Gjest Kristina S. Skrevet 12. februar 2021 #181 Skrevet 12. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #182 Skrevet 12. februar 2021 Vi må også stoppe inntaket av klienter fra de varme land. Altså innvandrere. Staten betaler alt for dem, de jobber ikke og bidrar kraftig til stigning i kriminalitetestsstatistikken. Alt dette koster. Anonymkode: a9ebf...e72
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #183 Skrevet 13. februar 2021 14 minutter siden, Kristina S. said: Sånn går det når Høyrefolk lager et samfunn der de vil ha billigst mulig arbeidskraft (les: importert) slik at kapitalistene kan tjene mest mulig penger. Da er det ikke jobber igjen til de som bor her. Det er dem selv og velgerne deres som har skapt problemet. Trekk i lønna deres. Tror ikke akkurat det er den prototype Høyre-personen som er trusselen for økonomien. Dette er ofte ressurssterke folk som generer arbeidsplasser, eller har høye lønninger og betaler mye skatt. Verre med venstresiden som vil ha fler innvandrere - disse er ofte KUN utgifter for samfunnet Anonymkode: a9ebf...e72 1
Trøndere1 Skrevet 13. februar 2021 #184 Skrevet 13. februar 2021 Vera skrev (12 timer siden): Hvor har du påstanden «Det er altfor lett å få trygd» fra? Kan den dokumenteres? Eller er det noe du har hørt? Sykdom må dokumenteres for å få innvilget uføretrygd. Den må dokumentene fra både fastlege og spesialisthelsetjenesten. Dette hører jeg folk si hele tiden. Fakta er at uføretrygd kan man få om man prøver lenge nok. Min søster satte av etter eget utsagn 4 år for å prøve å få uføretrygd. Ingen grunn. Hverken fysisk eller psykisk. Hun fikk sin trygd. Brukte opp 2 kommuner 4-5 saksbehandlere og et utall leger. Nå har hun såkalt ung ufør og bruker dagene på fjellturer og jakt/fiske når hun ikke er på ferie eller tar på seg rengjøring i nabolaget og bygda ellers. Hele det Norske trygdesystemet er en skandale og et økonomisk mareritt i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #185 Skrevet 13. februar 2021 Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Dette hører jeg folk si hele tiden. Fakta er at uføretrygd kan man få om man prøver lenge nok. Min søster satte av etter eget utsagn 4 år for å prøve å få uføretrygd. Ingen grunn. Hverken fysisk eller psykisk. Hun fikk sin trygd. Brukte opp 2 kommuner 4-5 saksbehandlere og et utall leger. Nå har hun såkalt ung ufør og bruker dagene på fjellturer og jakt/fiske når hun ikke er på ferie eller tar på seg rengjøring i nabolaget og bygda ellers. Hele det Norske trygdesystemet er en skandale og et økonomisk mareritt i fremtiden. Em burde hvert år ha 50 stk som på oppdrag prøvde å få seg trygd på fiktivt grunnlag. Det tenker jeg hadde avdekket en del. Anonymkode: 7f567...f4b 2
Trøndere1 Skrevet 13. februar 2021 #186 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Em burde hvert år ha 50 stk som på oppdrag prøvde å få seg trygd på fiktivt grunnlag. Det tenker jeg hadde avdekket en del. Anonymkode: 7f567...f4b Jeg prater i løpet av en uke med folk i alle samfunnslag. Håndverkerkere,selgere, leger og bedriftseiere. boligmeglere og bruktbilselgere. Når man kommer i prat med de fleste så er det slik at stort sett alle kjenner noen som snylter på systemet i ulik grad. Økonomi vil tvinge oss til å gjøre noe med dette. Jeg håper en opprenskning vil starte snart. Men det er dessverre slik at AS Norge har alt for mye penger til at dette blir et tema på lang tid. Vi må nok bli blakk først.
Vera Skrevet 13. februar 2021 #187 Skrevet 13. februar 2021 Trøndere1 skrev (12 minutter siden): Dette hører jeg folk si hele tiden. Fakta er at uføretrygd kan man få om man prøver lenge nok. Min søster satte av etter eget utsagn 4 år for å prøve å få uføretrygd. Ingen grunn. Hverken fysisk eller psykisk. Hun fikk sin trygd. Brukte opp 2 kommuner 4-5 saksbehandlere og et utall leger. Nå har hun såkalt ung ufør og bruker dagene på fjellturer og jakt/fiske når hun ikke er på ferie eller tar på seg rengjøring i nabolaget og bygda ellers. Hele det Norske trygdesystemet er en skandale og et økonomisk mareritt i fremtiden. For meg blir det litt vanskelig å ta seriøst når kilden er søsteren din, naboen din, enn venn av vennen din, tanta til onkelen til kameraten din..det blir liksom ikke noe å bygge debatt på. Det må heller skikkelig statistikk og gravejournalisme til. 6
Gjest Kristina S. Skrevet 13. februar 2021 #188 Skrevet 13. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Trøndere1 Skrevet 13. februar 2021 #189 Skrevet 13. februar 2021 Vera skrev (1 minutt siden): For meg blir det litt vanskelig å ta seriøst når kilden er søsteren din, naboen din, enn venn av vennen din, tanta til onkelen til kameraten din..det blir liksom ikke noe å bygge debatt på. Det må heller skikkelig statistikk og gravejournalisme til. Du må gjerne mene det. I min verden forholder jeg meg til ting jeg opplever. At det er et enormt overforbruk av trygdetjenester i dette landet er ingen hemmelighet. At jeg bruker eksemplet min søster er pga at jeg kjenner hele hennes historie å vei mot sin trygd. Det er betenkelig at så mange folk skal forsørges av noen få skattebetalere i Norge. 1
Vera Skrevet 13. februar 2021 #190 Skrevet 13. februar 2021 Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Du må gjerne mene det. I min verden forholder jeg meg til ting jeg opplever. At det er et enormt overforbruk av trygdetjenester i dette landet er ingen hemmelighet. At jeg bruker eksemplet min søster er pga at jeg kjenner hele hennes historie å vei mot sin trygd. Det er betenkelig at så mange folk skal forsørges av noen få skattebetalere i Norge. Men hvordan vet jeg at historien om søsteren din stemmer..?
Trøndere1 Skrevet 13. februar 2021 #191 Skrevet 13. februar 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Men hvordan vet jeg at historien om søsteren din stemmer..? He he. Dette er et forum på internett lik så mange andre. Hvordan vet jeg at du ikke er en datamaskin. Min historie er sann. Du må avgjøre hva du tror. Fakta er at Norsk økonomi ikke er bærekraftig over tid med den offentlige pengebruk vi nå har.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #192 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er altfor lett å få trygd. Hele systemet må legges om fra tillitsbasert til dokumenterbart. Anonymkode: 7f567...f4b Kvinner lyver og misbruker systemet. Anonymkode: cbb5e...558
Vera Skrevet 13. februar 2021 #193 Skrevet 13. februar 2021 Trøndere1 skrev (Akkurat nå): He he. Dette er et forum på internett lik så mange andre. Hvordan vet jeg at du ikke er en datamaskin. Min historie er sann. Du må avgjøre hva du tror. Fakta er at Norsk økonomi ikke er bærekraftig over tid med den offentlige pengebruk vi nå har. Men du skjønner at man ikke kan basere uføreproblematikken på historien om søsteren din?
Vera Skrevet 13. februar 2021 #194 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner lyver og misbruker systemet. Anonymkode: cbb5e...558 🙄
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #195 Skrevet 13. februar 2021 Vera skrev (2 minutter siden): Men du skjønner at man ikke kan basere uføreproblematikken på historien om søsteren din? Jeg vil tro det skulle illustrere hvor lett det er å få seg trygd på fiktivt grunnlag. Anonymkode: 7f567...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #196 Skrevet 13. februar 2021 Trøndere1 skrev (26 minutter siden): Dette hører jeg folk si hele tiden. Fakta er at uføretrygd kan man få om man prøver lenge nok. Min søster satte av etter eget utsagn 4 år for å prøve å få uføretrygd. Ingen grunn. Hverken fysisk eller psykisk. Hun fikk sin trygd. Brukte opp 2 kommuner 4-5 saksbehandlere og et utall leger. Nå har hun såkalt ung ufør og bruker dagene på fjellturer og jakt/fiske når hun ikke er på ferie eller tar på seg rengjøring i nabolaget og bygda ellers. Hele det Norske trygdesystemet er en skandale og et økonomisk mareritt i fremtiden. Dersom dette er sant, bør du ikke anmelde søstra di for misbruk av trygdesystemet? Kan det være at hun sliter med noe du ikke vet om? Anonymkode: 1b01b...e89 1
Trøndere1 Skrevet 13. februar 2021 #197 Skrevet 13. februar 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Men du skjønner at man ikke kan basere uføreproblematikken på historien om søsteren din? Ingen enkeltmennesker kan man basere noe på. Det jeg vil få frem et eksempel på, er at det er ikke noen umulighet å få en livslang inntekt basert på trygdesystemet i Norge om man er villig til å gjøre det. Det finnes masse dokumentasjon på at Norsk økonomi ikke er bærekraftig.
Vera Skrevet 13. februar 2021 #198 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil tro det skulle illustrere hvor lett det er å få seg trygd på fiktivt grunnlag. Anonymkode: 7f567...f4b Ja, men samtidig kan man ikke kvalitetsjekke historien..da har den liten relevans for diskusjonen. Alle kan komme opp med en historie de har hørt fra naboen..men det er vanskelig å vite om naboen snakker sant, eller om naboen legger på litt for kjentfolk eller trekker fra litt..sladrehistorier bør liksom ikke være kilden for utsagnet «Det er altfor lett å få trygd»..
Trøndere1 Skrevet 13. februar 2021 #199 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom dette er sant, bør du ikke anmelde søstra di for misbruk av trygdesystemet? Kan det være at hun sliter med noe du ikke vet om? Anonymkode: 1b01b...e89 Har prøvd. Hun har dessverre skaffet seg en vanntett sak basert på ikkedokumenterbare plager i forbindelse med hukommelse grunnet søvnplager.
Vera Skrevet 13. februar 2021 #200 Skrevet 13. februar 2021 Trøndere1 skrev (2 minutter siden): Ingen enkeltmennesker kan man basere noe på. Det jeg vil få frem et eksempel på, er at det er ikke noen umulighet å få en livslang inntekt basert på trygdesystemet i Norge om man er villig til å gjøre det. Det finnes masse dokumentasjon på at Norsk økonomi ikke er bærekraftig. Ja, og det er jo det som diskuteres i tråden..men spørsmålet er hvordan og hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå