Gå til innhold

Ok med en liten Valentines gave til sønnen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det forbeholdt kjærester? 
Har kjøpt en liten ting til kjæresten, men vil kjøpe en liten ting til min 16 årige sønn også. Tenkte kjøpe et kort (ikke sånn klissete kort) og bare skrive Valentines hilsen fra mamma. 
Er det dumt? 
Er så glad i min skjønne 16 åring 🥳

Anonymkode: d9a84...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt rart, spesielt når sønnen din er så gammel. Hadde han vært 5 år så greit nok, men 16 år.. nei, dropp det.

Anonymkode: 0842c...429

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller er det forbeholdt kjærester? 
Har kjøpt en liten ting til kjæresten, men vil kjøpe en liten ting til min 16 årige sønn også. Tenkte kjøpe et kort (ikke sånn klissete kort) og bare skrive Valentines hilsen fra mamma. 
Er det dumt? 
Er så glad i min skjønne 16 åring 🥳

Anonymkode: d9a84...a76

Nei, synes det er koselig jeg :) jeg har kjøpt en stor kjærlighet på pinne hvor det står «glad i deg» til min sønn på 13år. Vet han blir glad :) 

Anonymkode: 6345c...0c5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i mine barn, men jeg bruker ikke valentines som et påskudd for å gi de noe.

Akkurat som at jeg bruker ikke farsdag for å gi sønnen noe.

Kan du ikke bare gi han en gave en annen dag? Valentines er forbehold kjærester og slikt ja. 

Anonymkode: ebf2b...15c

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en liten gave. Valentines kort fra mamma blir bare kleint. Jeg kjøper valentines gaver til mine. Får  de en bamse eller noe godt å spise. 

Kort hadde blitt for dumt. 

Anonymkode: 87fe4...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er også glad i mine barn, men jeg bruker ikke valentines som et påskudd for å gi de noe.

Akkurat som at jeg bruker ikke farsdag for å gi sønnen noe.

Kan du ikke bare gi han en gave en annen dag? Valentines er forbehold kjærester og slikt ja. 

Men valentinsdag i USA er jo en dag der barn gir sine venner og søsken kort. 

Vi har adoptert dagen, men ikke helt forstått innholdet, mistenker jeg. Valentines er på 2000-tallet ikke en dag for kjærester, men en dag for å si "glad i deg". Skal man feire noe (og jeg er ikke tilhenger, men hver sin hobby) så bør en i det minste feire noenlunde etter boka.

Ts er derfor den som treffer planken for opplegget. Dere andre feirer en versjon av valentines som ikke egentlig eksisterer.

Anonymkode: b14a6...250

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får valentinesgave. Man feirer jo kjærligheten, ikke nødvendigvis ikke bare den mellom mann og kvinne, og det er litt trist å ikke gi en oppmerksomhet til barna når både mamma og pappa får. 

Anonymkode: ef007...392

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra overskriften tenkte jeg at det var snakk om en sønn på 5 år, det hadde vært greit. Men sønn på 16 år. Vil det ikke kunne være litt flaut for han å få «valentinsgave» fra mor 😬😳

Anonymkode: 5d5eb...edd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fra overskriften tenkte jeg at det var snakk om en sønn på 5 år, det hadde vært greit. Men sønn på 16 år. Vil det ikke kunne være litt flaut for han å få «valentinsgave» fra mor 😬😳

Anonymkode: 5d5eb...edd

Ikke sikkert det, jeg kjenner en mor som enda deler seng med sin 16/17 år gamle sønn. Ingen av de synes det er flaut😅

Anonymkode: bf5ad...45e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig å gi hverandre kort 😊 I USA finnes det gjerne egne valentinskort for salg som man kan gi til barna, så jeg synes ikke det er rart 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke sikkert det, jeg kjenner en mor som enda deler seng med sin 16/17 år gamle sønn. Ingen av de synes det er flaut😅

Anonymkode: bf5ad...45e

Det er i hvert fall ikke normalt.

Anonymkode: fd0a7...10c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma har alltid pleid å gi søstrene mine og meg liten hilsen på valentines. Et lite kort og en liten ting/vipps. Vi er alle tre voksne, og det er jo bare koselig :) 

Anonymkode: 62a1b...2fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i USA ga vi i klassen valentines-kort til hverandre, venner og bekjente. Synes det er en fin tradisjon, det er mange måter å være glad i mennesker på, ikke bare kjærligheten til egen partner.

Når vi først skal adoptere denne tradisjonen i Norge, mener jeg vi kan gjøre det ordentlig, ikke bare ha en romantisk kjæreste-dag.

Anonymkode: 96aa1...940

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har adoptert dagen, men ikke helt forstått innholdet, mistenker jeg. Valentines er på 2000-tallet ikke en dag for kjærester, men en dag for å si "glad i deg". Skal man feire noe (og jeg er ikke tilhenger, men hver sin hobby) så bør en i det minste feire noenlunde etter boka.

Ts er derfor den som treffer planken for opplegget. Dere andre feirer en versjon av valentines som ikke egentlig eksisterer.

Jaha. Det var ikke slik de årene jeg bodde i USA, men det er en god stund siden.

Kan være at det er store forskjeller etter hvor i USA man er, men der jeg var (sørstat), var Valentines en dag for kjærester og kjærlighetserklæringer overfor hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Venninner gir valentinesgaver til hverandre her jeg bor og jeg har gitt til mine barn flere ganger. 

Kjøpt noe godt jeg vet de liker, sammen med et ❤️ 

Ser ikke på det som kleint eller rart i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kalles revolusjon. Versjonen finnes nå i aller høyeste grad, og pågår hvert eneste år 14. februar.

Anonymkode: be7cc...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Valentinsdagen (engelsk: St. Valentine's Day), også kalt alle hjerters dag og kjærlighetsdagen, er en dag som feires 14. februar, og er en feiring av kjærlighet og romantikk.

Feiringsskikken oppstod på slutten av 1500-tallet, og har antagelig opphav i folkelig tro på at fuglene begynte å pare seg på denne dagen. 

Anonymkode: 45cad...078

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...