AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Eller burde man spare på de litt, i tilfelle de går i stykker for fort å må leveres inn på garantien? Vi har brukt litt penger i det siste på gulvstående ovner og støvsuger. Eskene tar opp mye plass. Må de spares på? Anonymkode: ef9d4...40d 1
Trolltunge Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Jeg sparer bare på esker jeg kan ha nytte av. Sende ting jeg har solgt på finn eller pakke gaver i. Jeg er såpass lat at jeg ikke liker å pakke vanskelige gaver, så esker er det bra å ha litt av. Svaret på spørsmålet ditt er likevel nei. Jeg samler ikke på esker i tilfelle ting går i stykker. Man trenger ikke esken for å returnere et produkt som ikke virker som det skal. 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Jeg kaster alle esker med en gang, for å redusere sjansen for å få skjeggkre i hus. Anonymkode: 22839...b0a 10
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Garanti og eske? Tror ikke det, nei. Er vel mer om du skal bytte noe. Hiver alt Anonymkode: 8fab1...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Varierer. Har tatt vare på et par esker med innlegg i papp/isopor for produkter som er vanskelig å skulle frakte noe sted uten eska si Har og noen esker jeg har brettet flat for å spare plass. Begge varianter er forseglet i plastsekker. Anonymkode: a6c42...a64 1
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Kaster som regel esker, utenom hvis jeg kjøper Mac eller iPhone, for erfaringsmessig selger jeg det igjen, og da vil folk gjerne ha med eska.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 Jeg kaster de med en gang pga skjeggkre. Pakker opp ute og vil ikke ha pappeskene inn i huset. Anonymkode: a6a22...dd0 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 Det vi ikke trenger til lagring eller til sending av pakker i posten blir lagt i kjellerboden. Folk i sameiet er utrolig ræva på å rive opp og mose pappen sin, så samboer og jeg hiver kun matemballasje og åpnede konvolutter hjemme. Dunkene er ofte stappfulle samme dag som de tømmes, så større ting enn melkekartonger og makaronibokser samler vi i kjellerboden frem til vi har tid til å dra på fyllinga. Anonymkode: 623dd...391
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Nå som vi har eget hus kaster vi alt. Da vi leide og visste at vi skulle flytte om ikke så veldig lenge tok vi vare på esker f.eks til tv, kaffemaskin o.l. Anonymkode: 0c60c...d27 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg kaster alle esker med en gang, for å redusere sjansen for å få skjeggkre i hus. Anonymkode: 22839...b0a AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kaster de med en gang pga skjeggkre. Pakker opp ute og vil ikke ha pappeskene inn i huset. Anonymkode: a6a22...dd0 Vi har blitt helt hysteriske pga dette 😁 Anonymkode: 7f6de...dbc 2
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Jeg vet at jeg skal flytte igjen. Derfor har jeg tatt vare på esken til TV, da den ellers blir vanskelig å pakke. Jeg har også tatt vare på esken til den stasjonære PC'en fordi den kan komme til å bli sendt til reparasjon. Garantiene er noe helt annet. Der har jeg en boks som alt sånt går ned i og så rydder jeg i den med jevne mellomrom.
Gjest Saph Skrevet 12. februar 2021 #13 Skrevet 12. februar 2021 Ting jeg tenker jeg kanskje vil selge i fremtiden beholder jeg eskene til. Fordi det både er lettere å sende i original innpakning, og men også fordi jeg tenker det er mere stas for de som kjøper tingen at de får den i originalboksen så den føles så ny som mulig. 😄 Men ting jeg kommer til å beholde som panelovn, kaffetrakter, lampe etc det kastes.
skrue Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 (endret) On 2/12/2021 at 7:28 AM, AnonymBruker said: Jeg kaster de med en gang pga skjeggkre. Pakker opp ute og vil ikke ha pappeskene inn i huset. Anonymkode: a6a22...dd0 Så ekstremt er det ikke her (pakker opp inne, iallfall i vinterhalvåret), men emballasjen oppbevares ute om den er stor og uoversiktlig. I garasje eller er annet passende sted til det kastes eller er kuldebehandlet nok til at det kan brukes til andre ting. Med uoversiktlig tenker jeg på en kombinasjon av størrelse og/eller papp med mye hulrom. Endret 13. februar 2021 av skrue
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #15 Skrevet 13. februar 2021 Tre kategorier; - esker jeg kan bruke til noe - oppbevaring, eller sende julegaver/bursdagsgaver i. Havner på loftet. Tar en opprydning innimellom. - esker til elektronikk mellomlagres ofte en kort periode, i tilfelle ting ryker med en gang. Men ryker for eksempel TVen etter 1 år så får de få den i retur uten eske - esker til alt annet kastes umiddelbart Når jeg har flyttet har jeg alltid leid inn folk, og de klarer å pakke ned hva som helst når det er de som er økonomisk ansvarlige for alt fra A til Å. Skjeggkre har jeg ikke brydd meg med. Man kommer jo stadig hjem med ting, eller er på hotellrom, eller matkasser, eller på besøk hos andre, eller på arbeidsplasser med skjeggkre, så å stå utenfor å pakke opp varer i all slags vær, det gidder jeg ikke. Anonymkode: 0133b...92b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #16 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tre kategorier; - esker jeg kan bruke til noe - oppbevaring, eller sende julegaver/bursdagsgaver i. Havner på loftet. Tar en opprydning innimellom. - esker til elektronikk mellomlagres ofte en kort periode, i tilfelle ting ryker med en gang. Men ryker for eksempel TVen etter 1 år så får de få den i retur uten eske - esker til alt annet kastes umiddelbart Når jeg har flyttet har jeg alltid leid inn folk, og de klarer å pakke ned hva som helst når det er de som er økonomisk ansvarlige for alt fra A til Å. Skjeggkre har jeg ikke brydd meg med. Man kommer jo stadig hjem med ting, eller er på hotellrom, eller matkasser, eller på besøk hos andre, eller på arbeidsplasser med skjeggkre, så å stå utenfor å pakke opp varer i all slags vær, det gidder jeg ikke. Anonymkode: 0133b...92b Enig. Umulig å unngå skjeggkre. Anonymkode: 7f6de...dbc
Blålilla Skrevet 13. februar 2021 #17 Skrevet 13. februar 2021 Kaster all emballasje. Vil ha færrest mulig ting i bodene- og trenger å ha det ryddig rundt meg.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #18 Skrevet 13. februar 2021 Ja. Jeg har unntaksvis beholdt f.eks tvens pappeske hvis jeg vet jeg skal flytte. Men nå er vi i et hus vi forblir i så lenge vi vil. Ingen flytteplaner. Alt av papp som kommer inn i hus forsvinner fort ut igjen. Skal jeg reklamere på noe er det ingen krav om at det må være ubrukt, det er jo bare om man skal returnere. Og det skjer svært sjeldent. Anonymkode: f8f25...ed4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #19 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 23.49): Jeg kaster alle esker med en gang, for å redusere sjansen for å få skjeggkre i hus. Anonymkode: 22839...b0a Enig. Ikke søren om jeg skal ha de kreka der i hus. Vet om flere som sliter med å få solgt boligene sine da folk skygger banen når de leser i egenerklæringen at de har skjeggkre. Anonymkode: 7a750...26d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #20 Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig. Ikke søren om jeg skal ha de kreka der i hus. Vet om flere som sliter med å få solgt boligene sine da folk skygger banen når de leser i egenerklæringen at de har skjeggkre. Anonymkode: 7a750...26d Hvem skygger banen? Ikke i Oslo vel Anonymkode: 7f6de...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå