AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Vi var sammen i mange år, barn og hus, vipps der var det over på ett sekund. Fordi han har møtt en jente i tjueårene, 14 år yngre enn han selv. Hvorfor er det så mye verre enn om han bare hadde gått uten grunn. Er selv oppegående, pen og ung til sinns, i midten av 30 årene. Ser ikke hvorfor han ville bytte meg ut? Er det noen som har opplevd noe lignende? Fikk dere en forklaring, eller var han bare sammen med ei annen plutselig? Hva sa han til situasjonen? Anonymkode: 5995d...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Dette er jo ganske typisk for menn. Dessverre. Min eks forlot meg ikke, men han pleide å si ganske ofte at «det hadde vært fint å date en yngre dame»... Jeg var 33, han var 30. Han var flink til å understreke hvor «gammel» jeg var.... Anonymkode: 33786...51e 13
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo ganske typisk for menn. Dessverre. Min eks forlot meg ikke, men han pleide å si ganske ofte at «det hadde vært fint å date en yngre dame»... Jeg var 33, han var 30. Han var flink til å understreke hvor «gammel» jeg var.... Anonymkode: 33786...51e Det høres ut som du har vært i et psykisk voldelig forhold 😕 håper det går bra med deg og at du har funnet en som behandler deg som den du er, og ikke etter alderen. Anonymkode: 5995d...1b4 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Det sier jo såpass mye om en mann at man kanskje bare skal være glad man ble kvitt han.. Anonymkode: ba50b...0b3 11
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Litt generaliserende, menn er vel litt sånn fordi de ofte er visuelle på den måten? Selv om han forlot deg for en yngre så trenger ikke alderen å være selve årsaken. Finnes menn som forlater dama for både jevnaldrende og eldre kvinner. Det er ikke nødvendigvis alderen som var avgjørende for deres brudd. Anonymkode: 44969...53a 11
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Mannen min var sammen med ei som er like gammel som ham, men valgte meg, som er 5 år eldre enn han. Rett og slett fordi at de to var en dårlig match, de hadde et usunt forhold. Og fordi han og jeg er en bedre match og har et sunt forhold. Det er kanskje «typisk» for menn å gå etter noen som er yngre, men i mitt tilfelle var det omvendt. Da handlet det ikke om alder, men rett og slett personlighet og kjærlighet. Anonymkode: 02655...72c 9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): ...han har møtt en jente i tjueårene, 14 år yngre enn han selv. Hvorfor er det så mye verre enn om han bare hadde gått uten grunn. Anonymkode: 5995d...1b4 Er ikke så veldig deilig å bli forlatt bare for sin egen personlighet, heller. Man blir ganske paranoid av sånt. Anonymkode: 907f4...44b 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Ble forlatt for en eldre. Jeg var 37 på det tidspunktet. Hun 50 🥳 Anonymkode: 9c3b1...e04 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 Du kan jo trøste deg med at før eller senere så forlater hun han når han blir gammel. Eller hvis han tjener godt, så forlater han henne for ei enda yngre. Forhåpentligvis så er det kjærlighet. Det er ikke bare "dumme" grunner til at noen bryter opp en familie. Jeg ble forlatt for ei 10 år yngre som ikke var vokst fra festing. Nå har de fått baby, så da får jeg håpe for hennes skyld at det var (er) kjærlighet. Anonymkode: 6b3fb...8ef 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Du er i 30-årene, det er jo ikke akkurat gammelt. Og pen og ung til sinns. Sikker på at alderen har noe betydning her, egentlig? Noen mener at menn som pusher runde tall som 40 eller 50 kan få et behov for å føle seg yngre, de får en liten vekker på at halve livet er over (aka midtlivskrise), og at de da kan gå yngre som en slags kamp mot selve døden. Og så sies det jo at genetisk tiltrekkes man av de som er i den alderen hvor de er best til å føde unger, og samfunnet hyller jo ungdommen, så joda, yngre kan ha noe å si. Men første jeg tenker er vel litt sånn at han bare har hatt en heit affære her med ei som har tilbydd han noe han har savnet. Ikke nødvendigvis fra deg, men kanskje noe han kan ha savnet i seg selv. Kanskje hun har fått ham til å føle seg kjekk, kul, begjært, tøff, smart, flink... Hva vet vel jeg. Men når han faktisk forlater deg for henne, bryter opp et forhold med barn involvert, så stikker det nok litt dypere enn bare å skaffe en yngre modell når den andre begynner å få smilerynker. Vil jeg tro, jeg antar han også er et oppegående menneske siden du er det og har valgt han. Hadde dere virkelig ingen problemer i forholdet? Anonymkode: d5936...0cf 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde dere virkelig ingen problemer i forholdet? Jeg var utro for 15 og 7 år siden. Et ubeskrivelig dårlig valg av meg og jeg angrer dypt. Men han tilga meg for det, så det er ikke noe han kan bruke mot meg, eller gå fra meg for nå! Siden vi har jobbet oss forbi det.. Uansett synes jeg det er forkastelig, at en på 24 skal drive på med en 38 åring?🤨 for meg er det ekkelt. Men de virker seriøse ja... Anonymkode: 5995d...1b4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Jeg ble forlatt da jeg var 29 til fordel for ei som var 20. Da hadde vi vært sammen i 10 år og fått 3 barn. Eksen var på den tiden 40🤮 Forholdet deres varte ikke. Og det gjorde ikke de 3 neste forholdene hans heller. Mellom hver av disse nye damene nesten tagg han meg om å få komme tilbake. Men det var ikke sjans i havet. Utrolig glad jeg er kvitt dritten. Har fått meg en ny stabil mann som er like gammel som meg men mye mer moden enn han som var 11 år eldre enn meg. Anonymkode: aa888...98f 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #13 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var utro for 15 og 7 år siden. Et ubeskrivelig dårlig valg av meg og jeg angrer dypt. Men han tilga meg for det, så det er ikke noe han kan bruke mot meg, eller gå fra meg for nå! Siden vi har jobbet oss forbi det.. Uansett synes jeg det er forkastelig, at en på 24 skal drive på med en 38 åring?🤨 for meg er det ekkelt. Men de virker seriøse ja... Anonymkode: 5995d...1b4 Det er det vel? Jeg brukte 5 år på å finne ut av at jeg ikke ville være med xen min som.var utro mot meg to ganger (da 5 år og 8 år før dette). Og selvsagt hadde jeg full rett til å bruke tid på å gnage på det, og til slutt konkludere med at dette ville jeg ikke. Bare fordi "vi var ferdige med dette" betyr ikke det at jeg var ferdig med det inni meg, og inni hodet mitt. Anonymkode: ccdf3...1a1 10
Gjest Alterego666 Skrevet 12. februar 2021 #14 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er det vel? Jeg brukte 5 år på å finne ut av at jeg ikke ville være med xen min som.var utro mot meg to ganger (da 5 år og 8 år før dette). Og selvsagt hadde jeg full rett til å bruke tid på å gnage på det, og til slutt konkludere med at dette ville jeg ikke. Bare fordi "vi var ferdige med dette" betyr ikke det at jeg var ferdig med det inni meg, og inni hodet mitt. Anonymkode: ccdf3...1a1 Da hadde du ikke tilgitt. I det du sier du har tilgitt forplikter du deg til å la det ligge slik at begge kan se fremover.
Enmanelskeråhate Skrevet 12. februar 2021 #15 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det høres ut som du har vært i et psykisk voldelig forhold 😕 håper det går bra med deg og at du har funnet en som behandler deg som den du er, og ikke etter alderen. Anonymkode: 5995d...1b4 Ja dette er såpass grovt at han må ha vært psykopat minst, rart hun ikke er ufør av denne grove psykiske volden 2
Oppgitt78 Skrevet 12. februar 2021 #16 Skrevet 12. februar 2021 Enmanelskeråhate skrev (2 minutter siden): Ja dette er såpass grovt at han må ha vært psykopat minst, rart hun ikke er ufør av denne grove psykiske volden Du glemte erstatningen hun selvsagt har krav på.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #17 Skrevet 12. februar 2021 Alterego666 skrev (6 minutter siden): Da hadde du ikke tilgitt. I det du sier du har tilgitt forplikter du deg til å la det ligge slik at begge kan se fremover. Hvor står det at hun hadde tilgitt? Anonymkode: 4867a...983 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #18 Skrevet 12. februar 2021 Utroskap handler ikke om alder eller utseende nødvendigvis. Gå videre i livet ditt, dette handler ikke om deg. Anonymkode: 23a57...0df 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #19 Skrevet 12. februar 2021 Ja, rundt ti år yngre. Jeg var 32... Anonymkode: b4619...8a9 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #20 Skrevet 12. februar 2021 Alterego666 skrev (10 minutter siden): Da hadde du ikke tilgitt. I det du sier du har tilgitt forplikter du deg til å la det ligge slik at begge kan se fremover. Hva tenker du at å tilgi er da? Å klare å føle tillit til den som sviktet, er ikke noe man kan forplikte seg til. Man kan prøve, men ikke nødvendigvis klare å få tillitten tilbake. Vi preges av det vi opplever. Anonymkode: 0a2e6...f85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå