AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Jeg har møtt en fantastisk fin mann, og den siste måneden har vi møttes ofte. Sender også meldinger daglig, stort sett hele dagene 🥰 vi er begge i 30-årene. Jeg er nok i ferd med å bli skikkelig forelska, og på sikt ønsker jeg noe seriøst med han. Ingen av oss dater noen andre, og jeg er sikker på at følelsene jeg har for han er gjensidige. Men, jeg er ikke klar for å definere noe, jeg vil gjerne ha det akkurat slik vi har det, uten at noen av oss tar opp temaet "oss". Blir litt stressa av å tenke på at han kanskje i nær fremtid kommer til å ønske en nærmere avklaring. Derfor lurer jeg på hvor lang tid det har gått før dere, eller daten deres, ønsket en avklaring? Er det vanlig at man etter bare noen måneder tar en slik prat? Jeg har datet mye etter jeg ble singel etter et langt samboerforhold for noen år siden, men ikke truffet noen jeg har ønsket å gå videre med, før nå. Derfor er jeg litt grønn på dette. Anonymkode: 8d382...10f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Hvorfor vil du ikke definere noe når du ønsker å ha en relasjon og gå videre med han? Anonymkode: 426fc...7ca
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Hva er problemet? Du trenger ikke å oppgi noe av dette i selvangivelsen, hvis det var det du lurte på. Hvis han sier at han ønsker å flytte sammen eller gifte seg, så sier du bare at du ønsker å vente med det. Hvis du synes det er en veldig dramatisk forskjell på å "date" og å være sammen, så fatter jeg ikke det, all den tid du er forelsket i ham. Men du får vel bare si rett ut at du ønsker et ff forhold da. Herregud. Anonymkode: 6dca3...b07 4
MortenMinstelønn Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Men, jeg er ikke klar for å definere noe, jeg vil gjerne ha det akkurat slik vi har det, Hvis han tar det opp, hadde jeg bare sagt det du selv skrev.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Hva er så skummelt med å definere det? I praksis er det jo ingen forskjell på slik dere har det nå, og om dere hadde definert dere som kjærester. Anonymkode: ba3ef...76c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Går vel an å avklare at man er eksklusive og ikke leter etter noen andre? Anonymkode: 4dfbf...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Hva er du driver med? Hvor sårende ville det ikke være for han å høre: "Jeg er forelsket i det, og vil ikke møte noen andre, men jeg er ikke overbevist om at du kan får lov å kalle meg kjæreste asså!" Hvor selvgod og egoistisk kan man være. Anonymkode: dbaa1...758 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Herlighet, litt av noen svar🙄 er det så unaturlig at jeg syns det er litt vanskelig å skulle innlede noe nytt i voksen alder, med mine og dine barn. Det handler ikke om at jeg vil såre han, eller har så høye tanker om meg selv. Kun at jeg syns det er litt skummelt å gå fra singel til å være i et forhold. I praksis utgjør det jo sånn sett ingen forskjell, vi er allerede eksklusive. Jeg lurte enkelt å greit på hva som er vanlig. Forrige gang jeg gikk inn i et forhold var for 10 år siden, og da tok det halvannen måned før vi hadde praten, og anså oss som kjærester. Nå er det ikke lengre bare oss å ta hensyn til, men flere barn, som jo nesten må forventes når vi begge er i 30-årene. Anonymkode: 8d382...10f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herlighet, litt av noen svar🙄 er det så unaturlig at jeg syns det er litt vanskelig å skulle innlede noe nytt i voksen alder, med mine og dine barn. Det handler ikke om at jeg vil såre han, eller har så høye tanker om meg selv. Kun at jeg syns det er litt skummelt å gå fra singel til å være i et forhold. I praksis utgjør det jo sånn sett ingen forskjell, vi er allerede eksklusive. Jeg lurte enkelt å greit på hva som er vanlig. Forrige gang jeg gikk inn i et forhold var for 10 år siden, og da tok det halvannen måned før vi hadde praten, og anså oss som kjærester. Nå er det ikke lengre bare oss å ta hensyn til, men flere barn, som jo nesten må forventes når vi begge er i 30-årene. Anonymkode: 8d382...10f Du skrev ikke i åpningsinnlegget at dere har barn. Klart det spiller inn og kompliserer. Anonymkode: 03360...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herlighet, litt av noen svar🙄 er det så unaturlig at jeg syns det er litt vanskelig å skulle innlede noe nytt i voksen alder, med mine og dine barn. Det handler ikke om at jeg vil såre han, eller har så høye tanker om meg selv. Kun at jeg syns det er litt skummelt å gå fra singel til å være i et forhold. I praksis utgjør det jo sånn sett ingen forskjell, vi er allerede eksklusive. Jeg lurte enkelt å greit på hva som er vanlig. Forrige gang jeg gikk inn i et forhold var for 10 år siden, og da tok det halvannen måned før vi hadde praten, og anså oss som kjærester. Nå er det ikke lengre bare oss å ta hensyn til, men flere barn, som jo nesten må forventes når vi begge er i 30-årene. Anonymkode: 8d382...10f Forstår fortsatt ikke problemstillingen. Anonymkode: 6dca3...b07 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 Etter 4 dater så endret vi status på facebook til "i ett forhold". Men begge to var veldig sikker på at vi ville satse på hverandre og likte hverandre veldig godt. Nå har vi vært sammen i 6 mnder å snakker om å flytte sammen til sommeren Anonymkode: 23646...c25
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter 4 dater så endret vi status på facebook til "i ett forhold". Men begge to var veldig sikker på at vi ville satse på hverandre og likte hverandre veldig godt. Nå har vi vært sammen i 6 mnder å snakker om å flytte sammen til sommeren Anonymkode: 23646...c25 Dette burde du ikke gjøre ts... Selv om det funker i dette tilfellet, good for you! Jeg tenker kanskje mellom 3-6 måneder virker fornuftig. Anonymkode: 5a820...8f9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette burde du ikke gjøre ts... Selv om det funker i dette tilfellet, good for you! Jeg tenker kanskje mellom 3-6 måneder virker fornuftig. Anonymkode: 5a820...8f9 Herregud hvem er du til å bestemme når vi definerer oss som ett par?? Anonymkode: 23646...c25
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud hvem er du til å bestemme når vi definerer oss som ett par?? Anonymkode: 23646...c25 Haha, misforstår du med vilje? Jeg skrev «good for you»? Anerkjenner altså at dette funket for dere, men jeg tror ikke det er noen god idé sånn generelt sett likevel. Anonymkode: 5a820...8f9
Antiviruset Skrevet 12. februar 2021 #16 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har møtt en fantastisk fin mann, og den siste måneden har vi møttes ofte. Sender også meldinger daglig, stort sett hele dagene 🥰 vi er begge i 30-årene. Jeg er nok i ferd med å bli skikkelig forelska, og på sikt ønsker jeg noe seriøst med han. Ingen av oss dater noen andre, og jeg er sikker på at følelsene jeg har for han er gjensidige. Men, jeg er ikke klar for å definere noe, jeg vil gjerne ha det akkurat slik vi har det, uten at noen av oss tar opp temaet "oss". Blir litt stressa av å tenke på at han kanskje i nær fremtid kommer til å ønske en nærmere avklaring. Derfor lurer jeg på hvor lang tid det har gått før dere, eller daten deres, ønsket en avklaring? Er det vanlig at man etter bare noen måneder tar en slik prat? Jeg har datet mye etter jeg ble singel etter et langt samboerforhold for noen år siden, men ikke truffet noen jeg har ønsket å gå videre med, før nå. Derfor er jeg litt grønn på dette. Anonymkode: 8d382...10f Forstår ikke problemstillingen din. Stå frem som et par gjør man når man er eksklusive og dermed kjærester, for de fleste så tar det bare noen uker. Flytte sammen er en lengre prosess som for min del fort kan ta et år eller defineres når forutsetningene er på plass. Om parter ikke er villig til og være kjærester og dermed et par etter noen uker? Da går jeg videre. Så jeg forstår ikke hva du frykter egentlig. Være kjærester og et par betyr jo bare at dere ikke knuller andre og det motsatte sees på som utroskap. Så vil man sakte men sikkert treffe hverandres venner og familie, dette kan ta litt lengre tid. Det styrer jo dere selv uansett. Ikke definere som par/ kjærester må dere begge bli enige om, ellers ryker forholdet rimelig raskt. Det skaper en usikkerhet som ikke mange gidder og leve med. 1
Antiviruset Skrevet 12. februar 2021 #17 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette burde du ikke gjøre ts... Selv om det funker i dette tilfellet, good for you! Jeg tenker kanskje mellom 3-6 måneder virker fornuftig. Anonymkode: 5a820...8f9 Bare vas! Seriøse mennesker som er ute etter et varig fast forhold som har problemer med og fastslå noe så uforpliktende som og være et par og kjærester, og dermed den eksklusivitet dette gir? Det motsatte er et stort rødt flagg og ikke noe annet. Hadde aldri holdt på med noen i 3-6 måneder før dette ble avklart. Da hadde partner vist en ting, jeg er ikke seriøs nok. Vi snakker ikke om og flytte sammen og treffe hele slekten. Vi snakker om definert som par og ikke holde på med andre. Normale mennesker kan fort klare dette i løpet av et par uker og 10 dater! Ofte kortere en dette også. Samboerskap, treffe familie, venner og lignende venter jeg med og tar det gradvis når jeg finner ut at dette ser ut til og vare over lengre tid, opp mot et år i alle fall på samboerskap, er det små barn involvert kanskje enda lengre tid. Definerer man seg som et par treffer man ingen andre, bruker tid sammen for og bli bedre kjent og er trofaste ovenfor hverandre. Helt problemfritt egentlig, men for de som lider av forpliktelse angst og ikke er seriøse så er det jo en annen sak. De er uansett ikke egnet for noe forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #18 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har møtt en fantastisk fin mann, og den siste måneden har vi møttes ofte. Sender også meldinger daglig, stort sett hele dagene 🥰 vi er begge i 30-årene. Jeg er nok i ferd med å bli skikkelig forelska, og på sikt ønsker jeg noe seriøst med han. Ingen av oss dater noen andre, og jeg er sikker på at følelsene jeg har for han er gjensidige. Men, jeg er ikke klar for å definere noe, jeg vil gjerne ha det akkurat slik vi har det, uten at noen av oss tar opp temaet "oss". Blir litt stressa av å tenke på at han kanskje i nær fremtid kommer til å ønske en nærmere avklaring. Derfor lurer jeg på hvor lang tid det har gått før dere, eller daten deres, ønsket en avklaring? Er det vanlig at man etter bare noen måneder tar en slik prat? Jeg har datet mye etter jeg ble singel etter et langt samboerforhold for noen år siden, men ikke truffet noen jeg har ønsket å gå videre med, før nå. Derfor er jeg litt grønn på dette. Anonymkode: 8d382...10f Har du/dere barn? Anonymkode: 1d362...99a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #19 Skrevet 12. februar 2021 Sorry ts, men kan hende han har flere damer han skriver med. Ikke utenkelig det. Ville han blitt sammen med deg, da vile du kanskje merket litt mer fremgang... Anonymkode: 1d362...99a 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #20 Skrevet 12. februar 2021 Verden er sjuk, realityprogrammene definerer nå hvordan folk skal leve. Hvem bryr seg katta om du definerer det som det ene eller andre så lenge dere er i et forhold? Er du 16? Anonymkode: 7cf83...87f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå