AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Er det flere her som opplever totalt ulike verdier rundt hva som er viktigst av karriere og familie? Mannen er dels nyutdannet lege og jobber timesvis unna, til tross for tosifrede antall ledige stillinger i hjembyen. Problemet er bare at han ikke ønsker å jobbe innenfor akkurat de fagfeltene. Jeg mener at man ikke kan velge drømmejobb såpass tidlig i en karriere, særlig om man har familie og er låst til ett sted. Er jeg urimelig? Jeg har ikke lyst å gå i x antall år å vente på en eventuell hjemkomst. Det må sies at akkurat det fagfeltet han vil jobbe innenfor er et nokså lite fagfelt med svært få stillinger. Samtidig vil jeg jo ikke knuse/utsette drømmene hans. Er det liv laga? Vi har vært 1,5 år i avstandsforhold nå, og korona gjør det definitivt ikke lettere! Anonymkode: beac1...7ca 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Skjønte ikke problemet her. Anonymkode: 9b4c5...4f6 16
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Familie = barn? Hvor gamle? Anonymkode: 8352c...79e 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 11. februar 2021 Som lege er det helt tidlig i karrieren man må velge, ellers blir man «låst» til spesialisering i det feltet man starter med. Har du lyst til å bli kirurg, blir du ikke mer attraktiv for kirurgiske avdelinger med flere års erfaring i et annet fagfelt. Tvert imot kan du risikere å bli sett på som for gammel til å satses på. Anonymkode: 567c2...090 61
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 11. februar 2021 Kan ikke du flytte dit? Anonymkode: 12a62...6ca 57
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Men hvorfor skal han tilpasse seg deg? (med mindre dere har barn han ikke stiller opp for). Ingenting er riktig eller feil, rimelig eller urimelig her. Her høres det ut som om dere ikke har sammenfallende verdier og ønsker, og da er det kanskje ikke riktig å velge hverandre? Jeg er selv sammen med en mann med store ambisjoner. Det var han tydelig på allerede da vi traff hverandre for 15 år siden. Eneste grunnen til at det har fungert gjennom årevis med etterutdanning, drømmestillinger, utvekslingsopphold, overtid, ++++, er at vi er like, jeg hopper også på første mulighet når det gjelder karriere og utvikling. Ingen sitter hjemme og venter på den andre. Så mitt tips - finn en du forstår, og som også forstår deg. I stedet for en du ønsker å forandre. Anonymkode: b8294...c4d 34
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det flere her som opplever totalt ulike verdier rundt hva som er viktigst av karriere og familie? Mannen er dels nyutdannet lege og jobber timesvis unna, til tross for tosifrede antall ledige stillinger i hjembyen. Problemet er bare at han ikke ønsker å jobbe innenfor akkurat de fagfeltene. Jeg mener at man ikke kan velge drømmejobb såpass tidlig i en karriere, særlig om man har familie og er låst til ett sted. Er jeg urimelig? Jeg har ikke lyst å gå i x antall år å vente på en eventuell hjemkomst. Det må sies at akkurat det fagfeltet han vil jobbe innenfor er et nokså lite fagfelt med svært få stillinger. Samtidig vil jeg jo ikke knuse/utsette drømmene hans. Er det liv laga? Vi har vært 1,5 år i avstandsforhold nå, og korona gjør det definitivt ikke lettere! Anonymkode: beac1...7ca Med så lang utdanning som lege er, så skjønner jeg godt han vil jobbe innen det han interesserer seg for. Å bli lege er jo en profesjon hvor man kan jobbe innen utrolig mange felt- det er stor forskjell på å være fastlege eller psykiater eller nevrolog liksom. Anonymkode: d1f75...66c 49
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er det liv laga? Nei. Anonymkode: e5d7b...c03 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Hvorfor kan ikke du flytte dit? Har dere barn? Anonymkode: 32fd3...631 19
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Kanskje han føler at der han er er "hjem"? Dette må dere prate om. Anonymkode: 13e91...913 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familie = barn? Hvor gamle? Anonymkode: 8352c...79e Ja, vi har barn i skolealder og familie her. Anonymkode: beac1...7ca 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, vi har barn i skolealder og familie her. Anonymkode: beac1...7ca Pussig at ikke dette ble nevnt i trådstart. Og at det da ikke ligger i "barn og familie". Tenker mitt...
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Pussig at ikke dette ble nevnt i trådstart. Og at det da ikke ligger i "barn og familie". Tenker mitt... Hva mener du med at du tenker ditt? Jeg nevnte det ikke fordi jeg ikke hadde lyst å bli gjenkjent😅 Anonymkode: beac1...7ca 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Pussig at ikke dette ble nevnt i trådstart. Og at det da ikke ligger i "barn og familie". Tenker mitt... Enig. Spesielt siden det står at de har levd i et avstandsforhold i 1,5år nå. Anonymkode: 19920...906 16
Gjest Smeltemann Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, vi har barn i skolealder og familie her. Anonymkode: beac1...7ca Har du en jobb du ikke kan få det stedet han praktiserer? Det er dere som er familie.
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med at du tenker ditt? Jeg nevnte det ikke fordi jeg ikke hadde lyst å bli gjenkjent😅 Anonymkode: beac1...7ca Det er svært relevant for svarene om det er barn eller ikke inne i bildet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor det er mannen som skal flytte til deg, flytt til han da?? Anonymkode: 2d261...266 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, vi har barn i skolealder og familie her. Anonymkode: beac1...7ca Nyutdannet lege, og barn i skolealder? Det er da veldig spesielt. På kullet til mannen min var det kun et-par av de eldste som hadde barn, men ingen som var så gamle. Men uansett. Diskuterte dere virkelig ikke slikt før dere fikk barn? Her var det opp og ned om muligheter, løsninger, timing, og mye mer... Anonymkode: b8294...c4d 15
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 Kan du søke jobber der han bor? Anonymkode: 9f21f...65e 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Smeltemann skrev (2 minutter siden): Har du en jobb du ikke kan få det stedet han praktiserer? Det er dere som er familie. Jo, jeg kan absolutt få en jobb på det stedet han jobber og har selv en høy utdanning i et vanskelig jobbmarked, MEN pga. barn i skolealder, øvrig familie/svigerfamilie, egen fast jobb og felles bolig med lån her, er det altså her vi har tilknytning og tenker å bo. Om det i så tilfelle var motsatt - at jeg var den som bodde unna pga. jobb, så ville jeg jo lett tatt til takke med en ‘dårligere’ jobb som en start - gitt at det i praksis betyr at vi som familie kunne bodd sammen.. Jeg begynner derfor å tro at han 1) Ikke vil hjem, eller 2) Han er en større egoist enn min illusjon trodde. Anonymkode: beac1...7ca 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå