Gjest 21 jump street Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Jeg får det ikke til. Nero sier at jeg må ha vob-, bup-, ifo-filer osv, men det står også at jeg kan bruke et redigeringsprogram for å gjøre om. Hvordan gjør jeg det?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Men det står at jeg kan bruke redigeringsprogrammet NeroVision Express, hvordan gjør jeg det?
finnslarken Skrevet 20. august 2005 #4 Skrevet 20. august 2005 Men det står at jeg kan bruke redigeringsprogrammet NeroVision Express, hvordan gjør jeg det? ← Dersom du har en fullversjon av Nero, har du også fått med NeroVision Express. Hvis du skal kode MPG-filer over til DVD, må du også ha en lisenskode for DVD-brenning. I NVE (NeroVision Express) starter du med å velge "Make a DVD", og igjen velge DVD-video fra menyen du får ute til høyre. På spørsmålet "What would you like to do" svarer du "Add video files". Da kommer en dialogboks opp hvor du velger MPG-filen du vil konvertere (kode om). Når du har trykket "OK" eller hva det nå er du må trykke på, vil NVE sjekke om filen kan konverteres (det kan jo være feil på filen, og da får du et problem). Når filen er lagt til i Content, trykker du "Next" nede til høyre. Nå får du muligheten til å lage en egen meny. Hvis du bare har en filmsnutt du skal brenne, trykker du bare "Next" (og svarer på eventuelle spørsmål du måtte få) helt til du ser det står "Burn" der hvor "Next" sto tidligere. Husk at koding av enkelte filmer kan ta veldig lang tid - det har tatt meg opp til 8-9 timer før selve brenningen starter. Dette er selvfølgelig avhengig av prosessorkraft. Lykke til!
Cronos Skrevet 22. august 2005 #6 Skrevet 22. august 2005 mpg kan du brenne som VCD/SVCD som kan leses i stort sett alle dvd-spillere. Fordelen er at du slipper å kode om, og at det derfor går mye raskere. Bruk f.eks. TMPGEnc til å lage VCD'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå