Gå til innhold

stekepanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lager mye pannekaker, men har ennå ikke opplevd at en stekepanne»holder» mål. har kjøpt ulike kvalitetsstekepanner, men ender alltid med at pannekakene henger fast. bruker godt med smør, men ønsker å redusere denne heftige smørbruken litt. er det noen lure triks for å unngå dette? evt kan noen anbefale en god stekepanne? kjøper heller en dyr som holder seg lenge, enn 4 stk årlig som er rimelige, men boss etter noen mnd😌

Anonymkode: 7d6b9...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Ikea sin. Funker fjell. Steker pannekaker flere ganger i uka. Min er 6 år nå

Anonymkode: b1a4e...64e

Skrevet

Høres ut som du heller må vurdere om pannekakerøra trenger litt justering.

Har aldri opplevd det som et problem at pannekaker setter seg fast.

Generelt angående stekepanner så har jeg støpejernspanner av god kvalitet (steker ikke pannekaker i disse) og billige teflon/non stick panner.
Etter å ha testet diverse høykvalitets panner med non-stick belegg er min erfaring at levetiden uansett er for kort og har derfor endt opp med billige panner som jeg bytter når de begynner å bli slitt. 

Skrevet

Jeg kjøper bare billige stekepanner for de blir ødelagt like raskt uansett. Mye min egen feil for jeg er forsiktig første uka og så plutselig så har jeg en ripe her og der... Så nei, kjøper billige og bytter de ut, Ikea sine er veldig bra og en venninne nevnte at de på Europris og var bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

jeg lager mye pannekaker, men har ennå ikke opplevd at en stekepanne»holder» mål. har kjøpt ulike kvalitetsstekepanner, men ender alltid med at pannekakene henger fast. bruker godt med smør, men ønsker å redusere denne heftige smørbruken litt. er det noen lure triks for å unngå dette? evt kan noen anbefale en god stekepanne? kjøper heller en dyr som holder seg lenge, enn 4 stk årlig som er rimelige, men boss etter noen mnd😌

Jeg er veldig fornøyd med disse.

https://www.onyxcookware.no/stekepanner.html

Anonymkode: f34eb...80e

Skrevet

Tefal!

Anonymkode: 13f3a...a5d

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

For pannekaker bruker jeg støpejernsstekepanne. Mest fordi det er den eneste her med lav kant her i huset, men også fordi den holder er fin konstant temperatur. Går litt smør for hver runde, men kunne ha kuttet ned på bruken, smaken er endel av årsaken. 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, skrue said:

For pannekaker bruker jeg støpejernsstekepanne. Mest fordi det er den eneste her med lav kant her i huset, men også fordi den holder er fin konstant temperatur. Går litt smør for hver runde, men kunne ha kuttet ned på bruken, smaken er endel av årsaken. 

Bruker også støpejern til pannekaker. Og de skal stekes i smør (men om panna er godt satt inn så trengs det ikke så mye). Viktig å bruke høy nok varme. 

Anonymkode: 17e84...ae9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 21.30):

Jeg er veldig fornøyd med disse.

https://www.onyxcookware.no/stekepanner.html

Anonymkode: f34eb...80e

denne ser veldig bra ut! nå står valget mellom denne og en karbonstålpanne fra de buyer😬😬noen innspill, pro and cons på desse to😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...