Gå til innhold

Har noen sendt klage på lege/ spesialist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble møtt på en veldig uprofesjonell måte av en spesialist. Spesialisten var ikke forberedt, og kom med merkelige antakelser om tidligere medisinering og sykdomsforløp. (Jeg har ikke vært medisinert og er i full jobb). Og også direkte hentydninger til at jeg måtte ha en usunn døgnrytme, siden jeg er sliten. Noe som virkelig ikke stemmer. Var ikke interessert i å lytte til pasient.

Hvor stilte dere klagen? Direkte til denne legen? Eller til noen over han?

Anonymkode: fdc96...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har klaget til sykehuset hvor legen jobber. 

Anonymkode: 49285...faf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, har klaget til sykehuset hvor legen jobber. 

Klarer ikke å bare glemme denne opplevelsen. Men synes det blir litt voldsomt å sende klage til selve sykehuset. Vil bare at legen skal forstå hvordan dette opplevdes for meg, og kanskje unngå at andre får samme opplevelsen.

Men de store sykehusene. Dette er en avdelingsoverlege. Nesten litt redd for hva han skriver om meg, om jeg klager eller ei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Klarer ikke å bare glemme denne opplevelsen. Men synes det blir litt voldsomt å sende klage til selve sykehuset. Vil bare at legen skal forstå hvordan dette opplevdes for meg, og kanskje unngå at andre får samme opplevelsen.

Men de store sykehusene. Dette er en avdelingsoverlege. Nesten litt redd for hva han skriver om meg, om jeg klager eller ei.

Jeg mener at du ikke skal glemme, og derfor bør klage. Jeg klaget til sykehuset fordi jeg ikke hadde e-post til legen 

Skrevet

De ansatte representerer sykehuset. Derfor må du klage til sykehuset. Men skrive navnet på legen det gjelder.

Anonymkode: 491ba...a51

Skrevet

Ser at jeg kan sende til postmottak på sykehuset. Men bør jeg da i overskriften bare skrive "Videresende til Elendig Legesen"? Eller bør jeg allerede her skrive f.eks "Klage på konsultasjon ved avdeling for..."

Utredningen min er knytt til en yrkesskade, der jeg har vunnet frem i rettssystemet i første runde, men viktig at det ikke kommer inn noen feilinformasjon.

Skrevet

Du kan ringe til poliklinikken og be om at legen ringer deg også fortelle han direkte over telefon kanskje? Om du tør/orker? Hvis du bare vil gi han en tilbakemelding. 

Anonymkode: 63c8c...5bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ser at jeg kan sende til postmottak på sykehuset. Men bør jeg da i overskriften bare skrive "Videresende til Elendig Legesen"? Eller bør jeg allerede her skrive f.eks "Klage på konsultasjon ved avdeling for..."

Utredningen min er knytt til en yrkesskade, der jeg har vunnet frem i rettssystemet i første runde, men viktig at det ikke kommer inn noen feilinformasjon.

Jeg ville skrevet "Klage på konsultasjon / spesialist"....

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan ringe til poliklinikken og be om at legen ringer deg også fortelle han direkte over telefon kanskje? Om du tør/orker? Hvis du bare vil gi han en tilbakemelding. 

Anonymkode: 63c8c...5bc

Er redd for at en muntlig tilbakemelding blir som konsultasjonen. At legen overkjører meg totalt, og stiller alle spørsmål på en måte som gir det svaret han vil ha.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er redd for at en muntlig tilbakemelding blir som konsultasjonen. At legen overkjører meg totalt, og stiller alle spørsmål på en måte som gir det svaret han vil ha.

Derfor bør du gjøre det skriftlig. 

Skrevet

Klage sendt. Litt skummelt, aldri gjort noe sånt før. Men klarte nesten ikke å sove på natten, pga at dette føltes ekstremt feil.

Har vært innom mange leger, og har en jobb med mye menneksekontakt (skriftlig og muntlig). Men aldri blitt så provosert før. Virket som legen bare hadde gjort seg opp en mening, før han møtte meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Klage sendt. Litt skummelt, aldri gjort noe sånt før. Men klarte nesten ikke å sove på natten, pga at dette føltes ekstremt feil.

Har vært innom mange leger, og har en jobb med mye menneksekontakt (skriftlig og muntlig). Men aldri blitt så provosert før. Virket som legen bare hadde gjort seg opp en mening, før han møtte meg.

Flink! Man bør si fra. Det er fint både for din del og for legens fremtidige pasienter. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, klagde til fylkeslegen på en lege på legevakt som ikke ga et spedbarn tilstrekkelig behandling. Var vi foreldre og en lege på barneavdelingen som klagde.
Fylkeslegen ringte meg, så ringte hun legen meg og beklagde seg, så ringte fylkeslegen meg opp igjen og fortalte at hun mistet retten til å jobbe på legevakt.(usikker på om det var en periode eller permanent)

Anonymkode: a1153...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...