Spirito Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Jeg har et linseabonnement hos Brilleland, og har fått brev i posten om at jeg må bestille time til halvtårskontroll. Betaler jeg noe for det, eller er det inkludert i månedsprisen jeg betaler for linsene?
Sniglå Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Det er inkludert, så det betaler du ikke noe for. :smile:
Sniglå Skrevet 18. august 2005 #5 Skrevet 18. august 2005 Det er ikke for ingenting det heter "hurtigsvar"
Spirito Skrevet 18. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2005 Tusen takk for svar! Da er det bare å bestille da.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 Det er mye billigere å kjøpe linser på nettet ,lenses4net.com og ha linsekontroll til 300 kr året....
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #8 Skrevet 19. august 2005 Det er mye billigere å kjøpe linser på nettet ,lenses4net.com og ha linsekontroll til 300 kr året.... ← Det kommer helt an på hvilke linser du har og hvilken optiker du bruker. Ikke alle som tar 300kr for en linsekontroll(blir faktisk 600kr i året for to kontroller!). Jeg betaler 200 for kontroll og jeg har bekjente som betaler oppi 400kr for linsekontroll.
tilli Skrevet 19. august 2005 #9 Skrevet 19. august 2005 Jeg har et linseabonnement hos Brilleland, og har fått brev i posten om at jeg må bestille time til halvtårskontroll. Betaler jeg noe for det, eller er det inkludert i månedsprisen jeg betaler for linsene? ← Som det skrives her, er linsekontroll inkludert i mnd. prisen. Man blir innkalt en gang i halvåret. Jeg betalte heller ikke når jeg skiftet til en annen type linser. De ville ha meg inn til kontroll etter en til to ukers bruk av de nye linsene. På under ett halvår har jeg vært til to linsekontroller og en kontroll pga. nye briller. Har ikke betalt for noen av kontrollene.
Arkana Skrevet 19. august 2005 #10 Skrevet 19. august 2005 Man blir innkalt en gang i halvåret. En gang i halvåret? Jeg har vel hatt 3-4 forskjellige optikere, og aldri blitt kalt inn mer enn én gang i året. Det er da virkelig ikke behov for oftere kontroll enn det, så fremt man ikke har problemer med øynene da. Men uansett er det likevel billigere med to linsekontroller som man må betale for og kjøpe linser på nett istedet for å ta alt hos optiker. Jeg betaler 400 kroner for 6 mnds forbruk av mndslinser, fra lenses4net. Det vil si 800 kroner året. Hos optiker betalte jeg 1000 kroner for 6 mnds forbruk. Så selv med 600 kroner for linsekontroll blir det likevel betydelig billigere.
Gjest gjest1 Skrevet 19. august 2005 #11 Skrevet 19. august 2005 2 kontroller i året hørtes litt i overkant ja. Krogh optikk sender meg en påminnelse én gang i året. Burde faktisk bestille time nå, takk for påminnelsen
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #12 Skrevet 19. august 2005 Har alltid blitt innkalt to ganger i året.(Z-Optikk) Er spesielt takknemlig for det etter at jeg plutselig ble sprengrød på halvparten av det ene øyet etter å ha skifet til "nye linser som slipper gjennom såååå mye oksygen"
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #13 Skrevet 19. august 2005 Brilleland kaller inn til kontroll to ganger i året. Hvis man har hatt linser en stund og ikke har noen problemer, kan man hoppe over den ene kontrollen. Det gjør ihvertfall jeg.
tilli Skrevet 21. august 2005 #15 Skrevet 21. august 2005 (endret) Brilleland kaller inn til kontroll to ganger i året. Hvis man har hatt linser en stund og ikke har noen problemer, kan man hoppe over den ene kontrollen. Det gjør ihvertfall jeg. ← Helt enig at det holder med en gang i året. Jeg var til kontroll en gang i året en stund, men så kom det en ny opptikker som tok linsekontrollene og hun ville at jeg skulle komme to ganger i året. Hvorfor vet jeg ikke. Har hatt linser i 15 år uten noe som helst problemer. Jeg kan sikkert si at jeg bare vil en gang i året, men jeg betaler jo ikke ekstra for 2, så jeg bestiller time når jeg får påminnelse om det. Endret 21. august 2005 av tilli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå