Myrtel Cheshire Skrevet 11. februar 2021 #1 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg forsøker å google smittevernsregler men blir ikke helt klok. Jeg bor i Oslo, familien min bor rett utafor i Nordre Follo. Kan jeg dra på besøk til dem nå, og omvendt? Jeg har én nærkontakt, bor alene, og er ellers ganske flink til å følge smittevernsregler. Skal ikke i noen stor familiesamling, altså, skal bare hjelpe dem med noe praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Collan Skrevet 11. februar 2021 #2 Del Skrevet 11. februar 2021 En ting er hva som er lov eller anbefalt/ikke anbefalt, det er lov å tenke selv. Enhver mellommenneskelig kontakt øker sjansen for smittespredning i samfunnet. Sjansen er nok liten for at du er smittet og smitter noen i familien hvis du besøker dem, eller omvendt, men den er ikke null. Desto mer mellommennskelig som unngås desto mindre smitte vil vi få totalt sett i samfunnet. Det er selvsagt tungt for folk å være alene i lange perioder, men motsatsen er at vi kommer raskere i mål hvis vi står på nå. Så da får du avgjøre hvor viktig dette besøket er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 11. februar 2021 #3 Del Skrevet 11. februar 2021 Ja, det kan du, ts. Er du og familien friske så går dette fint. Man skal ikke slutte å leve helt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 11. februar 2021 #4 Del Skrevet 11. februar 2021 Ja, selvfølgelig helt ok😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 11. februar 2021 #5 Del Skrevet 11. februar 2021 Ja, det er lov. Vi har familie som vi selv treffer og har ikke tenkt til å slutte med det. Vi har derimot valgt å unngå venner og bekjente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 11. februar 2021 #6 Del Skrevet 11. februar 2021 Er den «ikke reis ut av kommunen-regelen» som kom i forbindelse med mutasjonsutbruddet i follo «opphevet»? (vet at det er en generell anbefaling om å ikke reise så mye rundt om man ikke må, men det ble jo stramma inn i slutten av januar og man skulle ikke krysse kommunegrensene mellom Oslo og nordre follo blant annet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrtel Cheshire Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 12. februar 2021 For ordens skyld, dette er i forbindelse med å hjelpe relativt gamle, men friske foreldre med praktiske ting de ikke har noen andre til. Collan skrev (7 timer siden): En ting er hva som er lov eller anbefalt/ikke anbefalt, det er lov å tenke selv. Enhver mellommenneskelig kontakt øker sjansen for smittespredning i samfunnet. Sjansen er nok liten for at du er smittet og smitter noen i familien hvis du besøker dem, eller omvendt, men den er ikke null. Desto mer mellommennskelig som unngås desto mindre smitte vil vi få totalt sett i samfunnet. Det er selvsagt tungt for folk å være alene i lange perioder, men motsatsen er at vi kommer raskere i mål hvis vi står på nå. Så da får du avgjøre hvor viktig dette besøket er. Jeg blir ikke klok over hvor vidt det "ikke kryss kommunegrenser" er opphevet, som det var for noen uker sida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 12. februar 2021 #8 Del Skrevet 12. februar 2021 Myrtel Cheshire skrev (6 timer siden): For ordens skyld, dette er i forbindelse med å hjelpe relativt gamle, men friske foreldre med praktiske ting de ikke har noen andre til. Jeg blir ikke klok over hvor vidt det "ikke kryss kommunegrenser" er opphevet, som det var for noen uker sida. Ikke jeg heller.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg