Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har lest opp og ned på nett men blir ikke helt klok! Noen her som han opplyse meg litt?

Jeg har regelmessig mens å hadde trolig eggløsning en gang mellom 26-28 januar. Den 28 januar sprakk kondomen, så jeg tok norlevo angrepille. Den 30 januar klarte den å sprekke på nytt!! Tok ikke flere tabletter da det ikke anbefales på samme syklus. 

Om eggløsningen var dagen før angrepillen, så ville den vel ikke hatt noe effekt, men jeg prøvde likevel.

Nå er jeg to dager over ikm ifølge min oprringelige syklus, negativ graviditetstest. 

Det jeg lurer på er egentlig : blir mensen kun forsinket pga angrepille om man rekker å ta den så den utsetter eggløsning? At man derfor må regne med ca ei ekstra uke. Eller kan man uavhengig av virkning få forstyrrelser i syklus?

Det jeg frykter litt nå er at jeg evt klarte å utsette den med ei lita uke, og at det da kan ha skjedd en befruktning da beskyttelsen sprakk for andre gang. 

Om dette er tilfelle er det i teorien enda 5 dager til ikm?🥵

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Norvlevo kan endre syklus fordi den er FULL av hormoner. Du kan ikke regne sånn som du gjør og det er anbefalt å ta en graviditetstest etter uhell. Ta en graviditetstest ca én uke over IKM så får du sikkert svar for begge disse uhellene.

Hvis den er negativ, bør du selvsagt vurdere annen prevensjon enn kondom, da 2 uhell på et par dager er voldsomt og lett kan føre til graviditet.

Anonymkode: b01d0...409

Skrevet

Gratulerer 👶

Anonymkode: 82e10...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...