AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Hei til alle dere kjære mødre og kommende mødre der ute. I en hverdag hvor det rett og slett ikke har vært så normalt som det burde vært vil jeg bare uttrykke min medfølelse og spre litt positivisme til dere. For de av dere som ikke vet og som ikke har og som ikke ønsker og få barn i fremtiden. Jeg vil bare dere skal forstå at enhver mor som oppdrar et barn uten tvil gjør verdens tøffeste jobb med å oppdra dette barnet. Det er kvinner som sliter med psyken. Helsa. Økonomien. Livet og andre ting ellers som ikke andre ser. Og spesielt nå som vi er inn under en pandemi som har truet de tusener av kvinner som står opp hver eneste morgen for og gi. Ikke bare til seg og sine. Men også for fremtiden. Vi bør derfor hylle disse kvinnene og for et øyeblikk forestille oss hvordan det ville vært og ha et barn som trenger sin mor mer enn noe annet. Husk at dere alle gjør en så vanvittig stor jobb i å gi av dere selv hver eneste dag. Dere jobber. Dere tar dere av hjemmene deres og dere oppdrar barn/barna deres til og bli gode samfunnsborgere. Vi har det så bra her at det skal så veldig lite til og spørre hvordan *mamma* har det idag. Vi skjuler så mye ellers bak det hele fordi det er så mye og tenke på når man har barn. Jeg håper alle dere innser hvor mye jeg føler med dere. Jeg heier på dere og jeg hyller dere alle for å være så sterke. Ikke nøl med og oppsøke hjelp til dere som sliter vær så snill. Det er hjelpe telefoner og mennesker som dere aldri trodde ville hjelpe dere det ute. Vi er alle mennesker sårbare på et eller annet tidspunkt i livet. Det er ingen som er født perfekte. Vi har virkelig overgått oss selv som mennesker syntes jeg bare de siste ti årene. Vi har skapt så mye irrasjonelt og vi er blitt så mye flinkere på og fordømme og peke fingre mot andre uten og være i deres kropp og sinn. Det gjør oss ikke til bedre mennesker. Og heller skaper ikke det optimisme for alle som allerede sliter. Jeg kommer aldri til og la meg lure eller påvirke av *mamma politiet* og fordømmende mennesker som har null anelse om hvordan det er og oppdra et barn. Du vet ikke før din tid kommer. Det kan gjelde hva som helst. Det vet dere alle. Vi har det så bra og vi er alle født med normer i livet. Det er blitt så ufattelig mye lettere og falle utenfor idag enn det var for bare 10 år siden. Kan vi ikke bare være der for hverandre for en gangs skyld? Og spørre igjen. Ikke bare angripe andre fordi dere har deres formeninger. Det kan ødelegge og påvirke noen på et øyeblunk. Er det virkelig noe og være stolt av? Hvor ble det av kjærligheten noen ganger sier bare jeg. Vi har et sitat ifølge min tro som sier: “Verily, among excellence in Islam is for a man to leave what does not concern him.” Så hvem er vi til og dømme? Vi er ikke i deres sko. Vi tar oss ikke av deres søvnløse netter. Vi betaler ikke deres regninger. VVi ser ikke og vi vet hvilken historie disse sårbare mødrene kommer ifra. Vi lever ikke deres liv. Hvis man bruker hodet så kan man prøve og leve seg inn i det de opplever. Alle har vi en historie. Det sies derfor think twice before you say anything at all. Kjære super mammaer. Ikke måle dere med noen heller. Dere er alle sammen skapt på helt unike måter. Og det mener jeg. Ikke la samfunnets normer presse dere til og føle og leve slik som dere ønsker. Dere gjør tross alt nok for at samfunnet kan gå rundt. Ikke bare idag. Ikke imorgen men også for fremtiden. Jeg heier på dere og ønsker dere alt vel. Legger ved ett bilde som kanskje kan gi dere et smil ❤️ Stå på alle super duper mammaer! "Dear Mothers, You'll learn to lower your expectations about what you can accomplish in a day. Some days, it will be all you can do to keep baby safe, warm, fed and loved. And that is more than enough." - Anonymous. Anonymkode: 3a76b...350 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): “Verily, among excellence in Islam is for a man to leave what does not concern him.” Hva mener du egentlig med dette?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Dævendøtte skrev (2 minutter siden): Hva mener du egentlig med dette? Det det prøver og si er at en del av perfeksjonen I trosretninger Islam er at du ikke skal fordømme/baksnakket eller bry deg om det som ikke angår deg. Lettere sagt enn gjort. Men det gir deg perspektiv på livet. For da reflekterer man også ovenfor seg selv hvor lite man ville likt om noen hadde dømt deg for dine handlinger. Håper dette var en nyttig forklaring for deg. Anonymkode: 3a76b...350
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Okei. Jehovas vitner har sikkert også mange fine ord og sitater fra sin bibel. Anonymkode: 7a1db...41c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei. Jehovas vitner har sikkert også mange fine ord og sitater fra sin bibel. Anonymkode: 7a1db...41c Ja det har de nok Anonymkode: 3a76b...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå