AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Hei, Etter en uheldig spontanabort så sitter jeg igjen med en altfor tom følelse. Jeg har veldig gjerne lyst til å bli gravid igjen. Når er den beste tiden å forsøke? Før, etter mens? Spontanaborten skjedde for en drøy måned siden. Er det noe jeg kan gjøre som kan hjelpe på fruktbarheten? Det skal nevnes at jeg ble gravid ganske raskt etter å ha sluttet på prevensjonsmidler. Hjelp! Anonymkode: 5f96d...d82
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Under eggløsning. Ville ventet et par mnd etter en spontanabort. Anonymkode: 9fe2a...4f3 1
-Cherry Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Endret 12. februar 2021 av -Cherry
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Spør av nysgjerrighet. Hvorfor? Hvorfor ville du ventet? Er det medisinske årsaker til det, eller bare for psykens del? Anonymkode: 5f96d...d82 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Under eggløsning. Ville ventet et par mnd etter en spontanabort. Anonymkode: 9fe2a...4f3 Spør av nysgjerrighet. Hvorfor? Hvorfor ville du ventet? Er det medisinske årsaker til det, eller bare for psykens del? Anonymkode: 5f96d...d82 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 -Cherry skrev (1 minutt siden): Spør av nysgjerrighet. Hvorfor? Hvorfor ville du ventet? Er det medisinske årsaker til det, eller bare for psykens del? Hver gang man menstruerer skiller man ut slimhinnen i livmora, der denne bygges opp på ny frem mot eggløsning. Egget fester seg i den slimhinna. Anonymkode: 23748...ee7 1
Dhllgfehl Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Last ned en app som du kan registrere mensen i, fx Ladytimer. Du blir gravid ved eggløsning, ca midt i mellom to menstruasjoner. Appen regner ut når ca dette er. Hvis det tar lang tid å bli gravid kan du gå sterkere til verks med å finne ut mer presis når du har eggløsning(temp måling, blodprøve ect), men nå er ikke det nødvendig. når man mister er det oftest en god grunn til det, fx en alvorlig kromosomfeil som ikke er forenelig med liv. Det er ikke er noe i veien med at du prøver å bli gravid allerede med en gang, det er opp til hva du føler du orker psykisk. lykke til! 2
Dhllgfehl Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Spør av nysgjerrighet. Hvorfor? Hvorfor ville du ventet? Er det medisinske årsaker til det, eller bare for psykens del? Anonymkode: 5f96d...d82 Det er jeg også veldig nysgjerrig på da jeg mener det ikke stemmer.
Dhllgfehl Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 Hvis du ikke har begynt å ta vitaminer så gjør det, du får kjøpt egne vitaminer beregnet for de som planlegger å bli gravide på apoteket bare spør. 1
Gjest EmKay Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Etter min venninne hadde en spontanabort fikk hun beskjed av legen om at hun i tiden etter ville være ekstra fruktbar, og at om hun hadde ønske om å bli gravid igjen fort var det bare å sette i gang umiddelbart. Aner ikke den medisinske bakgrunnen for denne påstanden, men det var det hun fikk beskjed om. Jeg kjenner flere som har blitt gravide rimelig raskt etter en SA.
supernaturalfan Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 Vi prøvde på nytt med en gang etter SA. Droppet ikke prøvingen pga det.. men det gikk 4 mnd før det klaffet igjen. Leste at kroppen var ekstra klar for ny graviditet etter en SA, så vi bare kjørte på 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå