Gå til innhold

Brudekjole fra aliexpress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere denne kjolen 

Finner ikke slik brudekjole her i Norge. 

Screenshot_20210212-104040_AliExpress.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir den sydd til dine mål?

På generell basis er det en dårlig ide- mange av brudekjolene fra aliexpress ser veldig billige ut i virkeligheten. Sydd dårlig, ser tydelig at det er billig stoff og fargen er sjeldent som på bildet.  Du kan jo være heldig da! 

Anonymkode: 13a5b...378

• Liker 4
Skrevet

Fikk bilde av selve kjolen av selgeren. 

Prøver å sammenligne 😅

Og ja blir sydd etter mål.

-887164064-2120728272.jpg

Skrevet

Du får vurdere selv hvor kresen du er men dette er en billig kopi.

du ser tydelig at tyllen i kjolen er mye stivere enn tyllen i skjørtet på modell bildet. Tror du vil bli skuffet. Men dette må du vurdere selv.

zoomer du inn på bilde fra selgeren på glidelåsen ser du også at sømrommet ved glidelåsen er utjevnet. Blondene i vhalsen bak er heller lille likt på hver side noe det ville vært på en «ekte brudekjole».

jeg ville styrt unna, men ja er vanskelig og finne denne stilen på brudekjoler i Norge så du kan jo vurdere å ta sjansen.

Anonymkode: ad1aa...598

• Liker 3
Skrevet

Du kommer ikke til å få en slik kjole fra AliExpress. Du vil få noe som kanskje likner.

Anonymkode: f28a9...715

Skrevet

Har noen bestilt fra aliexpress? 

Anonymkode: 5dfae...e7c

Skrevet

Har ikke sinnsykt gode erfaringer med klær gjennom sider som dette.

Det har heller ikke skreddere rundt omkring i Norge, som får jobben med å prøve og fikse på kjoler bestilt på nett som så utrolig fine ut, men så ut som et takras når de først kom.

Brudesalongene i Norge som har skreddere til å sy om kjoler har heller ikke så gode erfaringer rundt dette med kjoler kjøpt usett og uprøvd på nett.

Om man absolutt vil kjøpe en kjole via aliexpress etc, gjør for all del det, men ha det i bakhodet at du kan møte på en totalt katastrofe og må spytte inn penger i en plan b kjole.

• Liker 2
Skrevet
Bålkaffe skrev (50 minutter siden):

Har ikke sinnsykt gode erfaringer med klær gjennom sider som dette.

Det har heller ikke skreddere rundt omkring i Norge, som får jobben med å prøve og fikse på kjoler bestilt på nett som så utrolig fine ut, men så ut som et takras når de først kom.

Brudesalongene i Norge som har skreddere til å sy om kjoler har heller ikke så gode erfaringer rundt dette med kjoler kjøpt usett og uprøvd på nett.

Om man absolutt vil kjøpe en kjole via aliexpress etc, gjør for all del det, men ha det i bakhodet at du kan møte på en totalt katastrofe og må spytte inn penger i en plan b kjole.

Som skredder som hovedsakelig syr på brudekjoler så kan jeg skrive under på dette. Tar ikke på meg oppdrag med kjoler kjøpt på nett. Det må være skikkelige merker for at jeg i det hele tatt gidder. Da går jeg heller arbeidsledig 🙈

• Liker 3
Skrevet

Synes brudekjoler i Norge er så kjedelige... vil ha noe unik og ikke som alle andre har. Stresser ikke med skreder, har folk som kan hjelpe til 😁

Skrevet

Greit å gjøre et bildesøk på Aliexpress dress fails, og så vurdere det videre derfra..

Anonymkode: 64f7b...cd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Som skredder som hovedsakelig syr på brudekjoler så kan jeg skrive under på dette. Tar ikke på meg oppdrag med kjoler kjøpt på nett. Det må være skikkelige merker for at jeg i det hele tatt gidder. Da går jeg heller arbeidsledig 🙈

Nettopp, det er det som er erfaringen min også.

Ikke som skredder i brudesalong, men skredder i omsøm/gjenbruk/rep.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har du skjekka ut JJS house? Da er óg ein billig nettbutikk der dei selger brudekjoler.. Eg prøvekjøpte ein av dei rimligaste kjolane der berre for å skjekka.. (litt sløseri med penger) og må egentlig sei at til å vær så billig (1400,-) så blei eg positivt overrasket over kjolen.. Den ER lik som på bildet, og størrelsen stemmer med størreslesguiden.. men da blir vel å ta ein kjangs..

20210315_100342.jpg

20210315_095217.jpg

20210315_095000.jpg

Anonymkode: 7ecdf...0f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke salonger i Norge har du vært hos? Bare tenker på at du skriver at det er så "kjedelig" kjoler i Norge. Jeg har prøvd mange lignende kjoler i Norske salonger og kjøpte selv en ganske lik på Kristins. Ville aldri kjøpt på aliexpress eller JJhouse selv. Man kan tydelig se at det er rimelige "kinaproduksjon". 

Anonymkode: 0297d...d1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min kusine kjøpte kjole fra Aliexpress til sitt bryllup- ene og alene fordi hun betalte da tusen kroner istedenfor 10 tusen. Det var veldig fin kjole! Absolutt ingen ville skjønt at den var fra Aliexpress, hvis ikke hun sa det.

"trikset" er jo ikke å kjøpe den til 200 kr eller 300 kr fra ebay og wish, men kjøpe en kjole som koster dyrere, og der selger er villig å sende ordentlige bilder, og der det også finnes anmeldelser fra de som kjøpte før. Det er jo det som er kjekt med aliexpress, at kjøpere kan legge inn egne bilder, så du vet alltid hva du kjøper. 

Anonymkode: 012f1...22c

AnonymBruker
Skrevet
Cocogirl skrev (På 12.2.2021 den 10.46):

Vurdere denne kjolen 

Finner ikke slik brudekjole her i Norge. 

Screenshot_20210212-104040_AliExpress.jpg

Se på YouTube! Mange som har testet forskjellige der

Anonymkode: 8b6fe...d39

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte brudekjole på alixpress. Spurte flere selgere om bilder av kjoler de hadde sydd og valgte selgeren jeg følte var mest seriøs. Fikk kjolen sydd på mål, med noen små endringer jeg ville ha. 

Den passet perfekt, og var helt nydelig. Stoffet var helt ok, bedre enn forventet egentlig. Gav ca 1000 for den. 

Anonymkode: a3b80...c7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjøpte brudekjole på alixpress. Spurte flere selgere om bilder av kjoler de hadde sydd og valgte selgeren jeg følte var mest seriøs. Fikk kjolen sydd på mål, med noen små endringer jeg ville ha. 

Den passet perfekt, og var helt nydelig. Stoffet var helt ok, bedre enn forventet egentlig. Gav ca 1000 for den. 

Screenshot_20210409-095245_Facebook.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg tror den selger du valgte, er en seriøs og bra selger. 

Jeg har gått inn i butikk, sett på alle brudekjoler og sorterte de etter ORDERS. Da får du de som har blitt kjøpt mange ganger og har mange anmeldelser (med bilder) øverst. Slik som denne https://www.aliexpress.com/item/32986765333.html?spm=2114.12010612.8148356.31.6cea7260rMeRSg - og der er det mange fornøyde kunder, jeg sjekket flere kjoler slikt.

Merk at alle som svarer deg negativt, har ikke kjøpt kjoler på Aliexpress selv. 

Eneste, at du ikke får prøvd den. Så jeg ville kanskje også sjekket finn.no, for der kan du både få billigere kjole, og få sjansen til å prøve den for kjøp. Men ellers, go for it. :) 

Anonymkode: 012f1...22c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte seriøse selgere på etsy. Det er ikke spesielt billig, men framstår generelt som mye mer seriøst og du får mer info om selger og erfaringer. Jeg ville ikke kjøpt fra aliexpress, det virker for tilfeldig. Men vær i så fall tidlig ute, sånn at du har tid til å kjøpe en annen (i salong eller på finn) dersom den viser seg å ikke være som på bildet. Kjenner ei som brant seg skikkelig på det.

Anonymkode: b9687...ac6

Skrevet

Skal vente med det og prøve finne her i Norge.  Takk for alle svarene.

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...