Gå til innhold

Barnevognmafia på bussen.. irritert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valgte denne kategorien siden koronavirus-kategorien går det ikke ann å være anonym av en eller annen grunn.. For vet at jeg kommer sikkert til å få en del pepper nå.

Skulle på bussen idag og det er jo kjent at pga korona så er det mindre plass om bord itilegg til at man skal holde 1-2 meters avstand til andre. Men dette virker ikke som enkelte småbarnsmødre forstår.. Da jeg kom inn på bussen idag sto det en del folk i midten av bussen med utgangsdøren for alle plassene var tatt av minst 1 person på hvert setet. Plutselig kommer det to innvandrermødre, begge med barnevogn. De sto utfor og så helt klart at det var stappet med folk men likevell forventet de at vi som sto i midtgangen skulle flytte på oss når det ikke var plass/gå av bussen.. Hun ene ble sykt irritabel og viftet med hånden mot oss for at vi skulle flytte på oss. En dame som sto bak meg sa klart og tydelig at det desverre ikke er plass men før hun i det hele tatt fikk fullført setningen presset begge mødrene seg inn med barnevognene sine og alle ble most inntil hverandre som sild i tønne.. Jeg synes dette er respektløst!

Er jo ikke rart viruset muterer og sprer seg når enkelte ikke kan respektere avstanden man skal ha til andre mennesker. For selvom man er blitt mor og har med barnevogn kan du ikke forvente at ALLE tar bare hensyn til deg når vi trossalt står midt i en pandemi og prøver å få dette viruset under kontroll.. Skjerpings.

Anonymkode: 075f8...61b

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2010slankeren skrev (2 minutter siden):

Var det viktig for deg å presisere at det var mødre med innvandrerbakgrunn? Føltes det godt å få med det?

Er ikke poenget med tråden. Poenget er at på buss tar folk og spesiellt småbarnsmødre ekstremt lite hensyn til andre.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke poenget med tråden. Poenget er at på buss tar folk og spesiellt småbarnsmødre ekstremt lite hensyn til andre.

Nettopp. Derfor var det irrelevant,men du valgte å presisere det likevel. Føltes det bra å påpeke at de ikke var "som oss"?

• Liker 31
Skrevet
2010slankeren skrev (4 minutter siden):

Nettopp. Derfor var det irrelevant,men du valgte å presisere det likevel. Føltes det bra å påpeke at de ikke var "som oss"?

Er ikke ofte jeg ser «norske» mødre gå 2-3 stk inn på bussen og alle har barnevogn.. Har sett det på turløyper og på veien men svært ofte, spesielt her jeg bor, er det som oftest innvandrere som kommer på buss med 2-3 barnevogner tilsammen.. Var ikke noe spesiell grunn til at jeg nevnte de var innvandrere bare at de ikke var fra norden siden de ikke snakket noe særlig bra norsk virket det som.

• Liker 21
Skrevet

..... og dermed er med på å spre smitten ytterligere fordi de driter i det viruset.

Anonymkode: a50fe...182

• Liker 19
Skrevet

Hvor bor du? Her har de sluttet med annethvert sete på bussen for mange måneder siden. Er jo meningsløst, man kommer like nær hverandre om man stimler sammen ved utgangene liksom, man smitter ikke mindre bare fordi man står i stedet for å sitte, selv om det ser ut som noen tror det 😛 uansett, usympatisk å ikke skulle slippe på de med barnevogn. En barnevogn tar jo mer plass, og derfor er den plassen reservert for dem (og rullestol). 

Anonymkode: 184f3...2c7

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke ofte jeg ser «norske» mødre gå 2-3 stk inn på bussen og alle har barnevogn.. Har sett det på turløyper og på veien men svært ofte, spesielt her jeg bor, er det som oftest innvandrere som kommer på buss med 2-3 barnevogner tilsammen.. Var ikke noe spesiell grunn til at jeg nevnte de var innvandrere bare at de ikke var fra norden siden de ikke snakket noe særlig bra norsk virket det som.

Ekte nordmenn er solbrune, snakker gebrokkent og går med turban. 

Anonymkode: f5f6d...439

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor bor du? Her har de sluttet med annethvert sete på bussen for mange måneder siden. Er jo meningsløst, man kommer like nær hverandre om man stimler sammen ved utgangene liksom, man smitter ikke mindre bare fordi man står i stedet for å sitte, selv om det ser ut som noen tror det 😛 uansett, usympatisk å ikke skulle slippe på de med barnevogn. En barnevogn tar jo mer plass, og derfor er den plassen reservert for dem (og rullestol). 

I Oslo satte jeg meg på en toseter selv om det satt noen ved vinduet. Følte det ble for dumt å stå i en flokk på midten, da kunne jeg likesågodt dette meg slik jeg satt. Er mindre smittsomt, det. 

Helt idiotisk å stå i samlet flokk, når man likesågodt kan sitte? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Midtgangen er forbeholdt de med barnevogn og rullestol. Blir litt det samme som å ikke gidde å flytte seg fra setet som er forbeholdt eldre. Her skulle du og de andre i midtgangen gått av dersom det ikke er flere ledig plasser som er beregnet på dere. De fleste skjønner nok dette. 

Anonymkode: 3fd06...6ad

Så alle andre skal ofre seg for barnevognmafiaen?

Anonymkode: c8b4f...d76

• Liker 22
Skrevet

Her er det ingen korona tiltak på bussene lenger. Tok buss i går med barnevogn faktisk, og bussen ble bare fullere og fullere og fullere. Som sild i tønne. 

Anonymkode: 58ea1...c02

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I Oslo satte jeg meg på en toseter selv om det satt noen ved vinduet. Følte det ble for dumt å stå i en flokk på midten, da kunne jeg likesågodt dette meg slik jeg satt. Er mindre smittsomt, det. 

Helt idiotisk å stå i samlet flokk, når man likesågodt kan sitte? 

Enig, heldigvis gikk det opp for busselskapene og her da. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis alle skal stå ved utgangen for de tror det er mindre smittefarlig, hvordan skal de med barnevogn få tatt buss i de hele tatt da? Er jo ingen andre steder på bussen de kan sette barnevognen, mens de som står ved utgangen kan sette seg eller stå et annet sted. Fet jo ikke så lett å vente på en buss HELT uten folk ved utgangen. Man trenger ikke bruke smittevern som en unnskyldning for å ikke klare å oppføre seg.. 

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, alle skal stå eller sitte på sine tildelte plasser, det var plass i bussen, folk skulle benyttet de slik at også barnevogner og rullestoler fikk plass. 

Anonymkode: cfaf8...80a

• Liker 19
Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

-

Endret av Kristina S.
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er det ingen korona tiltak på bussene lenger. Tok buss i går med barnevogn faktisk, og bussen ble bare fullere og fullere og fullere. Som sild i tønne. 

De har jo anbefalt å ikke ta kollektivt så fremt man ikke må (!!). Det vil jeg jo si er et koronatiltak.

Jeg jobber selv på kjøpesenter og ser flere på bussen som henger rundt på senteret en halvtime etterpå med et Starbucksbegeret i hånda. 

Her går også bussen 4 ganger i timen så det skulle ikke vært vanskelig å ta neste buss. Barnevogn eller ei. 
De med barnevogn har forsåvidt rett på den plassen, så da skulle vel egentlig de som sto der gått av bussen (som nevnt over). Jeg ville ikke hatt noen ved siden av meg om dagen med det nye munterte viruset i omløp i tillegg til vanlig korona. 

Samtidig så tror jeg flere av de med barnevogn ikke har det største behovet for å ta bussen, for de skal bare surre rundt på senteret uansett... 

Anonymkode: cc5d3...271

• Liker 1
Skrevet
Kristina S. skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan ikke bussjåførene passe bedre på at det ikke er fullt? De kan jo si i mikrofonen at "beklager det er fullt, kun avstigninger, ta neste buss". 

Tipper fordi hvis de skulle blitt strenge på det måtte de satt inn flere busser fordi ingen kom seg fra A til B som de trengte. Og da begynner det å koste penger 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Valgte denne kategorien siden koronavirus-kategorien går det ikke ann å være anonym av en eller annen grunn.. For vet at jeg kommer sikkert til å få en del pepper nå.

Skulle på bussen idag og det er jo kjent at pga korona så er det mindre plass om bord itilegg til at man skal holde 1-2 meters avstand til andre. Men dette virker ikke som enkelte småbarnsmødre forstår.. Da jeg kom inn på bussen idag sto det en del folk i midten av bussen med utgangsdøren for alle plassene var tatt av minst 1 person på hvert setet. Plutselig kommer det to innvandrermødre, begge med barnevogn. De sto utfor og så helt klart at det var stappet med folk men likevell forventet de at vi som sto i midtgangen skulle flytte på oss når det ikke var plass/gå av bussen.. Hun ene ble sykt irritabel og viftet med hånden mot oss for at vi skulle flytte på oss. En dame som sto bak meg sa klart og tydelig at det desverre ikke er plass men før hun i det hele tatt fikk fullført setningen presset begge mødrene seg inn med barnevognene sine og alle ble most inntil hverandre som sild i tønne.. Jeg synes dette er respektløst!

Er jo ikke rart viruset muterer og sprer seg når enkelte ikke kan respektere avstanden man skal ha til andre mennesker. For selvom man er blitt mor og har med barnevogn kan du ikke forvente at ALLE tar bare hensyn til deg når vi trossalt står midt i en pandemi og prøver å få dette viruset under kontroll.. Skjerpings.

Men da kunne vel noen ha tilbudt seg å gå av og vente peneste da. Voksne folk tåler godt å vente litt, men små barn i barnevogn hadde jeg latt reise først.

ikke noen gentleman du? 

Anonymkode: ed797...7be

• Liker 13
Skrevet

Det er jo en grunn til at en stor andel av de med corona har innvandrerbakgrunn, ts. De gir jo faen. 

Anonymkode: c0af6...647

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...