Gå til innhold

Er ledstripe god nok belysning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et rom på ca 30 kvm jeg trenger lys i. Vil en ledstripe i taket rundt hele rommet være nok?

Hvor eventuelt får man tak i en ledstripe som festes i stikkontakt, med godt lys?

Anonymkode: 017c1...a7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer jo helt an på hva rommet skal brukes til da... Det blir nok litt rart og merkelig belysning om det er en stue. Bare kantbelysning kan bli ubehagelig. Må nok supplere med noen pendler over bord og lignende. Irriterende å måtte ha flombelysning i hele stua om du bare skal pusle med noe på spisebordet. Blir ganske mange meter ledlist da, over 20 meter. LEDlisten må være dimbar, så man snakker fort 500-800kr pr løpemeter, pluss styringsenhet og drivere

EDIT: må vel også vurdere en form for skjerming, for det kan bli veldig stygt å se LEDlisten. Så må bygge en "kasse" eller noe så diodene lyser diffust

Endret av newman01
Skrevet

Jeg tror nok det finnes ledstriper av forskjellig styrke. Men jeg tror ikke det vil bli noen behagelig lyssetting.

Skrevet

For kosen? Ja.

Men for meg som driver med strikking og håndarbeid hadde det ikke holdt. Hadde minimum trengt en liten lampe som kunne flyttes rundt i rommet da. 

Anonymkode: e167f...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...