Gjest LeilaB Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Jeg har store problemer med Engelsk. Dette skaper prblemer på nett. Mye jeg ikke forstår. Det kan være ulike programmer,spill,bruksanvisning på div. Så jeg få¨ikke utnyttet nettet. Hva gjør dere andre som sliter med <Engelsken?
Cronos Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Lære deg engelsk? Surfe på bare norske sider? Bruke en oversetterside (som automatisk oversetter fra engelsk)?
Gjest Madeline Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Bruke en oversetterside (som automatisk oversetter fra engelsk)? ← Hvor kan jeg finne en oversetterside? Som regel går det helt greit for meg når ting står på engesk, men i enkelte tilfeller kunne det vært kjekt å ha.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Lære deg engelsk? Surfe på bare norske sider? Bruke en oversetterside (som automatisk oversetter fra engelsk)? ← Og hvor finner jeg en side som aut oversetter fra engelsk?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Du må aldri bruke en "oversetterside". Det blir bare tull, særlig når du kan litt engelsk og skal forsøke å finne ut av de "små forskjellene". Hvis du f eks går inn på denne oversettersiden kan du jo forsøke å legge inne noe og se hva du får. Har gjort det mange ganger - og det blir stort sett bare tull - 2har de pant". Tror nok beste løsning for deg er å bruke en god ordbok f eks på nett og da ville jeg valgt Clue. På www.startsiden ligger under Ordbøker en rekke linker til oversetterprogrammer- prøv og du vil se hvor rar norsken blir - ikkeno' bedre på engelsk.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #6 Skrevet 20. august 2005 Du må aldri bruke en "oversetterside". Det blir bare tull, særlig når du kan litt engelsk og skal forsøke å finne ut av de "små forskjellene". Hvis du f eks går inn på denne oversettersiden kan du jo forsøke å legge inne noe og se hva du får. Har gjort det mange ganger - og det blir stort sett bare tull - 2har de pant". Tror nok beste løsning for deg er å bruke en god ordbok f eks på nett og da ville jeg valgt Clue. På www.startsiden ligger under Ordbøker en rekke linker til oversetterprogrammer- prøv og du vil se hvor rar norsken blir - ikkeno' bedre på engelsk. ← Akkurat dette hjelp ikke en som ikke kan skrive engelsk....
Nella Skrevet 20. august 2005 #7 Skrevet 20. august 2005 Ta kveldskurs i engelsk. Finn deg en brevvenn på nett fra england/usa (annet engelskspråkelig land) med formål skrive engelsk og få tilbakemeldinger. Opprett dagbok, vær inne på engelske sider. Be om tilbakemeldinger på språket. Trening, trening så komemr det lettere etterhvert. Se filmer med engelsk tekst selv om det er norsk som valg også. Det har hjulpet meg masse med rettskriving (engelsk ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå