AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Går 2.semester på en bachelor på UIO. Fadderuken var ok satt opp, men jeg var syk så kunne ikke delta så mye. Har vært på de fysiske seminarene som var "lov" forrige semester, og ble litt kjent med medstudenter der. Nå inn i et nytt semester, har jeg ikke vært på campus en eneste gang. Jeg kjenner ingen som jeg studerer med, jeg sliter at det er hjemmeundervisning, og zoom er bare bullsh*t. Har obligatoriske zoom-seminar, men kommer ikke inn på zoom-møtet så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ang. det. Jeg elsker det jeg studerer, og jeg tok opp fag i to år for å komme inn på dette studiet på UiO. Men jeg er så nær på å droppe ut nå. Læringsutbyttet er dårlig, jeg stresser allerede for eksamen og obligatoriske innleveringer, OG jeg har null kontakt med medstudenter som jeg kan diskutere sammen med. Jeg sitter alene i en leilighet i Oslo (må være her pga jobb) og skjønner ikke hva som egentlig skjer i livet mitt. Jeg har studert et årsstudium tidligere imens jeg tok opp fag, og vet egentlig hvor morsomt det er å gå på universitet. Er bare så fortvilet over situasjonen, føler ikke jeg har kontroll over noe og for hver uke som går føler jeg at motivasjonen min minker og stresset min øker. I tillegg blir jeg faktisk genuint lei meg, for dette er ikke hvordan jeg noensinne så for meg studietiden min. Liker å sitte på lesesal å mistrives sammen med medstudenter over pensum, ikke å sitte hjemme alene imens jeg mistrives over livssituasjonen min. Har egentlig ingen mål med dette forumet bortsett fra å bare klage litt. Syntes dette er skikkelig tungt og blir så forbannet over myndighetene som gang på gang nedprioriterer studenter. Anonymkode: a7c54...01f 4
Purple Basil Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Hei, hold ut litt til. Vær så snill! Vi er mange i denne situasjonen, selv om alt føles veldig ensomt nå. Alt jeg og kollokviegruppa mi ønsker er å kunne studere sammen så jeg forstår deg veldig godt. Jeg prøver å fokusere på at det vil komme en tid etter dette, bedre tider. Og på mange måter er det jo en god ting at vi er såpass tidlig i studiene. Tenk om vi hadde hatt dette helvetet mens vi skrev bachelor, eller master? Jeg prøver å tenke sånn ihvertfall, og det hjelper litt. Forhåpentligvis får vi lov til å studere ordentlig igjen snart ❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Hei, jeg føler med deg. Jeg er i mitt siste semester nå, og skal egentlig skrive bacheloroppgave. Det siste året har vært forferdelig mtp både motivasjon og psykisk helse. Jeg er permittert for andre gang, har ikke råd til mat og har gått rett i kjelleren. Ser ut til at jeg tar permisjon og tar siste del av studiet når jeg har kommet meg litt oppå igjen. I mellom tiden må jeg flytte inn på sofaen til mamma.. Hater corona Anonymkode: 55929...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Forstår deg godt! Sitter selv hjemme mens alt er digitalt. Jeg går mitt siste semester og skal begynne på bacheloroppgaven i mars. Savner å være sosial med de andre studentene, samarbeide fysisk om pensum. Har hjemmeeksamen nå, 5 dager hjemmeeksamen om 2-3 uker før bachelorskrivingen, og alt føles helt uoppnåelig. Har mistet motivasjonen helt og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette siste semesteret. Hadde ikke trodd det var sånn mitt siste år på utdannelsen skulle bli.. Anonymkode: 6cb21...6cb 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår deg godt! Sitter selv hjemme mens alt er digitalt. Jeg går mitt siste semester og skal begynne på bacheloroppgaven i mars. Savner å være sosial med de andre studentene, samarbeide fysisk om pensum. Har hjemmeeksamen nå, 5 dager hjemmeeksamen om 2-3 uker før bachelorskrivingen, og alt føles helt uoppnåelig. Har mistet motivasjonen helt og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette siste semesteret. Hadde ikke trodd det var sånn mitt siste år på utdannelsen skulle bli.. Anonymkode: 6cb21...6cb Gikk litt i surr, mente at jeg har arbeidskrav nå. Har ikke to hjemmeeksamener. Anonymkode: 6cb21...6cb
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 Du må jo gi beskjed om at zoom ikke fungerer! Hva med å opprette en fb-gruppe hvor de som er på samme studie kan samles? Da kan du jo ta initiativ til å bli kjent med dine medstudenter! Anonymkode: aefc1...707 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Masterstudent her. På randen til å droppe ut selv. Anonymkode: ff39c...61c 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 Hvis du har muligheten kunne du heller jobbet og droppet ut av studier til coronasituasjonen har roet seg. Å være student under disse restriksjonene må jo føles litt bortkastet. Føler med studentene i dag.. Anonymkode: 1c035...142 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syntes dette er skikkelig tungt og blir så forbannet over myndighetene som gang på gang nedprioriterer studenter. Anonymkode: a7c54...01f Helt enig, men jeg skjønner ikke hvorfor utsatte grupper i samfunnet forventer noe bra og positivt av en høyreorientert regjering som har som ideologi å alltid digge og tilbe de rike, de friske, de ressurssterke, osv. Du skjønner tegninga. Dagens regjering er ikke for vanlige folk eller for folk som sliter. Det er Stortingsvalg om nøyaktig 7 måneder (i morgen) og da er det på tide å kvitte seg med det blå-blå sirkuset, som absolutt gir lang blaffen i studenter, men det gjelder å stemme om nøyaktig 7 måneder. Fersk, oppdatert gjennomsnitt av meningsmålinger for februar 2021: http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget&do=snitt&yw=202102 Den siste meningsmålingen, spesifikt blant studentene, fra 28.oktober 2020: https://universitas.no/sak/67596/katastrofemaling-for-regjeringen/ Anonymkode: c026e...5a2 4
Maleficenta Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går 2.semester på en bachelor på UIO. Fadderuken var ok satt opp, men jeg var syk så kunne ikke delta så mye. Har vært på de fysiske seminarene som var "lov" forrige semester, og ble litt kjent med medstudenter der. Nå inn i et nytt semester, har jeg ikke vært på campus en eneste gang. Jeg kjenner ingen som jeg studerer med, jeg sliter at det er hjemmeundervisning, og zoom er bare bullsh*t. Har obligatoriske zoom-seminar, men kommer ikke inn på zoom-møtet så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ang. det. Jeg elsker det jeg studerer, og jeg tok opp fag i to år for å komme inn på dette studiet på UiO. Men jeg er så nær på å droppe ut nå. Læringsutbyttet er dårlig, jeg stresser allerede for eksamen og obligatoriske innleveringer, OG jeg har null kontakt med medstudenter som jeg kan diskutere sammen med. Jeg sitter alene i en leilighet i Oslo (må være her pga jobb) og skjønner ikke hva som egentlig skjer i livet mitt. Jeg har studert et årsstudium tidligere imens jeg tok opp fag, og vet egentlig hvor morsomt det er å gå på universitet. Er bare så fortvilet over situasjonen, føler ikke jeg har kontroll over noe og for hver uke som går føler jeg at motivasjonen min minker og stresset min øker. I tillegg blir jeg faktisk genuint lei meg, for dette er ikke hvordan jeg noensinne så for meg studietiden min. Liker å sitte på lesesal å mistrives sammen med medstudenter over pensum, ikke å sitte hjemme alene imens jeg mistrives over livssituasjonen min. Har egentlig ingen mål med dette forumet bortsett fra å bare klage litt. Syntes dette er skikkelig tungt og blir så forbannet over myndighetene som gang på gang nedprioriterer studenter. Anonymkode: a7c54...01f Jeg føler virkelig med dere studenter nå for tiden. Håper det snart er over med dette korona faenskapet. Og så er jeg så lei av alle som kjefter ned de som føler at alt er kjipt og har behov for å klage nå, for faen. Det er faktisk lov! 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 Jeg hadde lett droppet ut av studiet om ikke jeg hadde bestemt meg for å skulle overleve dette korona-tøyset! Alle dagene er like, jeg drikker mer og ser aldri venner. Med denne bedritne kulda på toppen av det hele så blir jeg skikkelig mørk til sinns. Men ikke fanken om jeg skal runde av denne kjipe årstida med å droppe ut av studiet. Da er liksom det hele håpløst tragisk! Studiet er faktisk noe av det eneste som hindrer at jeg klikker. Er så sykt lei av å være så isolert, venneløs (er sosial til vanlig ) og trist hele tida. Så nei, du er ikke alene ts! - Masterstudiet Anonymkode: db787...616 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Hold ut ts ❤️ Jeg er ikke i helt samme situasjon, men likevel sammenlignbart.. Det er for jævlig sånn d er nå. Jeg sliter også skikkelig... Har ikke så mange tips, men sender deg en god klem ❤️ du er ikke alene hvis d er noen trøst..! Anonymkode: 840ff...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #13 Skrevet 12. februar 2021 Føler med deg ❤️ Er så glad at jeg straks skal ut i praksis! Blir godt med litt rutiner... Anonymkode: 7126f...256 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #14 Skrevet 12. februar 2021 Jeg studerer også på UiO, første året og skjønner deg så godt. Har ikke blitt kjent med noen og sitter for det meste alene. 😞 Anonymkode: 8ac55...122
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #15 Skrevet 12. februar 2021 Hei. Leit å høre at du opplever det slik. Om du har mulighet til det ville jeg tatt kontakt med studieveileder, SiO Helse eller emneansvarlig i emnene du tar. Du skal ikke gå å ha det slik. Det er hjelp å få I høst begynte jeg rett på mastergrad etter fullført bachelorgrad. Når desember kom måtte jeg ut i permisjon, og dette er noe jeg IKKE angrer på nå. Kan det være noe for deg, og ta opp studiene igjen når samfunnet har åpnet litt mer opp? Anonymkode: 01556...75c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #16 Skrevet 12. februar 2021 Hold ut litt til. Det er ikke veldig lenge til alt er tilbake til normalen igjen. Ikke hopp av nå, du vil angre. Anonymkode: 892a0...e2a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #17 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hold ut litt til. Det er ikke veldig lenge til alt er tilbake til normalen igjen. Ikke hopp av nå, du vil angre. Anonymkode: 892a0...e2a Dessverre kan man ikke håpe normalen er tilbake før tidligst i 2022. Fullvaksineringen er jo knapt ferdig før på seinhøsten. Og så vet man ikke..om de som tok vaksinen nå må ta den igjen om et halvår. Hvor lenge effekten er der. Og med det vaksinasjonstempoet her må man kanskje bruke nye vaksiner i høst på de som tok den i vinter. Og de som ikke har tatt den overhodet må vente enda lenger.. Anonymkode: 1c035...142
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #18 Skrevet 12. februar 2021 Er halveis i min bachelorgrad og har det helt topp med slik situasjonen her nå. Bedre tid til å lese opp på pensum slik det er nå. Intensjonen min er å bli ferdig med graden, ikke å ha det moro på universitet heller. Anonymkode: 6f913...005
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #19 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg studerer også på UiO, første året og skjønner deg så godt. Har ikke blitt kjent med noen og sitter for det meste alene. 😞 Anonymkode: 8ac55...122 Til deg og TS, hold ut. Ting blir bedre. Men siden dere er to som studerer på UIO i tråden her og er i samme situasjon, kan dere ikke forsøke å komme i kontakt. Anonymkode: f2121...479
Maleficenta Skrevet 12. februar 2021 #20 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dessverre kan man ikke håpe normalen er tilbake før tidligst i 2022. Fullvaksineringen er jo knapt ferdig før på seinhøsten. Og så vet man ikke..om de som tok vaksinen nå må ta den igjen om et halvår. Hvor lenge effekten er der. Og med det vaksinasjonstempoet her må man kanskje bruke nye vaksiner i høst på de som tok den i vinter. Og de som ikke har tatt den overhodet må vente enda lenger.. Anonymkode: 1c035...142 3 mnd ikke et halvår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå