AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Del Skrevet 12. februar 2021 ^^^ Anonymkode: ba91e...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Del Skrevet 12. februar 2021 Nei Anonymkode: 9a486...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
must Skrevet 12. februar 2021 #3 Del Skrevet 12. februar 2021 Nei. Studiepoeng hører til høyere utdanning, privatistordningen tilhører videregående nivå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Del Skrevet 12. februar 2021 Nei, det har ikke noe med høyere utdanning å gjøre, så det får du ikke. Anonymkode: dac83...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Del Skrevet 12. februar 2021 must skrev (22 minutter siden): Nei. Studiepoeng hører til høyere utdanning, privatistordningen tilhører videregående nivå. Hvordan er det mulig å komme inn på høyere utdanning om man ikke får studiepoeng? For å komme inn på det jeg vil på høgskole, så må man ha minst 180 i studiepoeng. Man søker jo som regel høyere utdanning etter vgs, folkehøgskole, militæret osv. Man får også studiepoeng når man er i militæret eller har gått folkehøgskole... Anonymkode: ba91e...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, det har ikke noe med høyere utdanning å gjøre, så det får du ikke. Anonymkode: dac83...67f dersom du tar bort ordet "ikke" blir det riktig. Anonymkode: 2492f...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er det mulig å komme inn på høyere utdanning om man ikke får studiepoeng? For å komme inn på det jeg vil på høgskole, så må man ha minst 180 i studiepoeng. Man søker jo som regel høyere utdanning etter vgs, folkehøgskole, militæret osv. Man får også studiepoeng når man er i militæret eller har gått folkehøgskole... Anonymkode: ba91e...8cf Det er karakterpoeng Anonymkode: 2492f...ba1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er det mulig å komme inn på høyere utdanning om man ikke får studiepoeng? For å komme inn på det jeg vil på høgskole, så må man ha minst 180 i studiepoeng. Man søker jo som regel høyere utdanning etter vgs, folkehøgskole, militæret osv. Man får også studiepoeng når man er i militæret eller har gått folkehøgskole... Anonymkode: ba91e...8cf fra vgs til høgskole gjelder karakterpoeng. studiepoeng er poengene som gies i emner på universitet og høgskole (og enklete fagskoler= Anonymkode: 2492f...ba1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
must Skrevet 12. februar 2021 #9 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan er det mulig å komme inn på høyere utdanning om man ikke får studiepoeng? For å komme inn på det jeg vil på høgskole, så må man ha minst 180 i studiepoeng. Man søker jo som regel høyere utdanning etter vgs, folkehøgskole, militæret osv. Man får også studiepoeng når man er i militæret eller har gått folkehøgskole... Anonymkode: ba91e...8cf Da kan det skyldes at det du vil komme inn på krever en grunnutdanning først, for eksempel en mastergrad som krever en bachelor (180stp) i bunnen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
must Skrevet 12. februar 2021 #10 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): fra vgs til høgskole gjelder karakterpoeng. studiepoeng er poengene som gies i emner på universitet og høgskole (og enklete fagskoler= Anonymkode: 2492f...ba1 Rimelig sikker på at fagskoleutdanning gir studiepoeng uansett, hvis ikke er det ikke fagskole. Fagskole er høyere yrkesfaglig utdanning 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Del Skrevet 12. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan er det mulig å komme inn på høyere utdanning om man ikke får studiepoeng? For å komme inn på det jeg vil på høgskole, så må man ha minst 180 i studiepoeng. Man søker jo som regel høyere utdanning etter vgs, folkehøgskole, militæret osv. Man får også studiepoeng når man er i militæret eller har gått folkehøgskole... Anonymkode: ba91e...8cf Det er veldig mulig, ved å ha karakterpoeng. Studiepoeng får man ikke på VGS. Tror du bare blander litt her Anonymkode: 976a2...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Del Skrevet 12. februar 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: ^^^ Anonymkode: ba91e...8cf Nei, som hovedregel må man studere for å få studiepoeng. Anonymkode: 976a2...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #13 Del Skrevet 12. februar 2021 must skrev (Akkurat nå): Da kan det skyldes at det du vil komme inn på krever en grunnutdanning først, for eksempel en mastergrad som krever en bachelor (180stp) i bunnen. Ja, det syns jeg det hørtes ut som også, at Ts har sett på et studie som krever bachelorgrad. Er det en master du skal søke på, Ts? I så fall kan det hende det er delt opp, slik at du må søke deg inn på bachelor først (3 år), før du søker deg videre på master (2 år) etter bachelorgraden er bestått. På de fleste studier søker man seg inn på bachelorgrad først, for så å søke videre på master med karakterene fra bachelorgraden. Anonymkode: 90ee0...891 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #14 Del Skrevet 12. februar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: )..) Man får også studiepoeng når man er i militæret eller har gått folkehøgskole... Anonymkode: ba91e...8cf Det kalles tilleggspoeng, og har ikke noe med studiepoeng å gjøre. Anonymkode: 976a2...f66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #15 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det syns jeg det hørtes ut som også, at Ts har sett på et studie som krever bachelorgrad. Er det en master du skal søke på, Ts? I så fall kan det hende det er delt opp, slik at du må søke deg inn på bachelor først (3 år), før du søker deg videre på master (2 år) etter bachelorgraden er bestått. På de fleste studier søker man seg inn på bachelorgrad først, for så å søke videre på master med karakterene fra bachelorgraden. Anonymkode: 90ee0...891 Det er ikke master jeg har sett på, men bachelor program. De har ikke master i det jeg skal søke der. Så jeg har hele tiden sett på en bachelor program 😊 ts Anonymkode: ba91e...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #16 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke master jeg har sett på, men bachelor program. De har ikke master i det jeg skal søke der. Så jeg har hele tiden sett på en bachelor program 😊 ts Anonymkode: ba91e...8cf Det høres ikke helt riktig ut. Har du link til informasjonen om studiet? Anonymkode: 90ee0...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #17 Del Skrevet 12. februar 2021 Kom på noe: Du får 180 studiepoeng ved å ta en bachelorgrad/ 3 år med høyere utdanning. Du blander ikke med det, da? Anonymkode: 90ee0...891 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noragrets Skrevet 12. februar 2021 #18 Del Skrevet 12. februar 2021 Kan du ikke linke til studiet, TS? Så blir det kanskje lettere å forstå. Du får ikke studiepoeng på videregående, men det kan heller ikke stemme at de krever 180 karakterpoeng/konkurransepoeng. For har du bare 6ere får du 60 i karakterpoeng. Så kommer tilleggspoeng for alder (maks 8), for militæret eller høyere studier (1-2 poeng) og språk-, realfag- eller kjønnspoeng ( maks et par poeng til sammen). 180 er ikke oppnåelig. Så dette er nok er studie som krever annen høyere utdanning som bakgrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #19 Del Skrevet 12. februar 2021 Du får ikke studiepoeng av å ta opp fag, du får karakterer. Tilleggspoeng og karakterpoeng regnes sammen som konkurransepoeng til opptak til bachelorprogram og årsstudier. En bachelorgrad består av til sammen 180 studiepoeng du må ta for å fullføre programmet. Anonymkode: 0195c...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #20 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kom på noe: Du får 180 studiepoeng ved å ta en bachelorgrad/ 3 år med høyere utdanning. Du blander ikke med det, da? Anonymkode: 90ee0...891 Åja, da er det sikkert det. Fordi det står bare studiepoeng: 180 Da er det sikkert bare det jeg får. Begynte å bli litt stressa her. Hehe ts Anonymkode: ba91e...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå