mye klær på.

Du kan ikke fryse lett om du har bare 23 grader inne? Det er jo helt ufyselig. Må alltid ha på meg masse ull når jeg er på besøk hos folk som har det så kaldt.

Hva mener su med hodepinevarmt? Får du hodepine om sommeren også? Det høres skikkelig kjipt ut 😕

Anonymkode: 7a9d2...aaf

Er forskjell på ute og inne. Jeg går med ullsokker hele året, men liker ikke å ha det t-skjortevarmt på vinteren. Nå målte jeg nettopp 23,5 og i da klagde sønnen på at det var for varmt her og jeg er enig. Så vi satte ned en grad. Høyere enn 23 føles ufresht på en måte, litt hjernetåkete. 

• Liker 1
Skrevet

22 grader. Det er -9 ute. 

Anonymkode: c91cd...e6b

Skrevet

Har skrudd ovnene opp på maks, likevel kommer det ikke nå opp i mer enn 21 - 22 grader innendørs. Det er helt fint for meg. Leier fra et svært selskap, har inkludert strøm, så ser på dette som min sjanse til å være litt ekstra "grei" med utleier ved å bruke mye strøm, og dusje lenge. ;) (Det er et fælt, fælt utleieselskap, så de fortjener det). 

Anonymkode: ede3d...c72

• Liker 1
Skrevet
Pia Sofia skrev (10 minutter siden):

Er forskjell på ute og inne. Jeg går med ullsokker hele året, men liker ikke å ha det t-skjortevarmt på vinteren. Nå målte jeg nettopp 23,5 og i da klagde sønnen på at det var for varmt her og jeg er enig. Så vi satte ned en grad. Høyere enn 23 føles ufresht på en måte, litt hjernetåkete. 

Jeg har det også slik. Har derfor stilt inn varmen på 22 grader, og det er helt supert. 

Anonymkode: d5e5e...e04

• Liker 1
Skrevet

I stua, hvor jeg nå har fast hjemmekontor, ligger temperaturen på 21 °C. Det synes jeg er passe. Synes det er kaldt når temperaturen faller under 20 innendørs.

Anonymkode: e69d5...a98

Skrevet

Varmepumpa står på 23 grader som alltid.. Har gratis strøm😬 Hafslund og Aqua har ringt frem og tilbake tidligere i fjord, fiksa bra deal ut februar.

Anonymkode: f314d...7d1

Skrevet

16-18°

Anonymkode: 0c026...aa4

Skrevet

Har ulike temperatur i ulike rom til forskjellige tider på døgnet. Kroppen finner ulike temperaturer komfortabel avhengig av aktivitetsnivå og antall enheter clo på kroppen. 

På natten er nok den generelle temperaturen nede på 12 grader i hele leiligheten. Noe kaldere og de subtropiske plantene mine vil begynne å slite. 

Lukket panelovn er gull verdt. Når jeg våkner slår jeg på en slik ovn på soverommet og det blir innen få minutter 20-30 grader avhengig av hvor nært ovnen man er. Når jeg forlater rommet faller temperaturen igjen med en gang ovnen slås av. 

I stuen er det en litt annen situasjon, ved at det står en vanlig panelovn på 18 grader for å gjøre det levlig. Trenger jeg mer varme, ja så setter jeg meg foran den lukkede panelovnen som umiddelbart gir en behaglig temperatur. 

I gangen er det ingen ovn og temperaturen er generelt lav (10-15) grader avhengig av om dørene står mye åpen eller er lukket. 

I min region er nettleien dyr og strømprisene generelt lave, så det er mest for komfortens skyld at jeg har ulike temperatursoner. 

Anonymkode: 36864...44f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har nettopp sjekket reelt Timesforbruk, og til tross for at jeg har begynt med strøm/prisbesparende tiltak fra februar som å nesten ikke bruke varmepumpe (mest peis), slå av alle lys og elektroniske apparater som ikke er i bruk. Dusje tett opp mot natten og bruke oppvaskmaskin på natten.. Så står det at jeg bruker like mye kWh i døgnet som i midten/slutten av januar før jeg ble mer bevisst. Skjønner ikke hvordan det er mulig jeg da.. 🤔

Anonymkode: fc5a8...63b

Fordi alt som varmer els ovn må jobbe ekstra mye jo kaldere det er

Anonymkode: e7f13...cdf

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg heldig og kan fyre med ved.  Vil helst ha ca 21-22 grader i rom jeg oppholder meg. Gidder ikke sitte å fryse. Som flere andre sier, så er ikke strømmen så veldig dyr. Det er nettleien som koster mest. 

Skrevet
Bøtteballetten skrev (Akkurat nå):

Nå er jeg heldig og kan fyre med ved.  Vil helst ha ca 21-22 grader i rom jeg oppholder meg. Gidder ikke sitte å fryse. Som flere andre sier, så er ikke strømmen så veldig dyr. Det er nettleien som koster mest. 

Når strømmen ligger 117 øre pr kwh så er den dyr jo. 

Anonymkode: 64f4b...c30

Skrevet

Heleigvis så leier vi og strømmen er inkludert i leia. Deilig å tenke at vi ikke må betale noe for strømmen. Så bruker nok mer enn det vi trenger. Skal vi etterhvert kjøpe og flytte inn i eget hus så vil leve med lukus så lenge vi kan 😅

Anonymkode: 060e9...3f7

Skrevet

Varmepumpa står på 22 grader. Fyrer med gass hvis jeg skulle fryse ut over det. Huset blir oppvarmet litt av sola på dagtid pga store vinduer på solsiden, så det hjelper på det også. 

Anonymkode: 4ccb2...9f3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når strømmen ligger 117 øre pr kwh så er den dyr jo. 

Anonymkode: 64f4b...c30

Men likevel, så tenker jeg at det er bedre å ha en ovn stående på ca 20 grader. Det er tullete å gå med lue og ytterklær hjemme. Jeg må ha en varmevifte gående i kjelleren for unngå frosne vannrør. Når den går for fullt, så drar den 3,3 kw i timen. Men må man, så må man. 

Endret av Bøtteballetten
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dere som har det kjølig/kaldt og heller kler på dere ull og bruker pledd - gjør dere ikke annet enn å se på TV hjemme da? Med hendene inni genseren eller under pleddet? For det er jo ikke særlig trivelig å f.eks. tegne, strikke, sy, male, pusle, perle etc, når fingrene er iskalde, og det kan ikke gjøres med votter eller hansker. Heller ikke noe særlig å f.eks. gjøre yoga i et kaldt rom. Ikke er det trivelig for dyr inne, annet enn typ polarhunder, med kaldt hus, og kjipt for babyer som krabber og barn som sitter på gulvet og leker.

Anonymkode: 7a9d2...aaf

Jeg strikker og syr, og det er vanligvis ikke et problem med en innetemperatur på 16-17 grader. Det har hendt at jeg har vært så opptatt ved symaskinen at jeg plutselig merker at jeg er iskald på fingre og nese (og det er mørkt bak meg i leiligheten), fordi solen forsvant og temperaturen falt ned til 14 mens jeg var konsentrert om mitt. XD

Anonymkode: 263f9...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...