Gå til innhold

Gå fra mann og skaffe donor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har blitt singel etter et lengre forhold, og valgt å få barn med en donor? 

Jeg ønsker meg flere barn, mannen vil ikke. Vi har ingen felles barn. Jeg kjenner på en stor sorg, men må selvsagt respektere mannens ønske. 

Jeg er i en alder hvor det ikke er aktuelt å finne en annen mann som ønsker barn, men har vært inne på tanken om å skaffe en donor, og oppdra et barn som alenemamma. 

TS

Anonymkode: 3d906...32f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på, du har bare ett liv og hvis flere barn er viktig for deg så må du jo prøve å realisere det 😊

• Liker 10
Skrevet

Kjør på,gjlr det du mener er riktig. 

Synes det er litt urettferdig at damer faktisk kan få barn selv om dem er alene. Er mann og veldig lyst på barn, men må jo være to da. 

Anonymkode: 8d2b4...e39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Noen her som har blitt singel etter et lengre forhold, og valgt å få barn med en donor? 

Jeg ønsker meg flere barn, mannen vil ikke. Vi har ingen felles barn. Jeg kjenner på en stor sorg, men må selvsagt respektere mannens ønske. 

Jeg er i en alder hvor det ikke er aktuelt å finne en annen mann som ønsker barn, men har vært inne på tanken om å skaffe en donor, og oppdra et barn som alenemamma. 

TS

Det vil være mer vondt å ikke få de barna du ønsker, enn å måtte gå fra en mann som ikke har samme mål som du i livet.

Anonymkode: 234f6...11d

• Liker 9
Skrevet

Go for it. Du må gjøre det som er viktig for deg. Hva om det blir slutt mellom dere om noen år, også sitter du der og det er for sent. 

Anonymkode: a2cc5...4ba

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker også at du må kjenne på det selv. Men - noen hensyn bør du ta. Hvor gamle er barna du har nå? Ser de på kjæresten din som pappaen sin? Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: 1c84c...3fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Hvorfor bryte opp familien du faktisk allerede har? Du har barn, du har mann. Det er ikke sikkert det er verdt å ødelegge alt dette. 

Hva skal du fortelle barna dine? At du valgte å få et nytt barn på egenhånd fremfor å verne om familien dere var? 

Jeg forstår at det er sårt når man ikke er on the same page i slike spørsmål.

Kanskje han bytter mening etter hvert? Kanskje dere kan ta inn noen fosterbarn? Eller kanskje dere heller kan skaffe dere et ekstra kjæledyr?

Uansett så er det klokt å ta vare på det man han før man mister det. Get your priorities right.

Anonymkode: b4291...bb5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke gjort det. Hvorfor bryte opp familien du faktisk allerede har? Du har barn, du har mann. Det er ikke sikkert det er verdt å ødelegge alt dette. 

Hva skal du fortelle barna dine? At du valgte å få et nytt barn på egenhånd fremfor å verne om familien dere var? 

Jeg forstår at det er sårt når man ikke er on the same page i slike spørsmål.

Kanskje han bytter mening etter hvert? Kanskje dere kan ta inn noen fosterbarn? Eller kanskje dere heller kan skaffe dere et ekstra kjæledyr?

Uansett så er det klokt å ta vare på det man han før man mister det. Get your priorities right.

Jeg leste feil, jeg trodde dere hadde barn sammen. 

Trekker dette derfor tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Hvor er faren til de barna du har fra før ? 
Har de samvær med sin far? Hva med det nye barnet ? Skal det barnet være  uten far mens de andre barna har sin?

Synes det er skremmende lettvint tankegang ang fremtidsutsiktene til det nye barnet !

Anonymkode: 2fbca...48f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjør på,gjlr det du mener er riktig. 

Synes det er litt urettferdig at damer faktisk kan få barn selv om dem er alene. Er mann og veldig lyst på barn, men må jo være to da. 

Anonymkode: 8d2b4...e39

Du kan ha surrogatmor da, koster masse penger og må gjøres i utlandet, men det finnes en mulighet for deg og❤️

Anonymkode: e5743...ecb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gått for det. Om du lar en mann avgjøre at du ikke kan få flere barn, ender du kanskje opp som bitter og sur etterhvert. Spesielt siden dette er en mann du ikke har felles barn med.

En bekjent av meg var i en lignede situasjon for noen år siden, bare at hun ikke hadde noen egne barn og mannen hun bodde med hadde flere. Hun sa til samboeren sin at ønsket hennes om å få et eget barn var så stort, at hun ikke kunne la ham avgjøre dette for henne. Hun sa at hun kom til å reise til Danmark for kunstig befruktning da hun ble 38 år og da var det opp til ham om han fortsatt ville være sammen med henne etterpå. Enden på visa her, ble at samboeren ombestemte seg og de fikk et felles barn da hun nærmet seg 38  :)

Anonymkode: c3257...a2a

• Liker 5
Skrevet

Barna jeg har fra før er relativt store. Jeg fikk barn i ung alder, og kjenner på at det ikke er snakk om veldig mange år før de er «ute av redet». Et evt. nytt barn vil da få vokse opp med søsken som er en del år eldre i noen år, før det nærmest blir «enebarn» når storesøsknene flytter hjemmefra. 

Barna mine har en far, og ser ikke på stefar som sin pappa. De er veldig glade i ham, men de har som sagt en god far, hvor de bor 50% av tiden. 

Jeg har ikke vurdert dette veldig seriøst enda, men det er en tanke som stadig kommer igjen. Jeg vil ikke tvinge mannen min til et barn han ikke ønsker, men jeg vet ikke om jeg greier å slå meg til ro med tanken på å ikke få flere barn, og samtidig vite at de to barna jeg har fra før snart (5-7 år til) er voksne.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barna jeg har fra før er relativt store. Jeg fikk barn i ung alder, og kjenner på at det ikke er snakk om veldig mange år før de er «ute av redet». Et evt. nytt barn vil da få vokse opp med søsken som er en del år eldre i noen år, før det nærmest blir «enebarn» når storesøsknene flytter hjemmefra. 

Barna mine har en far, og ser ikke på stefar som sin pappa. De er veldig glade i ham, men de har som sagt en god far, hvor de bor 50% av tiden. 

Jeg har ikke vurdert dette veldig seriøst enda, men det er en tanke som stadig kommer igjen. Jeg vil ikke tvinge mannen min til et barn han ikke ønsker, men jeg vet ikke om jeg greier å slå meg til ro med tanken på å ikke få flere barn, og samtidig vite at de to barna jeg har fra før snart (5-7 år til) er voksne.

TS

Jeg har en attpåklatt som er 10 år yngre enn den nest yngste . De eldste har flyttet hjemmefra for flere år siden, og yngstemann har vokst opp som enebarn bortsett fra de første årene når han var liten .

Skjønner ikke helt hva du streber etter . 
Et barn som vil vokse opp uten far og som enebarn med søsken som blir relativt fjerne pga aldersforskjell ?

For meg virker det som du er forbannet på din samboer og prøver å finne en måte du kan få viljen din på. 
Du har jo barn fra før jo ? 
Kan du ikke senke skuldrene dine litt og ta vare på de du har allerede , og se heller frem til du får barnebarn ?? Det er livets dessert ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ikke senke skuldrene dine litt og ta vare på de du har allerede , og se heller frem til du får barnebarn ?? Det er livets dessert ❤️

Barnebarn kan nok være livets dessert. Forutsatt at man får barnebarn, og at de ikke blir boende så langt unna at man ikke kan ha jevnlig kontakt med dem. TS kan ikke pålegge sine barn å få barn bare for å tilfredsstille hennes barneønske. 

• Liker 4
Skrevet
Hulderen skrev (15 minutter siden):

Barnebarn kan nok være livets dessert. Forutsatt at man får barnebarn, og at de ikke blir boende så langt unna at man ikke kan ha jevnlig kontakt med dem. TS kan ikke pålegge sine barn å få barn bare for å tilfredsstille hennes barneønske. 

Hvem er det som pålegger sine barn å få barn ??😂😂😂😂

Skrevet

ER det et større ønske med flere barn enn å leve med mannen du har så hadde jeg avvsluttet forholdet uansett.

Vet om ei som reiste til Danmark å ble mor på egenhånd. Hun fikk fullklaff og endte opp med trillinger da. Litt tøfft når man er alene selv om hun da fikk en del hjelp fra staten. Så greit å ha i bakhodet at man kan få mer enn man tenker.

Anonymkode: 3eb71...e75

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er da ingen garanti å få barnebarn? Det er det dummeste rådet jeg har hørt. Barnebarn er bonus, men absolutt ikke noe man kan forvente å få. Akkurat som man ikke kan forvente å få barn.

Anonymkode: 3eb71...e75

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg leste feil, jeg trodde dere hadde barn sammen. 

Trekker dette derfor tilbake.

Enig i det du skrev uansett.  Må man ha barn i alle forhold? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er det som pålegger sine barn å få barn ??😂😂😂😂

Det var det jo du som gjorde, der du ber TS vente på barnebarn i stedet for å få flere egne barn. 

Skrevet
Hulderen skrev (24 minutter siden):

Det var det jo du som gjorde, der du ber TS vente på barnebarn i stedet for å få flere egne barn. 

Nå kverulerer du ... de aller fleste som har barn ender opp med å få barnebarn . 
Det valget tar jo barna sjøl når de er voksne . 
Har aldri hørt om at de spør foreldrene sine om det er greit eller at de blir pålagt . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...