Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å ha sagt det først: Jeg har dyskalkuli.

Har et dumt spørsmål;

Om noen setter inn 2,5 millioner på en vanlig lønnskonto og lar dem stå i 1 uke. Hvor mye ca i penger får han i renter for den uken da?

Jeg er klar over at det er ulik rente i de forskjellige bankene, men om noen kan si en ca sum? Eller blir det "ikkenoe"?

Anonymkode: 0c4be...f27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0. Fordi det er ikke renter på en lønnskonto nå. 

Anonymkode: 0caea...e71

• Liker 2
Skrevet

Men hadde renten vært f.eks 0,5%, som en vanlig tid, så ville det gitt deg 240 kr pr. uke. Med mindre du har en bank som gir deg renter på beløp opptil 2,5 mill. 

• Liker 2
Skrevet

Åh, ok takk for svar dere! :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh, ok takk for svar dere! :) 

Jo værsegod. Hilsen én person ;) 

Skrevet

Jeg har 0,1% rente på min lønnskonto.

Anonymkode: 8dba8...65c

Skrevet

Reint tap å sette  2,5 mill på lønnskonto.      Tap å sette penger på høgrentekonto / banksparing idag, og skjønner ikkje korleis spare egenkapital til egen bolig når prisstigningen på boliger er mye høyere en hva folk flest makter å sette av til sparing .... Heilt på tryne ! ! !😰

Skrevet
Skybe skrev (2 minutter siden):

Reint tap å sette  2,5 mill på lønnskonto.      Tap å sette penger på høgrentekonto / banksparing idag, og skjønner ikkje korleis spare egenkapital til egen bolig når prisstigningen på boliger er mye høyere en hva folk flest makter å sette av til sparing .... Heilt på tryne ! ! !😰

Nå var det vel snakk om at pengene skulle stå der én uke.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nå var det vel snakk om at pengene skulle stå der én uke.

Om noen setter inn 2,5 millioner på en vanlig lønnskonto og lar dem stå i 1 uke. Hvor mye ca i penger får han i rente.

Om  pengen  står der en uke eller 2 uker  er vel av underordnet betydning sidan  banken  bare er  blitt ein plass å oppbevare penger idag.   Det mest lønnsome  idag  å legge pænga  på kistebunnen eller i madrassen å unngå  kemnæren / formueskatt.      

Endret av Skybe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...