AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Del Skrevet 11. februar 2021 Hei. Jeg skjønner ikke hva det er, jeg klarer rett å slett ikke å gjøre hip thrust. Jeg prøver på det letteste, jeg tar 5 kg på hver, 10 kg til sammen utenom stanga. Er så flaut på trening når alle klarer det, jeg prøvde men feiler. Når jeg skal gjøre det så blir bare stanga skeiv og det sklir av. Tror ikke at det er for tungt, tar tross alt 80 kg på benkpress. Hva kan jeg gjøre? Har ikke råd til personlig trener. Anonymkode: f29a8...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Del Skrevet 11. februar 2021 Og den benken er for høy til at jeg klarer å ha skuldrene på den. Ts Anonymkode: f29a8...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 11. februar 2021 #3 Del Skrevet 11. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Og den benken er for høy til at jeg klarer å ha skuldrene på den. Ts Anonymkode: f29a8...559 Hva har du skuldrene på da? Har du prøvd med lettere/mindre stang? Har du sånn pute rundt stanga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Del Skrevet 11. februar 2021 1. Har du prøvd å gjøre øvelsen helt uten vekter? Eventuelt med bare stang? 2. Bruker du clamps som holder vektskivene på plass? 3. Bruker du den skumdingsen rundt stanga eller en skumpute slik at du ikke får all vekten på hoftene slik at det gjør vondt? 4. Er benken for høy for deg? Du kan eventuelt sitte på et par vektskiver dersom du har problemer med å komme deg opp 5. Har du mestret formen uten noen form for ekstra vekter? 6. Har du prøvd å justere vinkelen i bena bittelitt? Anonymkode: 94c41...c79 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #5 Del Skrevet 14. februar 2021 Albbas skrev (På 11.2.2021 den 21.51): Hva har du skuldrene på da? Har du prøvd med lettere/mindre stang? Har du sånn pute rundt stanga? Nei det er bare en stang der. Har ikke pute på stanga. Ts Anonymkode: f29a8...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #6 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 22.34): 1. Har du prøvd å gjøre øvelsen helt uten vekter? Eventuelt med bare stang? 2. Bruker du clamps som holder vektskivene på plass? 3. Bruker du den skumdingsen rundt stanga eller en skumpute slik at du ikke får all vekten på hoftene slik at det gjør vondt? 4. Er benken for høy for deg? Du kan eventuelt sitte på et par vektskiver dersom du har problemer med å komme deg opp 5. Har du mestret formen uten noen form for ekstra vekter? 6. Har du prøvd å justere vinkelen i bena bittelitt? Anonymkode: 94c41...c79 1. har ikke prøvd å gjort den med bare stanga, synes det er så flaut når det er mange folk på treningen.. 2. nei, får ikke til å sette de på nesten 3. nei, vet ikke hvordan man gjør det å har ikke gjort det. Og resten av svarene er ja. Er så kjipt å ikke klare det. Ts Anonymkode: f29a8...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Del Skrevet 15. februar 2021 Du må legge fra deg tankene om hva alle andre skal tenke og tro. Du er ikke på trening for alle andre sin del, du er der for deg selv, er du ikke? Øv på riktig teknikk uten vekter, eller eventuelt ved å holde en 5kg vektskive oppå hoftene uten stang. Start slik og jobb deg sakte oppover. Rolige, kontrollerte bevegelser hvor du sørger for å fokusere på rumpa når du løfter opp. Sjekk videoer på YouTube for gode tips om riktig teknikk! Anonymkode: c9864...140 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 15. februar 2021 #8 Del Skrevet 15. februar 2021 Kjør teknikk med kettlebell først. Eventuelt glutebridge. Bruker du stang må du få deg en pute 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Del Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei det er bare en stang der. Har ikke pute på stanga. Ts Anonymkode: f29a8...559 Bruk pute for å stablisere stanga og ta mindre vekter. Å trene uten pute er rein idioti med tanke på belastning og teknikk etter min mening. Anonymkode: e49cf...3ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Del Skrevet 15. februar 2021 Du må bruke klemmer for å holde vektskivene på plass! Det er for egen og andres sikkerhet. Du må få hjelp fra en instruktør eller se videoer på youtube. For måten du gjør dette på er helt feil. Du kan jo ikke det grunnleggende en gang. Anonymkode: e49cf...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå