Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ufattelig slitsom nabo. Siden han flyttet inn vegg i vegg i januar i fjor så har jeg sikkert gitt beskjed 50 ganger om bass og musikkbruk. Det var så ille at naboene på andre siden kontaktet utleieren som igjen tok kontakt med denne naboen og ga han streng beskjed om å roe seg. Fyren er over 40. Utrolig snill og smiskete, men handlingene hans med støy og hensynsløs atferd forteller noe annet. Selverklært livsnyter uten jobb og som får leilighet og alle utgifter dekket av NAV. Han sitter hjemme 24/7 (Veldig gøy nå som jeg har hjemmekontor) og får besøk av de samme tvilsomme kompisene sine som gjerne blir en uke av gangen der de sitter oppe til langt på morgenkvisten med hørbar musikk og så høy prating at jeg omtrent kan lytte til samtalene noen ganger. Nå er det vel 5 natta jeg har blitt vekket av kraftig banking og tramping sånn rundt 3-4 tiden. Jeg antar det er en del dop inne i bildet da han og kompisene er av "den typen", og det er så kraftige dunk at jeg våkner opp selv om soverommet er temmelig godt isolert og mot en traffikert vei.

Vurderer sterkt å ta kontakt med utleier igjen. Bassbruken har han skjerpet seg betraktelig på, men jeg tror ikke han er av den typen som helt forstår vanlige husregler og hensyn, til det gjetter jeg på at han er litt for dum og egoistisk. Det har kommet meg for øret noe med fortiden hans som er så forkastelig at jeg ikke har lyst til å se fyren noen gang igjen, og jeg vet at med enkle grep raskt kan få han kastet ut (egentlig er det bare å ta en telefon til politiet å si at jeg mistenker langing, men det blir litt sladrete, selv om jeg bare vil ha han vekk fra nabolaget) eller at han flytter i angst for at folk får vite historikken hans. Jeg er så lei nå at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, kommer ikke til å ta kontakt med den fyren igjen så heretter går alt av samtaler til husleier, men det er lang og tidskrevende prosess for å få noen kastet ut... Måtte bare få det ut... 😣

Anonymkode: 2bafb...92e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg godt. Vi har noen i blokken våres også som bråker noe voldsomt midt på natta. Greit at folk er våkne på natta og at det er vanlige lyder. Det må man regne med. Men når det blir unødvendig med støy så blir det ufattelig irriterende i lengden. Og mange folk skal faktisk på arbeid tidlig på morgenen. Folk er avhengige av god søvn for å fungere i hverdagen. Jeg syntes at du har vært raus med å gi sjanser. Syntes faktisk at du bare bør ta kontakt med politiet. Ikke noe galt i det. Noen mennesker havner dessverre utpå som han på grunn av uheldige situasjoner. Og jeg føler med folk som ikke har det greit på den måten. Men uansett hva slags livssituasjon vi er i så må vi prøve å ta hensyn til andre rundt oss. Bare ring politiet uten dårlig samvittighet. Du har som sagt faktisk forsøkt å være raus. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er noe annet med gåing, lukking av dører og helt vanlige ting folk gjør, men jeg kan ikke forestille meg en eneste ting som kan høres ut som det bråket der inne. Høres ut som en rusa fyr som ikke helt vet hvor møbler og vegger en hen, og helt ærlig så skulle det ikke forundre meg om det var tilfellet. Så kanskje ikke så dumt å ringe politiet heller. Men kommer de for sånn støy? Det kan være stille lenge om gangen før det plutselig buldrer til der inne over litt tid igjen. Minns å huske at naboen sa at kompisen slet med et eller annet pga en sykdom/skade, men det er da for faen ikke mitt problem at han absolutt skal ha han kompisen på besøk hele tiden. Gah...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er noe annet med gåing, lukking av dører og helt vanlige ting folk gjør, men jeg kan ikke forestille meg en eneste ting som kan høres ut som det bråket der inne. Høres ut som en rusa fyr som ikke helt vet hvor møbler og vegger en hen, og helt ærlig så skulle det ikke forundre meg om det var tilfellet. Så kanskje ikke så dumt å ringe politiet heller. Men kommer de for sånn støy? Det kan være stille lenge om gangen før det plutselig buldrer til der inne over litt tid igjen. Minns å huske at naboen sa at kompisen slet med et eller annet pga en sykdom/skade, men det er da for faen ikke mitt problem at han absolutt skal ha han kompisen på besøk hele tiden. Gah...

Forstår deg godt. Blir slitsomt i lengden. Her i Oslo så gjør politiet ofte det. I hvert fall hvis man nevner at det er mulig dop inn i bildet. Kan avhenge litt av hvor mye kapasitet de har den natta også. Men nå som det er corona og det ikke er helg ennå så er det mulig de kan ta seg tid til en liten visitt. Nå har du vært tålmodig nok. Først snakket med leietaker og etterpå utleier. Det finnes grenser for tålmodighet. Jeg har også en kronisk sykdom. Men jeg ødelegger ikke nattesøvnen til andre for det. Det er normal folkeskikk å ta litt hensyn. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, ShivaSol said:

Forstår deg godt. Blir slitsomt i lengden. Her i Oslo så gjør politiet ofte det. I hvert fall hvis man nevner at det er mulig dop inn i bildet. Kan avhenge litt av hvor mye kapasitet de har den natta også. Men nå som det er corona og det ikke er helg ennå så er det mulig de kan ta seg tid til en liten visitt. Nå har du vært tålmodig nok. Først snakket med leietaker og etterpå utleier. Det finnes grenser for tålmodighet. Jeg har også en kronisk sykdom. Men jeg ødelegger ikke nattesøvnen til andre for det. Det er normal folkeskikk å ta litt hensyn. 

Takk for svar og du bekrefter tankene mine rundt tålmodigheten. Jeg har lenge tenkt at han bare er litt enkel når han er vært så imøtekommende og alright utad så har tøyd strikken veldig langt det siste året, men dette er vel over tålegrensen for de aller fleste når man har sagt i fra om ting så mange ganger tidligere som har med alminnelig folkeskikk og hensyn å gjøre. Veldig enig med deg. Får se om jeg snapper i løpet av natten og ringer dersom det fortsetter 🤦‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk for svar og du bekrefter tankene mine rundt tålmodigheten. Jeg har lenge tenkt at han bare er litt enkel når han er vært så imøtekommende og alright utad så har tøyd strikken veldig langt det siste året, men dette er vel over tålegrensen for de aller fleste når man har sagt i fra om ting så mange ganger tidligere som har med alminnelig folkeskikk og hensyn å gjøre. Veldig enig med deg. Får se om jeg snapper i løpet av natten og ringer dersom det fortsetter 🤦‍♀️

Skulle bare mangle❤️Forstår deg godt. Er litt som deg at jeg lar ting gå og gå. Prøver å vise forståelse og empati for mennesker. Men det kan bli litt slitsomt i lengden. Jaja, mange hadde klikket for lenge siden. Gjør det og ikke få dårlig samvittighet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...