Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 4,5 mnd som sover så fint i babynestet sitt. Nå begynner det snart å bli knapt med plass oppi der og vi lurer litt på hvordan vi skal gjøre det for å få til innsovning i seng. Der er det jo så åpent. Ser det fins slike «sengeslanger» fra f.eks Liewood og lurer på om det kanskje kan gjør litt samme nyttet?🤔 Noen med gode tips?

Anonymkode: b5cc0...d59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har sovet "åpent" uten babynest eller noe som helst annet helt fra fødselen av. Har aldri forstått poenget med at babyer absolutt skal pakkes inn i et lite babynest, men om det er en sengekant på selve senga langt unna babyen med masse luft rundt babyen er det plutselig livsfarlig i forhold til fare for krybbedød? Jeg har forøvrig ikke brukt noen sengekant heller.

Anonymkode: 78082...c9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine har sovet "åpent" uten babynest eller noe som helst annet helt fra fødselen av. Har aldri forstått poenget med at babyer absolutt skal pakkes inn i et lite babynest, men om det er en sengekant på selve senga langt unna babyen med masse luft rundt babyen er det plutselig livsfarlig i forhold til fare for krybbedød? Jeg har forøvrig ikke brukt noen sengekant heller.

Ja, takk for nyttig svar. Svarte jo akkurat på det jeg lurte på...

........

• Liker 10
Skrevet

Kanskje svøpe babyen?

Anonymkode: 06d0e...ebb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje svøpe babyen?

Er han ikke for stor for det? Trodde det vare gjaldt nyfødte?🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Her har vi kun brukt sengeslange hele veien, funker veldig bra for min frøken. Snart 2 og ligger godt enda med den, litt vilter i senga så trenger noe mykt til kant 🤣

Anonymkode: e0283...637

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er han ikke for stor for det? Trodde det vare gjaldt nyfødte?🤷‍♀️

Kan ihvertfall svøpe til 3 mnd, kanskje ikke lenger?. Sovepose da? Armene er fri bare

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sikkert ingen ekspert, men min ville også bare sove i nestet i starten. På et tidspunkt begynte vi bare å legge han i senga. Det kan ta litt tid å bli vandt med større soveplass for babyen, men jeg tror det hjalp at vi hadde åpen seng som var festet i min seng, så jeg kunne delvis legge meg over i babyens seng og stryke på han ved uro.

Anonymkode: ab4c2...7e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er sikkert ingen ekspert, men min ville også bare sove i nestet i starten. På et tidspunkt begynte vi bare å legge han i senga. Det kan ta litt tid å bli vandt med større soveplass for babyen, men jeg tror det hjalp at vi hadde åpen seng som var festet i min seng, så jeg kunne delvis legge meg over i babyens seng og stryke på han ved uro.

Anonymkode: ab4c2...7e9

Jeg har bedside, så det kan jeg jo bare forsøke 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her har vi kun brukt sengeslange hele veien, funker veldig bra for min frøken. Snart 2 og ligger godt enda med den, litt vilter i senga så trenger noe mykt til kant 🤣

Anonymkode: e0283...637

Da må det prøves😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fordi nyfødte babyer er vant til å ha det lunt og trangt fra svangerskapet, og liker derfor å bli svøpt eller ligge lunt i et babynest f.eks. Handler om å føle seg trygg.

Anonymkode: b1820...4e6

• Liker 3
Skrevet

Det finne større nest. Sleepyhead grand pod. 

Anonymkode: da166...a47

Skrevet

Min sov i babynest ganske lenge, enda litt lenger en din, kanskje rundt 5,5 mnd fordi hun rullet rundt og klinte ansiktet inn i kanten på bedside crib. Men hun ble jo altfor stor så vi fjernet det bare, da var hun stor nok til å rulle tilbake igjen og plutselig så sov hun såååå mye bedre om natten. Så jeg ville bare prøvd uten rett og slett. Min trengte faktisk plass til å boltre seg på og sov også bedre på magen. Ikke lenge etter var senga for liten også og hun måtte inn på eget rom og da sov hun enda bedre igjen.  

Anonymkode: 85b00...fd4

Skrevet

Hva med å prøve bedside’n? Her gikk hun fra samsoving til å sove i bedside’n nesten over natten. Babynest har aldri vært en suksess her merkelig nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...