Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3 måneder, og bekledningen er bodyer og myke bukser. Jeg skulle handle litt på nettbutikken til H&M i går. Da stusset jeg på at det er så utrolig masse gensere til baby? Altså gensere i størrelse 62 og 68. Regner med det er et marked for det siden det finnes så mye av det. Men er ikke det veldig upraktisk? Babyen ligger jo, han er jo langt fra å sitte enda. Genseren sklir jo bare opp. Bruker dere genser på så små babyer? 

Anonymkode: 081a4...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,brukte aldri. Husker vi fikk noen i gave i str 68 og 74, tror vi brukte de en gang for å ta bilde og si takk for gaven bare 🙈 samme med kjoler til jenter, brukte det aldri. Men når de er 1-2 år er både genser/t-skjorte og kjole helt greit. 

Anonymkode: 5507c...2e3

• Liker 6
Skrevet

Min er 4 mnd og bruker aldri genser. Vi bruker body og bukse inne og ulldress utenpå når vi skal ut.

Anonymkode: 3ed7b...b7a

• Liker 1
Skrevet

Mine brukte aldri genser når de var så små. Synes det er utrolig upraktisk. Aldri stive jeans heller, som jeg husker vi fikk noe av i gave. Det gikk i bodyer og myke, gode bukser frem til de var godt over året. 

Jeg har lagt merke til at når det gjelder gaver til nyfødte er det lett å se hvem som har barn selv og ikke 😅 Alle gaver er like godt ment så klart. Men fra de som hadde barn selv fikk vi mye bodyer og bukser i myk ull. Fra de som ikke hadde barn fikk vi stive dongeribukser, skjorter og hettegensere! Gjett hva som ble mest brukt 😂🙈

• Liker 6
Skrevet

Lurte på akkurat det samme, det er jo super upraktisk. Begynte å bruke litt fra str 74, når baby begynner å reise seg og sette seg opp og ikke har tid til å ligge stille på stellematten er det plutselig praktisk med genser. 

Anonymkode: e59ba...dbd

Skrevet

Fikk noen i gave og fant ut jeg måtte få brukt de. Kjøpte singletbody til å ha under, og da er det helt ok! Kjøper aldri selv dog😊

Anonymkode: 1638f...37c

Skrevet

Nei, nesten ikke. Vi fikk én genser i en pose med arvetøy, og den hadde fortsatt prislappen på, så de vi arvet av har ikke brukt den. Siden vi likevel hadde den, brukte vi den. Den var egentlig helt ok da den passet midt på sommeren, var vid og luftig og det gjorde ikke noe at den gled litt opp.

Anonymkode: d60c5...aa2

Skrevet

Nei, nei, nei. Synes det er såå mye upraktisk. Bruker bare omslagsbody i de minste str.

Fikk body med to knapper i halsen og en stiv selebukse i str 56 i gave.Jeg styrer unna mye som er "kult og tøft" i ubehagelige stoffer. Skjorter, dongeri, sko og annet dill.

Anonymkode: e5ddf...356

Skrevet

Begynte med dette tidligst da hun var 1 år tror jeg 🤔

Skrevet

18 måneder og så vidt begynt med gensere da vi har arvet noen i denne størrelsen (86), men synes ikke det er praktisk på vinteren da de sklir opp. Men lettere å kle på unger som står/sitter selv med genser fremfor body, så mulig at de blir mer brukt mot våren/sommeren. :) 

Under 1 år har vi aldri brukt genser. Mulig at vi hadde på en julegenser for å ta bilder til julekort da hun var 3-4 mnd, men det var kun for bildet :P 

Anonymkode: 68316...3a8

Skrevet

Nei. Upraktisk, sklir opp.

Anonymkode: 17b6e...106

Skrevet

Brukte aldri det. Skled bare opp. Min er 15 mnd nå og det er helt nylig jeg har begynt å bruke genser, og ennå er det stort sett tykke gensere med body under 😛 

Skrevet

Har arvet/fått noen i gave men kun brukt en gang for syns skyld og sendt til Fretex senere. Tanta til baby strikket en ullgenser han fikk til jul, den har vi brukt i bilen/oppi bilstolposen på de kaldeste dagene, eller i vogna på de mildere dagene. Men ikke glad i genser til vanlig bruk nei, og heller ikke klær med hette, helt tåpelig til baby. 

Anonymkode: 554da...504

Skrevet

Jeg har brukt gensere på min :) fra størrelse 62/68 og oppover, rett og slett fordi jeg synes det er så kjedelig med bare bodyer. Har også brukt kjoler. Ikke synes jeg det har vært upraktisk heller. Men folk er jo forskjellig, så det finnes jo ingen fasit heller. 

Anonymkode: a589b...4f0

• Liker 2
Skrevet

Nei, bruker nok ikke det før jenta mi slutter med bleie. Hun er to, så blir vel forhåpentligvis ila 2021. Har dog noen bodyer i 98 i bomull og ull i tillegg til gensere (ligger alltid et år i forkant med klær da jeg liker å ikke måtte fikse alt samtidig).

Anonymkode: 077bc...7a9

Skrevet

NB. Skrev forrige post. Ullgenser er noe annet. Det bruker jeg på henne selvfølgelig, begynte med det da hun startet å gå.

Anonymkode: 077bc...7a9

Skrevet

Ikke brukt genser eller olabukser, men bruker strikkejakke og strikkebukse i ull mye, spesielt inne i vognpose. Ellers går det i body og strømpebukse mest, innimellom myk bukse. 

Skrevet

Min er 15 mnd. Bruker kun ullgenser ute , ellers har han aldri på genser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...