AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Hei, Jeg har vært sliten og glemt en regning. Fikk varsel om inkasso, og glemte den. Denn skulle vært betalt for to dager siden. Første purring.. får jeg inkasso da? To dager forsinket? Anonymkode: 3053d...26b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Betalete den i dag Anonymkode: 3053d...26b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Jeg vil tro det varierer hvor fort selskapene sender ubetalte regninger til inkasso. Anonymkode: 0289f...f13
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Det går nok veldig fint! Som oftest står det noe ala "hvis du har betalt i løpet av de siste dagene kan de se bort ifra dette brevet". Skulle du få inkasso i posten, så kontakt selskapet, ofte kan du gjøre det elektronisk via mail eller nettside. De kommer mest sannsynlig til å si du kan se bort ifra inkassoen, i verste fall må du betale inkassogebyret. Men et par dager over på inkassovarselet burde gå helt greit, du hører nok ikke noe mer. Anonymkode: 5d1f9...2e0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 To dager er ikke noe problem. Du har uansett betalt regningen så den vil aldri gå til inkasso. I verste fall måtte du betale inkassogebyret hvis du betalte etter at de startet inkassoprosessen, men to dager er for kort tid for dette. Anonymkode: 1a318...05e
DrueSmoothie Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 (endret) Nei, de færreste sender til inkasso rett over forfall på inkassovarsel, man venter gjerne noen dager. OG om de er så kjipe så er det verste som skjer at du får en faktura på renter / gebyrer og betaler den. Da er saken ute av verden og du får ingen betalingsanmerkninger el lign Endret 12. februar 2021 av DrueSmoothie
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Jeg ville bare betalt den med en gang og så ville jeg ringt dem for å si det. Så unngår du evt ekstra gebyrer. Anonymkode: d08d8...88b
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 Betal med en gang, kontakt de som skylder deg penger og send dem kopi av kvittering. Da er det ingen fare for inkassoinnkreving.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 TS skriver jo at hun har betalt... Lese da, folkens Anonymkode: 5d1f9...2e0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS skriver jo at hun har betalt... Lese da, folkens Anonymkode: 5d1f9...2e0 Ser det nå, men de fleste svarer ikke kun at ts må betale, men svarer også på spørsmålet i HI i tillegg. Så gjør det noe at ikke alle fikk med seg at den allerede var betalt. Anonymkode: d08d8...88b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ser det nå, men de fleste svarer ikke kun at ts må betale, men svarer også på spørsmålet i HI i tillegg. Så gjør det noe at ikke alle fikk med seg at den allerede var betalt. Anonymkode: d08d8...88b Det gjør vel ingenting, men det hadde jo vært greit å vise TS bittelitt respekt ved å lese hva som blir skrevet. Det er ikke akkurat mange setningene. Men neida, selvfølgelig gjør det ikke noe, jeg bare skjønner ikke hvorfor folk er så giddalause 😄 Anonymkode: 5d1f9...2e0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det gjør vel ingenting, men det hadde jo vært greit å vise TS bittelitt respekt ved å lese hva som blir skrevet. Det er ikke akkurat mange setningene. Men neida, selvfølgelig gjør det ikke noe, jeg bare skjønner ikke hvorfor folk er så giddalause 😄 Anonymkode: 5d1f9...2e0 Seriøst? Vise respekt? Giddalause? For det første så har de fleste svart hyggelig på TS sitt spørsmål. Ingen har vært respektløs. For det andre så stod ikke setningen i TS sitt HI, men under. Lett å tenke at det bare var et svar fra en annen. Det er ikke snakk om latskap. 😄 Vet ikke hvorfor jeg som er så giddalaus gadd å svare deg, men nå gjorde jeg det. Helt utslitt nå. Må legge meg nedpå! 🤪🤣 Ha en flott dag! 🙃 Anonymkode: d08d8...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå