Violetta Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Det virker som om alle har hjemmekontor og at det er sidestilt med å ha fri. Hvordan kan det være det? Alle har jo ikke hjemmekontor.
skrue Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 1 hour ago, Violetta said: Det virker som om alle har hjemmekontor og at det er sidestilt med å ha fri. Hvordan kan det være det? Alle har jo ikke hjemmekontor. Det er det ikke. Fordel for min del er kort arbeidsreise samt at jeg har mer ro her enn på kontoret. Starter og avslutter arbeidsdagen på samme tidspunkt som jeg normalt ankommer og forlater kontoret. Det har vart i 11 måneder og jeg trives skal sies. 1
PM75 Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Det å ha hjemmekontor er definitivt ikke sidestilt med å ha fri! Jeg jobber minst like mye som før! 7
Ukjent. Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Sidestilt med å ha fri? Det er jo like mye jobb, bare utrolig kjedelig. For min del drar jobben seg utover langt flere timer enn vanlig fordi jeg blir ineffektiv av å sitte hjemme, men har jo like mange arbeidsoppgaver som alltid. 5
Othilia Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Absolutt ikke det samme som å ha fri. Men folk har jo forskjellige jobber. Noen er mer fleksible på hjemmekontoret og kan legge opp dagen som det passer. Andre må forholde seg til møtetidspunkter og frister. 2
Hedy Lamarr Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Fint med hjemmekontor. Kan jobbe når jeg vil, bare jobben blir gjort innen en viss tid, sparer tid på reisevei, sparer penger på klær og sko, kan sette på en klesvask midt i arbeidstiden, gå en tur i fint vær bare jeg jobber mer senere. Men jeg har jo ikke fri, tar jeg meg fri må jeg ta det igjen siden, men elsker friheten med hjemmekontor. 3
Gjest Ordsmed Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Dersom noen sidestiller hjemmekontor med fri så kan de ikke ha verken spesielt viktige arbeidsoppgaver eller en god leder, siden ingen merker at de ikke gjør noe, inkludert lederen. På min arbeidsplass har vi hatt hjemmekontor siden 12. mars i fjor og vi gjør akkurat det samme som før, bare at møtene er på Teams og alle slipper reisevei. Vi produserer samme mengde som før, så det virker ikke som noen av kollegene behandler hjemmekontor som fri.
Gjest Føsleguri Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Overhode ikke fri. Sitter mye mer intense uten de naturlige pausene jeg får på kontoret (går til skriver, kopimaskin, henter kaffe eller vann, går for å spørre en kollega om noe). I tillegg er "kontorplassen" hjemme mye dårligere enn på kontoret uten hev/senke-pult og kontorstol. Vi har fått beskjed om å gå ut og bevege oss litt i løpet av dagen. Og det er viktig når man sitter ved kjøkkenbordet hele dagen. Det har aldri vært mer møter enn det er nå som gjør at man ikke akkurat har fri. Endret 11. februar 2021 av Føsleguri
boooooo Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Begynner å bli lei av hjemmekontor. Står opp, jobb, møte på teams, gjøre andre, og Kl. 16:00, så er jeg ferdig, og er hjemme. Føler ikke hjemme føles som hjemme. Vanskelig å forklare.... Hvis alt hadde vært åpent, og det var fortsatt hjemmekontor, så skulle jeg ha elsket det. Men liker ikke det nå. Endret 11. februar 2021 av boooooo Endre på innlegget 2
frogger Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Hjemmekontor er definitivt ikke fri! Men jeg elsker hjemmekontot, håper det blir permanent 2
MissLucy Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 Føsleguri skrev (1 time siden): Overhode ikke fri. Sitter mye mer intense uten de naturlige pausene jeg får på kontoret (går til skriver, kopimaskin, henter kaffe eller vann, går for å spørre en kollega om noe). I tillegg er "kontorplassen" hjemme mye dårligere enn på kontoret uten hev/senke-pult og kontorstol. Vi har fått beskjed om å gå ut og bevege oss litt i løpet av dagen. Og det er viktig når man sitter ved kjøkkenbordet hele dagen. Det har aldri vært mer møter enn det er nå som gjør at man er akkurat har fri. det er min opplevelse og. Ekstremt mye møter, antagelig som kompensasjon for at de naturlige møteplassene er borte. Jeg har dager der jeg går fra møte til møte uten pause mellom overhodet. Det er fint å spare tiden som gikk til reise, men jeg opplever likevel at det er mer travelt på hjemmekontor enn på arbeidsplassen. 3
Gjest Føsleguri Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 MissLucy skrev (12 minutter siden): det er min opplevelse og. Ekstremt mye møter, antagelig som kompensasjon for at de naturlige møteplassene er borte. Jeg har dager der jeg går fra møte til møte uten pause mellom overhodet. Det er fint å spare tiden som gikk til reise, men jeg opplever likevel at det er mer travelt på hjemmekontor enn på arbeidsplassen. Og det er slutt på å styre unna møter i lunsj-tiden slik det var på kontoret. Nå må man spise i møtet.
Anbefalte innlegg