Gå til innhold

Ja til at partner skal bli med på fødsel! Dere som skal føde og som er på vei til å føde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.underskrift.no/signer.asp?reg=ok&kampanje=8364&antall=35619

Til alle dere som skal føde om ikke så lenge. Nå har Stortinget vedtatt å legge av en avgjørelse for kommende kvinner som skal føde om ikke så lenge. Jeg ber derfor alle som kan utelukke  og gi fordømmende innspill på hvorfor kvinner har valgt og føde under en pandemi eller velge å få barn om ikke og gjøre det stort sett verre enn det det allerede er blitt. 

For ikke mange uker siden oppsto det en forferdelig hendelse rett utenfor Ullevål sylehus. Se for deg at du er i ferd med å føde et liv som du har båret på i 9 mnd. Så opplever du at du ikke engang kommer deg inn døra sammen emd partner fordi du må svare på noen helt dustete korona spm. Det er forståelig at dette må gjøres men det burde vært tilrettelagt helt andre måter og gjøre dette på. Mor endte opp rett ute for sykehus med babyen kommende ut av henne og far som måtte ta tak i hodet på babyen for at den ikke skulle ramle ut av moren. Og alt dette mens hun sto og vrengte seg av smerter. Dere har link her til hva som skjedde. Vi lever i år 2020 og for meg gir slike hendelser meg minner som om vi lever på 1800 tallet. Helt helt ulogisk og uforståelig for meg. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KyPK9M/stoppet-av-vakt-maatte-foede-utenfor-sykehuset-i-10-minusgrader

La oss være så snill og gjøre det lettere for hverandre. Det er tungt nok som det er og båre på et liv i 9 mnd. Jeg ber alle som kan om ikke og gi opp på denne elendigheten. Alt du trenger og gjøre er og gi din undertegnelse på dette her. Vær  rause vær så snill. Det er helt tragisk at man ikke kan ha med sin største og viktigste støttespiller på noe så stort som fødsel. Lenge leve godhet. Neste kjærlighet. Og raushet. 

Tusen hjertelig til alle som skriver under!!!! ❤🧡💛💚💙💜🤎  LA oss satse på at alt snart blir bra igjen! 🌹🌹🌹

tps://www.underskrift.no/signer.asp?reg=ok&kampanje=8364&antall=35619

Anonymkode: 6dddb...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke første eller siste gang en flergangsfødene ikke har rukket å komme seg inn på sykehuset. Men jeg skjønner at det var en kjip opplevelse, men avvik skjer hele tiden og man lærer av det!

Eneste tilfelle man ikke får har med partner er hvis mor eller far er syk/ mistenkt syk. Med mindre du settes i gang blir du sendt hjem igjen hvis du ikke er i aktiv fødsel, hvertfall på de store sykehusene.

Anonymkode: 8b698...666

Skrevet

Ja til partner? Nei, det kan jeg ikke signere på. Støttespiller ja, men ikke at det kun skal være lov med partner

Anonymkode: 06edd...6b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...