Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du den dagen som du går av vakt? FØler du deg zombie retten av dagen, og sover deg gjennom nesten hele dagen? 

Eller går det greit? 

Vurderer å søke en jobb der jeg må jobbe til alle døgnets tider og er ganske uerfaren med det. 

Anonymkode: bb1e6...03d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å ikke sove på dagen (iallfall ikke for mye, kanskje bare 2-3 timer) så jeg ikke snudde døgnet totalt, i og med at jeg for eksempel senere i uka skulle jobbe dagvakter. Gikk greit, det er bare noe man må bli vant til. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør du den dagen som du går av vakt? FØler du deg zombie retten av dagen, og sover deg gjennom nesten hele dagen? 

Eller går det greit? 

Vurderer å søke en jobb der jeg må jobbe til alle døgnets tider og er ganske uerfaren med det. 

Anonymkode: bb1e6...03d

Sover i 5-6 timer etter vakt, og er zombie resten av dagen. Ofte dupper jeg av i en stol på ettermiddagen også. Må jo snu tilbake ettersom det alltids kommer en dagvakt igjen snart. 

Går OK i en periode, men etter hvert blir man lei disse kontinuerlige snuoperasjonene, og hvordan man føler seg. Det blir ikke bedre med tiden.

Har gått min siste nattevakt, og kommer nok aldri til å gjøre det igjen. Enda var jeg en som elsket nattevakter. 

Anonymkode: 73762...b8a

Skrevet

Jobbet som nattsykepleier i mange år. Jobbet som regel 3-4 netter i slengen.
 Sov til ungene kom hjem fra skole/måtte hentes i barnehage. Etter siste natta prøvde jeg å stå opp ca rundt 12:00, og heller være litt trøtt resten av den dagen. Da greide jeg å legge meg til normal tid, og hadde som regel null problem med å snu døgnet. Nattarbeid er ikke for alle, men det er verdt å prøve 😊

Anonymkode: 47884...59a

• Liker 3
Skrevet

Da jeg jobbet natt, så sov jeg 5-6 timer etter siste vakten.
Gikk ofte på kveldsvakt samme dag igjen.
Var sjeldent zombie eller trøtt.

Men det som er litt avgjørende for hvordan det går, er dine egne vaner og preferanser.
Er du veldig vanemenneske som må ha god rytme for å sovne, så kan det bli hardt. Tåler du mindre søvn noen netter og kan sovne uansett når du legger deg, så kan det bli lett.

Jeg var ikke avhengig av mye søvn, jeg sovnet når jeg la meg uansett om jeg hadde vært våken 24 timer eller 3 timer, og klarte meg fint på ijevne mengder søvn.
Jeg hadde ingen problemer med å snu døgn fram og tilbake, uten å bli zombie.
Nå derimot ville jeg nok kollapset, nå er kroppen avhening av nok søvn, og jeg må holde samme rytme hele tiden for å få nok søvn og ikke bli zombie.

Anonymkode: 4b683...184

Skrevet

Pleier å spise et lett frokostmåltid når jeg kommer hjem fra jobb og sove ca 5-6 timer. Etter siste nattevakt i perioden sover jeg kortere for å snu døgnet. Det er 4 forskjellige skift der jeg jobber og man får kort tid til omstilling mellom disse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...