Gå til innhold

Jeg har satt varmen på 12 grader. Hvor mye har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 26 grader.

• Liker 1
Skrevet
Jon Are skrev (12 minutter siden):

Nettleien er vel den som er høyest.

Ikke nå. 

Skrevet

Ligger på rundt 22°c, men vi har barn så under 18°c inne utenom på soverom er uaktuelt. Vært alene eller kun vi to derimot ville jeg glatt skrudd ned varmen, hatt på ekstra ull og pledd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå som det er mellom 20 og 30 minus her vi bor, i stort hus på 2-300 kvm så går varmepumpa for fullt gir døgnet rundt. Vi står opp til 10 grader i huset, og fyrer hver eneste dag i tillegg. Vi kan ikke skru ned på varme, da fryser nok rørene...

Anonymkode: d3677...72c

Vi har også stort hus, 350 kvm. Men det er godt isolert så det blir aldri så kaldt i de rommene vi oppholder oss mest i. De er jo oppvarmet om dagen? Varmepumpe, ovner og selvsagt fyre i peisen. Hvor varmt har dere det inne på kvelden da når det er nedi 10 grader på morgen? 

Anonymkode: 11ca1...e13

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke så mye, rådene jeg leste her om dagen var at ytterrom med uisolerte rør måtte ha min 10 grader 

Anonymkode: 80e42...2e0

Tenkte kanskje litt enkelt jeg, men vann fryser jo ikke før vi er nede på 0. Men, når rørene er gjemt bort under gulvet, og i vegger og tak, så er nok det rådet der greit å følge ja.

Anonymkode: 7b214...8db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grunnen til at jeg takler kulde fint er fordi jeg har flere hundre døgn i telt ute i naturen. Men da har du liten plass og det kan være fuktig og rått. 
I en leilighet har jeg det som en konge om jeg sammenligner. Selv om det er kaldt. Man kan også tenke på hjemløse som sover ute. Man har det mye bedre!

ts. 

Anonymkode: e4b89...303

Tror ikke de hjemløse får det bedre ved at du setter ned temperaturen. Vil du gjøre noe for de hjemløse, tar du med deg noen varme klær som du ikke bruker lengre i tillegg til kaffe og noe å spise.

• Liker 4
Skrevet

På dagtid så er varmen av pga sola.. Men når sola går ned 15-16 tiden på ettermiddagen så slår den seg på automatisk og rett på 20.. Og sånn står den på hele kvelden og natten. Slår seg av automatisk kl 9 på morgen.. Panelovnen er koblet opp mot digital værmelding, så slipper jeg å skru på og av.

Skrevet

Sparer ikke på strømmen her pga prisen. Selve strømmen kosta 965 kr i januar med forbruk på 2500 kwh. Nekter å fryse hjemme. Varierer temperaturen på mellom 22-26 i stua/kjøkken.

Anonymkode: cdc69...6a2

Skrevet

Nå er det rundt 22 grader her inne det er perfekt. Da kjenner jeg varmen i gulvet og det er deilig 😄 Gidder ikke å fryse inne altså.

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg har ca. 23 grader i stua. Slår av varmen på natta, da er det 19 grader når jeg står opp. 

Skrevet

Mellom 20-24 grader. Men fyrer med ved. Er mellom 20 - 25 minus ute her. 

Har på et par ovner på enkelte rom på rundt 19-20 grader, som står sånn hele vinteren. 

Sååå glad jeg kan fyre med ved, gir en god varme nå når det er kaldt! Sparer kanskje ikke så mye penger på det, for ved er ikke akkurat gratis det heller. 

Skrevet

Fra 20-23, vi har varmepumpe men må fyre med ved til tider. Gidder ikke å sitte å fryse. 

Anonymkode: f654b...7e8

Skrevet

20 generelt, 25 på bad, 15 grader i rom som ikke brukes til daglig. Ingen varme i kjellerboder, der er det 5-10 grader. 

De fleste rommene har 5 grader senking av temperaturen om natta,  samt på dagtid om ingen er hjemme. 

Anonymkode: 3a729...5b6

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pga høye strømpriser har jeg bestemt å sette varmen i leiligheten på 12 grader. Jeg bare bruker ekstra ullklær og pledd. Det kan jeg fint greie i 2-3 mnd til. Kan se på det som en teltekspedisjon jeg legger ut på. 
Hvor høy varme har dere i boligen deres nå?

Anonymkode: e4b89...303

Altså WOW! Det finnes så mye annet å spare på enn varme!!  Tenk på hva du kjøper unødvendig i løpet av en mnd, det er bedre å kutte på det enn å sitte å fryse inne! Latterlig, blir så irritert når jeg leser sånne innlegg som dette.

• Liker 2
Skrevet

Blir så oppgitt over strømprisene. 😥Det er kjempe kaldt ute over store deler av landet og da skrus prisene opp. Ikke bare litt heller. De blir skyhøy. Hvorfor er det noen som skal utnytte situasjonen og tjene grovt med penger? Også i disse dager da når så mange står uten jobb. Burde ikke vært lov. I tillegg så ønskes det ikke at folk skal fyre med ved pga miljø. Forstå det den som vil. 

Anonymkode: c2aef...3d5

• Liker 5
Skrevet

Vi har 24 i stue/kjøkken. Ca 18 på soverommene. Badet har 24 også. 

Høye strømpriser, men vi er i permisjon og trenger å ha det litt behagelig. 

Skrevet

22 grader på varmepumpa, fyrer med ved om jeg fortsatt fryser..

Skrevet

Jeg har gulv varme og den står på 23 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...