Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en kvinne i begynnelsen av 20 årene. Jeg opplever ofte at andre ikke ser på meg. Jeg er vennelig og smiler til alle. Jeg jobber i butikk, med flere kolleger på samme alder. Jeg kan oppleve kunder, spesielt menn som ikke smiler eller ser på meg, når jeg smiler og sier «hei» Får ingen respons. Mens mine andre kvinnelige kolleger får både ett hei og smil. Dette er de samme kundene, men når de ser meg så er det som at de tenker «åh hun...» ikke ett hei, ikke ser de på meg, ikke ett hadet. Skjønner jo at jeg ikke er like attraktiv som de andre jentene, men trodde ikke jeg var  stygg at jeg ikke kan få ett smil en gang. Eks: jeg har hjulpet kunden, vært høflig, når kunden skal betale sier jeg takk, ha en fin dag og smiler, men ingen respons. Så kan en kollega stå like ved og kunden smiler til denne kollegaen og sier «ha det fint» opplever dette fryktelig mye. Er det slik at om man ikke er pen, så er man som luft å regne? 😔

Anonymkode: 71bb4...ce9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er nok slik, men de fleste tenker vel ikke så mye over hvordan betjeningen ser ut. Det er ikke du som overtenker litt her, da? Utallige ganger har jeg stått i kø i butikker og lagt merke til hvor uhøflige mange kunder er. Da tenker jeg på at betjeningen er høflige og sier "ha en fin dag" og lignende, mens kunden gir blanke i å svare. Så det er så visst ikke bare deg dette gjelder, og tror ikke all den betjeningen har hatt noe spesielt stygt utseende 🙂

Anonymkode: 88b1f...bac

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen er nok slik, men de fleste tenker vel ikke så mye over hvordan betjeningen ser ut. Det er ikke du som overtenker litt her, da? Utallige ganger har jeg stått i kø i butikker og lagt merke til hvor uhøflige mange kunder er. Da tenker jeg på at betjeningen er høflige og sier "ha en fin dag" og lignende, mens kunden gir blanke i å svare. Så det er så visst ikke bare deg dette gjelder, og tror ikke all den betjeningen har hatt noe spesielt stygt utseende 🙂

Mulig jeg overtenker, men legger jo merke til at mine kolleger blir behandlet på en helt annen måte enn meg. Jeg ser jo selv også, at noen av de er mye penere enn meg. Syntes bare det er trist. Får meg til å se meg i speilet veldig ofte. Jeg syntes da jeg ser ok ut, men så opplever jeg en kunde som ikke enser meg, men som ni stirrer på kollegaen min og smiler og sier «ha det fint da 😉» selvom det var jeg som ekspediterte vedkommende. Føler meg så utilpass.

Skrevet

Det er du helt sikkert ikke❤️Er du sikker på at det du føler er rett og at du ikke bare innbiller deg dette fordi du har lavt selvbilde? 
Denne verden er dessverre litt rar og den blir nesten bare mer og mer ille. 
Veldig overfladisk, så kan godt skjønne at du sitter med disse følelsene. 
Det er dessverre veldig mange idag som sliter med at de føler at mennesker overser de. Og det er nok mest ille for dere som er såpass unge. 
Husk at utseendet ikke er alt her i verden. Det er måten man er på og måten man behandler andre mennesker som teller mest. Dette vil du mest sannsynlig forstå mer av når du blir litt eldre. Fortsett å vær deg selv som du beskriver over her. Jeg hadde blitt super glad for å møte på en vennlig sjel som deg hvis jeg var innom en butikk❤️Du skal være stolt. For du er i hvert fall vakker på innsiden og det er det ikke alle som er. Det er en av de beste egenskapene som du kan ta med deg videre i livet ts.

Sender deg masse positiv energi💫💖

• Liker 1
Skrevet
ShivaSol skrev (3 minutter siden):

Det er du helt sikkert ikke❤️Er du sikker på at det du føler er rett og at du ikke bare innbiller deg dette fordi du har lavt selvbilde? 
Denne verden er dessverre litt rar og den blir nesten bare mer og mer ille. 
Veldig overfladisk, så kan godt skjønne at du sitter med disse følelsene. 
Det er dessverre veldig mange idag som sliter med at de føler at mennesker overser de. Og det er nok mest ille for dere som er såpass unge. 
Husk at utseendet ikke er alt her i verden. Det er måten man er på og måten man behandler andre mennesker som teller mest. Dette vil du mest sannsynlig forstå mer av når du blir litt eldre. Fortsett å vær deg selv som du beskriver over her. Jeg hadde blitt super glad for å møte på en vennlig sjel som deg hvis jeg var innom en butikk❤️Du skal være stolt. For du er i hvert fall vakker på innsiden og det er det ikke alle som er. Det er en av de beste egenskapene som du kan ta med deg videre i livet ts.

Sender deg masse positiv energi💫💖

Tusen takk ❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig jeg overtenker, men legger jo merke til at mine kolleger blir behandlet på en helt annen måte enn meg. Jeg ser jo selv også, at noen av de er mye penere enn meg. Syntes bare det er trist. Får meg til å se meg i speilet veldig ofte. Jeg syntes da jeg ser ok ut, men så opplever jeg en kunde som ikke enser meg, men som ni stirrer på kollegaen min og smiler og sier «ha det fint da 😉» selvom det var jeg som ekspediterte vedkommende. Føler meg så utilpass.

Hvis det skulle være tilfelle, så er det kunden som har et problem, og ikke du.

Du er høflig, grei og hjelpsom, akkurat slik som du skal være. Og jeg tror fortsatt at du har et eller annet kompleks som gjør at du helt ubevisst føler deg underlegen, og liksom forventer at kunden oppfyller antagelsen din. Tenk hvor mange som står i butikker rundt om, vi møter på masse butikkbetjening i løpet av en uke, og det skal mye til for at jeg kjenner igjen og husker alle. Kunder slenger kanskje i vei et "ha det", "ha en fin dag" til en av dere, og tenker ikke så nøye over om det er til deg eller til en annen så lenge dere begge står i disken der.

Bare gi litt f. i dette, gjør jobben din, og ikke bry deg så mye om hva enkelte kunder gjør. Du skal da ikke ha noe med dem å gjøre utenom likevel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk ❤️

Skulle bare mangle❤️Håper at du får bedre dager på jobb fremover❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det slik at om man ikke er pen, så er man som luft å regne? 😔

Kanskje du er så pen at menn blir nervøse når du smiler til dem og ikke klarer å få fram en respons? 

Dere damer kan ha den effekten på oss menn uten tvil :bond: Ikke noe vits å avskrive seg selv pga. noe sånt.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men har du et utseende som skiller seg ut? Mange piercinger og tatoveringer? Det er nok dessverre mange som dømmer slikt - helt uten grunn, og det er trist. Eller hvis man har en "goth" stil, så blir man sett på som skummel. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er nok slik samfunnet er, i relativt stor grad. Folk er ubetenksomme, lite reflekterte. Hvis det er mannlige kunder og pene damer som jobber i butikken, så er det ikke så rart om de oppfører seg slik, selv om det virker fryktelig idiotisk. Leit å være den det går utover.

Endret av norw
Skrevet
CorvusCorax skrev (5 timer siden):

Ikke for å være frekk, men har du et utseende som skiller seg ut? Mange piercinger og tatoveringer? Det er nok dessverre mange som dømmer slikt - helt uten grunn, og det er trist. Eller hvis man har en "goth" stil, så blir man sett på som skummel. 

Nei. Har middel lengde på håret, blondt hår, nordisk blek, sminker meg naturlig (no makeup makeup look) har kun hull i ørene. Høyde, 168, og normalt slank. Ikke noe som skiller seg ut, i noen retning. 

Skrevet
Mole skrev (5 timer siden):

Kanskje du er så pen at menn blir nervøse når du smiler til dem og ikke klarer å få fram en respons? 

Dere damer kan ha den effekten på oss menn uten tvil :bond: Ikke noe vits å avskrive seg selv pga. noe sånt.

Tvilsomt. Syntes selv jeg ser helt ok ut, til dårlig, avhengig av andre mennesker væremåte mot meg. 

Skrevet
ShivaSol skrev (6 timer siden):

Skulle bare mangle❤️Håper at du får bedre dager på jobb fremover❤️

Ikke jobb før om en uke, håper det føles litt bedre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...