Snopi Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Etter å ha blitt utbrent og i tillegg har underliggende psykiske plager på grunn av traumer har jeg nå blitt sykemeldt. En av de mest fremtredende årsakene til at jeg ble utbrent er at jeg har hatt stor arbeidsbelastning hvor jeg har måttet utføre svært mange oppgaver med korte tidsfrister. Siden jeg av person er pliktoppfyllende, trives med mye å gjøre og har vansker med å si nei ble det for mye. Fordi jeg ikke forsto hvorfor jeg fikk det så vanskelig og mistet alt overskudd forsøkte jeg å begrave meg i arbeid for å døyve det vonde. Da ble det selvfølgelig enda verre. Jeg forsto jo ikke at det var jobben i seg selv som gjorde at jeg hadde det så tungt. Jeg har nå vært sykemeldt i halvannen uke, og legen foreslo en ordning som heter friskmelding til arbeidsformidling. Det høres ut som en god ordning, men jeg ser på NAVs sider at et av kriteriene er at arbeidsgiver må akseptere at jeg ikke jobber i oppsigelsestiden. Det er slett ikke sikkert at arbeidsgiver går med på dette. Hva gjør jeg da?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Friskmelding til arbeidsformidling var bare hemmende her når jeg var utbrent etter tunge år, rett på dagpenger og søknader hele veien selv om jeg fremdeles var syk, trengte hvile. Følte at de regelrett hadde lurt meg, brydde seg katten om meg som MENNESKE. Ønsker du ny jobb med en gang, ev søkeprosess eller trenger du mer tid? Anonymkode: ce9e2...b57
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Enig med ab over her. Ikke få dette for tidlig. Friskmelding til arbeidsformidling varer kun 3 måneder, så er det dagpenger neste. Hvil deg først. Anonymkode: 5c960...0d6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Skal du slutte i jobben din da? Du har jo bare vært sykemeldt i 1 1/2 uke, og det er jo ikke lang tid du har fått på å hente deg inn igjen. Føler du deg klar for å gå tilbake i jobb igjen? Anonymkode: aa102...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå