Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hadde ultralyd for ca 1 uke siden og alt så bra ut. De siste dagene har jeg likevel begynt å bekymre meg da jeg føler at kvalmen jeg tidligere har slitt med nå har sluppet taket . 

Kvalmen er til nå det eneste graviditetstegnet jeg har hatt, så er litt stressa nå. 

Er det noen som har opplevd noe lignende og kan berolige meg? 

Anonymkode: 87edc...eb3

Skrevet

Helt vanlig at symptomene letter rundt uke 10-12. Når alt så fint ut for en uke siden er sjansen liten for at noe galt skal skje nå. 

Anonymkode: 81906...4a7

• Liker 3
Skrevet

Alt av symptomer forsvant hos meg i uke 9/10. Er i uke 16 nå og alt er fint. Var på ultralyd for 2 uker siden. 

Anonymkode: 76e4f...949

Skrevet

Bekkenløsning tok over kvalmen min i ca uke 10, er ikke uvanlig at Kvalmen forsvinner i slutten av første trimester😊 er du bekymret får du evt bestille en privat ul. 

Skrevet

Jeg hadde aldri symptomer annet enn manglende menstruasjon, det er helt vanlig 🙂

• Liker 1
Skrevet

Morkaka tar over rundt uke 10. Da begynner hcg-en å falle igjen, og mange opplever St symptomene letter. Noen opplever en liten blødning også. :)

Anonymkode: 54d03...bf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei.

Hadde ultralyd for ca 1 uke siden og alt så bra ut. De siste dagene har jeg likevel begynt å bekymre meg da jeg føler at kvalmen jeg tidligere har slitt med nå har sluppet taket . 

Kvalmen er til nå det eneste graviditetstegnet jeg har hatt, så er litt stressa nå. 

Bare be om at de lytter på hjertelyden sånn at du kan slappe av. Jeg har hatt 6 graviditeter. 3 har jeg mistet (ene døde uke 11 ca men fant det ut uke 14+1, hadde perfekt UL uke 10+4) Andre var også rundt samme tida men da var jeg kjapt ute og fikk sjekka når det skjedde en liten endring og ene da blødde jeg men kroppen klarte ikke å fullføre så jeg måtte ha utskraping da også måtte det på alle tre etter at jeg hadde blødd lenge og siste fiksa de det med en gang etter noen dager pga historikk, 3 har jeg født ❤️ . 2 av de jeg mistet var i missed abortion og en i inkomplett abort (blødde men kroppen fullførte ikke).😪
Min erfaring er at føler du at du trenger å beroliges så be om at legen eller jordmor lytter på hjertelyd eller spør om å få ta HCG hos legen to ganger på blodprøve med 1 uke mellom for å si sikkert om det går som det skal. Eller begge deler. Det går ganske sikkert bra men for å slippe å føle deg usikker så bare be de sjekke for deg sånn du kan vite helt sikkert. 

Anonymkode: b67b8...548

Skrevet

Helt vanlig at kvalmen forsvinner rundt uke 10. Jeg var veldig, veldig kvalm, men merket endring i uke 10 selv. Den forsvant ikke helt før i uke 13, men fra uke 10 var den mildere og varte ikke døgnet rundt. 

Anonymkode: 50947...894

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei.

Jeg var mest kvalm uke 8 og 9. I uke 10 var det helt vekke :) eneste symtom igjen da var såre/ømme brystvorter.

Og dette med tvillinger :) som ofte gir mer symptomer enn med en 😅

Anonymkode: 4f069...06a

Skrevet

Helt normalt at kvalmen slipper der du er nå. Det med uke 12 er bare et gjennomsnitt.

Anonymkode: c3990...662

Skrevet

Er nok normalt. Eg var berre kvalm i veke 6, 7 og 8. 

Anonymkode: 2f2b9...f5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 23.14):

Hei.

Dette opplevde jeg også. Jeg måtte google og lese på forum på den tiden, og fant ut at det er helt normalt. Jeg opplevde å ikke ha ett eneste symptom fra ule 9 til OUL. Jeg gikk i mange uker å hadde en fæl følelse på at baby ikke levde. Men på ultralyd så vi en veldig aktiv jente.

Dette går så bra skal du se 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...