Gå til innhold

En god rett med permasan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god del parmesan til overs. Kan bruke det i omelett/eggerøre, eller over pastaen. Noen  som har en god rett med parmesan å anbefale istede? 

Skrevet

Risotto. 

Anonymkode: 1ef7f...277

• Liker 2
Skrevet

Kyllingsalat, pizza, pasta med sopp og fløtesaus, ved siden av loff/oliven/spekemat, mac n cheese, lasagne. 

Anonymkode: 7e27e...de2

• Liker 1
Skrevet

Original carbonara. Uten fløte, kun egg, parmesan og kjøtt.

Anonymkode: 53832...93a

• Liker 2
Skrevet

Pesto. 

Anonymkode: ef2f4...26e

• Liker 2
Skrevet

Det meste som har med pasta og gjøre. Nam

Anonymkode: a4cf5...06e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Laks 😄 Det er kjempegodt

Krydre laksen med pepper (evt sitronpepper om du liker det bedre), strø parmesan over, og gjerne litt dill. Sett i ovnen i en ildfast form ca 15 min på 220 grader. Fantastisk godt!

Jeg pleier å ha det med grønnsaker og evt poteter vedsidenav og litt rømme :)

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 1
Skrevet

Frys ned og rasp over pasta eller liknende. Kan raspes frossen og holder i evigheter. 

Anonymkode: 06b3b...4b4

• Liker 2
Skrevet

Den holder seg lenge, så ikke noe stress. Jeg er så glad i parmesan at jeg gjerne spiser den som den er, i biter jeg skaver av med kniv. Eventuelt kan du skave av skiver med potetskreller til en fin liten haug, ha en tilsvarende haug med ruccola ved siden av og en like stor haug med god spekeskinke/parmaskinke. Litt olje over og god hvitvin til. 

Jeg lager også av og til potetmos med parmesan i. Det blir veldig godt. Ha gjerne i litt hvitløk også. 

Parmesan er også overraskende godt å strø over tradisjonell grønnsakssuppe/lys lapskaus. Prøv! 

Ikke kast skalken, den blir kjempegod i tomatbasert pastasaus/ragu bolognese. Ha hele skalken oppi under hele koketiden og fisk den ut når sausen er ferdig (jeg pleier å putre sausen i 1-2-3 timer). Det gir en fantastisk smak. 

Anonymkode: 6856c...4e2

• Liker 1
Skrevet

Over salat, feks. cæsarsalat eller lignende. Du kan også spise det som snacks, gjerne med litt god spekeskinke. Ellers er parmigiana di melanzane kjempegodt, eller så kan du ha parmesan i ulike potetretter.

Skrevet

Lag pesto 😍

Anonymkode: 6a53b...bfd

Skrevet

Spagetti carbonara

Anonymkode: 0cf78...c57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...