AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Del Skrevet 11. februar 2021 Heia. Føler ingenting virker, meg og samboeren har prøvd å bli gravide i over 1 år uten å lykkes, vi har vært på sjekk på klinikk og alt ser fint ut med begge to. Skal ta IVF, men det blir dessverre lenge til 🙄😓 i mellomtiden får vi bare fortsette å prøve selv om det føles håløst ut. Har dere noen tips? Jeg/vi spiser nokså variert, føler vi har blitt litt flinkere på det, men vi drikker alkohol hver helg for kosen sin skyld når vi sitter alene og ser på tv/hører musikk. Vil trappe ned/ikke drikke i det hele tatt, og kanskje prøve å slutte å snuse også. har googlet og funnet ut at salvie-te, d-vitamin, omega 3, b-kompleks, bidronningsgelé, og grapefruktjuiceekstrakt er bra ting for fruktbarhet/eggløsning. Hva har dere mest tro på? Eller er det andre ting dere anbefaler? Jeg burde nok også prøvd å trene/gå tur litt mer. Jeg føler jeg har eggløsningslim hver måned. Kanskje den grapefruktjuiceekstrakten er verdt ett forsøk? VELDIG glad for tips!🤗 Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Del Skrevet 11. februar 2021 Slutt og drikk , og prøv og kutt og snusen , så det ikke blir en altfor stor vane hvis du blir gravid snart og ikke klarer la vær og slutte og drikke 😕 Anonymkode: cccd0...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Del Skrevet 11. februar 2021 Ts her, ser jeg skrev feil i teksten over. Jeg føler at jeg IKKE har eggløsningsslim hver mnd, skulle det stå. Har forstått at eggløsningsslim er veldig viktig så ikke sæden blir drept med en gang den kommer i skjeden min😅 Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slutt og drikk , og prøv og kutt og snusen , så det ikke blir en altfor stor vane hvis du blir gravid snart og ikke klarer la vær og slutte og drikke 😕 Anonymkode: cccd0...c63 Neinei ikke misforstå, når jeg blir gravid så slutter jeg med en gang. Jeg har ikke noe alkoholproblem, og snusen har jeg prøvd å slutte med før men ikke hatt skikkelig motivasjon. Graviditet og baby er en stor motivasjon til å slutte med snus😊 Ts Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Del Skrevet 11. februar 2021 Drikker dere mye koffein? Verdt et forsøk å kutte det ut (begge parter). Anonymkode: d9c9b...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Del Skrevet 11. februar 2021 Prøvde selv grapefruktekstrakt i fjor, var grusomt. Leste at ananas kunne fungere fordi det inneholdt noe som gjorde noe med slimet i livmoren(!?) husker såklart ikke alt, men det var viktig å spise kjernen i ananasen. Alså det harde. Knaska i vei hver dag og ble gravid eggløsningen etter. ✨ sikkert tilfeldig men:) Anonymkode: f6e33...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjessa Skrevet 11. februar 2021 #7 Del Skrevet 11. februar 2021 KOKOSOJE + fettsyrer + karbokutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her, ser jeg skrev feil i teksten over. Jeg føler at jeg IKKE har eggløsningsslim hver mnd, skulle det stå. Har forstått at eggløsningsslim er veldig viktig så ikke sæden blir drept med en gang den kommer i skjeden min😅 Anonymkode: e6e44...d3e Det er ikke alle som har eggløsningsslim, jeg har aldri hatt det og blir lett gravid allikevel. Nikotin og koffein kan påvirke fruktbarhet både hos både mannen og kvinnen så det ville jeg kuttet ut. Anonymkode: c8da0...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drikker dere mye koffein? Verdt et forsøk å kutte det ut (begge parter). Anonymkode: d9c9b...b31 Ja, samboeren min. Han drikke mye kaffe på jobb, mens jeg har kuttet ganske kraftig ned med kaffe, har bare 1-2 kopper på jobb😊 Ts Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøvde selv grapefruktekstrakt i fjor, var grusomt. Leste at ananas kunne fungere fordi det inneholdt noe som gjorde noe med slimet i livmoren(!?) husker såklart ikke alt, men det var viktig å spise kjernen i ananasen. Alså det harde. Knaska i vei hver dag og ble gravid eggløsningen etter. ✨ sikkert tilfeldig men:) Anonymkode: f6e33...5d7 https://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html her er link til oppskriften jeg fulgte:) Anonymkode: f6e33...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #11 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke alle som har eggløsningsslim, jeg har aldri hatt det og blir lett gravid allikevel. Nikotin og koffein kan påvirke fruktbarhet både hos både mannen og kvinnen så det ville jeg kuttet ut. Anonymkode: c8da0...b63 Åja hmm. Ja for jeg har bare merket eggløsningslim noen få ganger, og det er lenge siden nå😅 ja har hørt det, må sette meg en dato og bare kutte ut snusen helt, men jeg vet at mannen min ikke har lyst å slutte med koffein på morningen og/eller på jobb😬 han røyker også dessverre, men har god sædkvalitet heldigvis. Ts Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #12 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html her er link til oppskriften jeg fulgte:) Anonymkode: f6e33...5d7 Åja takk!!Kanskje noe jeg burde prøvd🤔 selv om jeg synes ananas smaker fælt😅 Ts Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 11. februar 2021 #13 Del Skrevet 11. februar 2021 Kutt nikotin og koffein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, samboeren min. Han drikke mye kaffe på jobb, mens jeg har kuttet ganske kraftig ned med kaffe, har bare 1-2 kopper på jobb😊 Ts Anonymkode: e6e44...d3e Ville gitt det et seriøst forsøk å kutte all koffein for en periode Anonymkode: d9c9b...b31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #15 Del Skrevet 11. februar 2021 Plantebasert kosthold. Anonymkode: 84a6a...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #16 Del Skrevet 12. februar 2021 Normalvekt og normalt midjemål. Dvs kosthold og trening. Anonymkode: 3d9a8...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #17 Del Skrevet 12. februar 2021 Snus og alkohol er negativt for fertiliteten så det må dere bare slutte med. Vil du det nok så klarer du det. Er snakk om en periode bare. Du må jo uansett slutte når du har blitt gravid (med mindre du har lyst å være en sånn som svikter som mor allerede når barnet er i magen!).. Anonymkode: 5c45f...288 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #18 Del Skrevet 12. februar 2021 Kutt ut snus og alkohol med en gang, så blir det enklere når/hvis du blir gravid. Kutt ned på kaffe begge to Anonymkode: 02fba...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #19 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ville gitt det et seriøst forsøk å kutte all koffein for en periode Anonymkode: d9c9b...b31 Ja kan nok være lurt ja vil prøve alt. Vil være fælt å være uten snus OG kaffe, men hva gjør man ikke for å bli gravid, er jo et veldig stort ønske. Ts Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #20 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Normalvekt og normalt midjemål. Dvs kosthold og trening. Anonymkode: 3d9a8...dd8 Jeg er normalvektig med normalt midjenål, har alltid vært det heldigvis😊 Ts Anonymkode: e6e44...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå