Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan begynne med å si at jeg ikke mener det passer seg for lærere å si til elevene sine at homofile forhold ikke er likeverdige! Hva om man har en elev med to mammaer eller to pappaer? Skal man liksom som lærer kunne si "Det er jeg ikke enig i." 😮 
Det går ikke. 

Anonymkode: 8b12c...eda

Skrevet

Religion bør holdes unna klasserommene, bortsett fra en ren teoretisk gjennomgang av de forskjellige alternativene.

Anonymkode: 76713...087

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Religion bør holdes unna klasserommene, bortsett fra en ren teoretisk gjennomgang av de forskjellige alternativene.

Anonymkode: 76713...087

Det er jeg enig i. Jeg syns religionsfaget er viktig, men jeg syns det bør presenteres objektivt. Niesen min er 9 år og hennes lærebok i religion har over 30  sider om kristendom og 2-5 sider om andre religioner. Det syns jeg er problematisk. 

Anonymkode: 8b12c...eda

• Liker 1
Skrevet

Dreier seg om NLA høyskole https://www.nla.no/om-nla2/ som har noe om at ekteskap kun skal være mellom mann og dame i retningslinjene sine, eller noe. Og nå har endel Oslo-skoler sagt opp avtalen om praksis-plasser, pga det. Så studentene, som ikke trenger å være enig i akkurat den biten, blir straffet.

Jeg er delt. Jeg tenker at det er nå en ting at en skole mener sånn og slik, men da må de ta konsekvensene. Og hadde lærer til mine barn gitt utrykk for slike meninger, hadde det blitt månelyst. For å si det mildt. For mine barn har hatt to mammaer. Og er lagd ved hjelp av donor. 

Men synes også det blir litt feil at de skal si opp praksis-plass for alle som går på den skolen. Så jeg vet ikke helt jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...