AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Jehovas vitner tror på Harmageddon, og at de selv er utvalgt til å bli igjen på jorden når den blir et paradis, etter Harmageddon. Har jeg forstått riktig? Men hva tror Smiths venner på? Så dokumentaren Brennpunkt, men det handlet mest om penger, og at de betalte inn til fellesskapet. Hva tror de på? Er de «utvalgt» på noen måte? Anonymkode: c20ba...e37
CAPS LOCK Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Jeg er absolutt ingen ekspert på Smiths venner, men jeg har forstått det slik at i motsetning til Jehovas vitner, som hever at de er de eneste sanne kristne, så hevder ikke Smiths venner at de selv er en slik eksklusiv forsamling.
Gjest Lawyam Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 (endret) De (Smiths) mener at siden mennesket Jesus ikke syndet så kan alle oss andre også klare det. Det er en strebereligion, som mener at det hos andre trosamfunn legges for mye vekt på tilgivelse. Når Jesus kunne kan vi. Jehovas Vitner strever for å få tilgivelse ved gjerninger, så det blir også noe annet enn Kristendommen som sier at vi kan ikke klare å bli som Jesus, men det er tilgivelse ved å tro at han ene som klarte det og kunne klare det døde for oss og derfor renser han oss. Gud fordømmer oss ikke pga det Jesus gjorde. Jehovas vitner mener Gud fordømmer oss hvis vi ikke gjør gjerninger. Endret 12. februar 2021 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Lawyam skrev (På 12.2.2021 den 21.40): De (Smiths) mener at siden mennesket Jesus ikke syndet så kan alle oss andre også klare det. Det er en strebereligion, som mener at det hos andre trosamfunn legges for mye vekt på tilgivelse. Når Jesus kunne kan vi. Jehovas Vitner strever for å få tilgivelse ved gjerninger, så det blir også noe annet enn Kristendommen som sier at vi kan ikke klare å bli som Jesus, men det er tilgivelse ved å tro at han ene som klarte det og kunne klare det døde for oss og derfor renser han oss. Gud fordømmer oss ikke pga det Jesus gjorde. Jehovas vitner mener Gud fordømmer oss hvis vi ikke gjør gjerninger. Dette som skrives om Smiths venner her er relativt spot on. Hilsen tidligere medlem. Anonymkode: 9e5f6...7ba
Gjest Lawyam Skrevet 14. februar 2021 #5 Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette som skrives om Smiths venner her er relativt spot on. Hilsen tidligere medlem. Anonymkode: 9e5f6...7ba Det må da være et forferdelig press og føles utrolig fordømmende når det er umulig å hverķen lykkes eller få tilgitt noe. Hvis jeg ikke har misforstått noe her så er jeg glad på dine vegne at du kom deg ut av det.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Skrevet 14. februar 2021 Lawyam skrev (8 timer siden): Det må da være et forferdelig press og føles utrolig fordømmende når det er umulig å hverķen lykkes eller få tilgitt noe. Hvis jeg ikke har misforstått noe her så er jeg glad på dine vegne at du kom deg ut av det. Smiths venner tror på tilgivelse. Men ikke på at man kan leve i bevisste synder. Skal man få tilgivelse fra Jesus, må man feks også selv tilgi de som har vært stygge mot oss. Anonymkode: b7096...32e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 Lawyam skrev (På 14.2.2021 den 1.25): Det må da være et forferdelig press og føles utrolig fordømmende når det er umulig å hverķen lykkes eller få tilgitt noe. Hvis jeg ikke har misforstått noe her så er jeg glad på dine vegne at du kom deg ut av det. De tror på tilgivelse, men det er en del av forkynnelsen det er forsvinnende lite fokus på, sammenlignet med fokuset på å få «seier over synd», fornekte seg selv og få en helt ny og guddommelig natur. Jeg er glad jeg kom meg ut - måten å tenke på har satt dype, litt vanskelige tankemønster å jobbe seg vekk fra. Det sagt er jeg også glad for alt det gode jeg fikk derfra, det var ikke lite av det heller:) Anonymkode: 9e5f6...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå