NorthernLight Skrevet 11. februar 2021 #1 Del Skrevet 11. februar 2021 Det er en Amerikansk studie som tyder på at to munnbind utenpå hverandre kan gi bedre beskyttelse mot koronasmitte. Norske helsemyndigheter vurderer å anbefale det her i landet også. https://www.nrk.no/norge/vurderer-a-anbefale-bruk-av-to-munnbind-i-norge-1.15369205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 11. februar 2021 #2 Del Skrevet 11. februar 2021 Nei, takk. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 11. februar 2021 #3 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg skal bruke det, har jeg tenkt. Det er enda ikke påbudt med munnbind her jeg bor, men jeg ser flere og flere som bruker det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. februar 2021 #4 Del Skrevet 11. februar 2021 NorthernLight skrev (9 minutter siden): Det er en Amerikansk studie som tyder på at to munnbind utenpå hverandre kan gi bedre beskyttelse mot koronasmitte. Norske helsemyndigheter vurderer å anbefale det her i landet også. https://www.nrk.no/norge/vurderer-a-anbefale-bruk-av-to-munnbind-i-norge-1.15369205 Herlighet. Er vanskelig nok å puste gjennom ett 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 11. februar 2021 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Herlighet. Er vanskelig nok å puste gjennom ett Syns ikke det er vanskelig å puste gjennom munnbind i det hele tatt. Men det oppleves jo forskjellig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. februar 2021 #6 Del Skrevet 11. februar 2021 NorthernLight skrev (2 minutter siden): Syns ikke det er vanskelig å puste gjennom munnbind i det hele tatt. Men det oppleves jo forskjellig. Det syns jeg. Får hodepine og, må man bruke dobbelt opp med munnbind på jobb så hadde iallefall jeg svimt av 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 11. februar 2021 #7 Del Skrevet 11. februar 2021 Ja, her gnir vel munnbindprodusentene seg i hendene. Blir vel ikke lenge til tre munnbind anbefales tenker jeg.... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 11. februar 2021 #8 Del Skrevet 11. februar 2021 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #9 Del Skrevet 11. februar 2021 Ok, men hva gjør man dersom man finner ut at tre munnbind beskytter bedre enn to? Høres for meg ut som at man bare prøver glatte over det reelle problemet, å få pandemien under kontroll. Og for ordens skyld, jeg er ikke motstander av munnbind. Sliter bare med å følge akkurat denne logikken. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (3 minutter siden): Ok, men hva gjør man dersom man finner ut at tre munnbind beskytter bedre enn to? Høres for meg ut som at man bare prøver glatte over det reelle problemet, å få pandemien under kontroll. Og for ordens skyld, jeg er ikke motstander av munnbind. Sliter bare med å følge akkurat denne logikken. Det viste seg å redusere risikoen for smitteaerosoler med 90 prosent da.. Ingen som har anbefalt at man skal ha 20 stk som en komiker over her la bilde ut av. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #11 Del Skrevet 11. februar 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Det viste seg å redusere risikoen for smitteaerosoler med 90 prosent da.. Ingen som har anbefalt at man skal ha 20 stk som en komiker over her la bilde ut av. Fair enough, men opprinnelig så var jo tanken at et munnbind holdt. Det er lett for de som er livredd korona å spille videre på dette da, plutselig ser man folk med 3-4 munnbind på seg. Synes bare fokuset er litt merkelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) Nightcrawler skrev (12 minutter siden): Fair enough, men opprinnelig så var jo tanken at et munnbind holdt. Det er lett for de som er livredd korona å spille videre på dette da, plutselig ser man folk med 3-4 munnbind på seg. Synes bare fokuset er litt merkelig. Det er jo bare snakk om en anbefaling evt da. Greit å vite i disse tider hvor det er kommet 2 mer smittsomme varianter til landet. (Den Britiske og Sør Afrikanske) Endret 11. februar 2021 av NorthernLight 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglen Skrevet 11. februar 2021 #13 Del Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (6 minutter siden): Fair enough, men opprinnelig så var jo tanken at et munnbind holdt. Holdt for hva da? Det er vel allment kjent at en maske ikke beskytter helt mot smitte/spredning? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #14 Del Skrevet 11. februar 2021 Fuglen skrev (Akkurat nå): Holdt for hva da? Det er vel allment kjent at en maske ikke beskytter helt mot smitte/spredning? Ja, det er det. Men anbefalingen var et munnbind for å hindre smitte så mye som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 11. februar 2021 #15 Del Skrevet 11. februar 2021 Og FHI sier at munnbind ikke hjelper så veldig mye... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 11. februar 2021 Kågebruker skrev (6 minutter siden): Og FHI sier at munnbind ikke hjelper så veldig mye... De har sagt mye rart det siste året... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 11. februar 2021 #17 Del Skrevet 11. februar 2021 NorthernLight skrev (1 time siden): Det er en Amerikansk studie som tyder på at to munnbind utenpå hverandre kan gi bedre beskyttelse mot koronasmitte. Norske helsemyndigheter vurderer å anbefale det her i landet også. https://www.nrk.no/norge/vurderer-a-anbefale-bruk-av-to-munnbind-i-norge-1.15369205 Da får de bare anbefale det. Jeg har klart meg med ett munnbind om gangen siden mars, både daglig buss og i butikker, på høyt smittenivå og på lavt. Det går nok - fortsatt - helt fint å bruke 1 munnbind om gangen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 11. februar 2021 Hatsumomo skrev (2 minutter siden): Da får de bare anbefale det. Jeg har klart meg med ett munnbind om gangen siden mars, både daglig buss og i butikker, på høyt smittenivå og på lavt. Det går nok - fortsatt - helt fint å bruke 1 munnbind om gangen. Nå har man fått den Sør Afrikanske varianten og den Britiske inn i landet. De er mer smittsomme og de er ikke dominerende i Norge enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 11. februar 2021 #19 Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) NorthernLight skrev (4 minutter siden): Nå har man fått den Sør Afrikanske varianten og den Britiske inn i landet. De er mer smittsomme og de er ikke dominerende i Norge enda. Tenker de har vært her en god stund allerede med tanke på når dette ble oppdaget så jeg tenker at 1 munnbind fortsatt gjør den jobben den skal. Det er pokkers så lite smitte nå her i Norge at å bli hysterisk over at mutasjonene nå har kommet midt oppi vaksineringen og det hele blir rent ut latterlig. Smittetallene synker, antall innlagte synker og jeg har ingen tro på at det vil bli snakk om noe vesentlig økning med det nivået av nedstengninger diverse kommuner opererer med når mutasjonene blir oppdaget. Dette går riktige veien, ett munnbind eller dobbelt. Endret 11. februar 2021 av Hatsumomo 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 11. februar 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 11. februar 2021 Hatsumomo skrev (Akkurat nå): Tenker de har vært her en god stund allerede med tanke på når dette ble oppdaget så jeg tenker at 1 munnbind fortsatt gjør den jobben den skal. Det er pokkers så lite smitte nå her i Norge at å bli hysterisk over at mutasjonene nå her kommet midt o vaksineringen og det hele blir rent ut latterlig. Smittetallene synker, antall innlagte synker og jeg har ingen tro på at det vil bli snakk om noe vesentlig økning med det nivået av nedstengninger diverse kommuner opererer med når mutasjonene blir oppdaget. Dette går riktige veien, ett munnbind eller dobbelt. De vurderer jo en anbefaling som sagt. Da er det jo opp til hver enkelt om de vil redusere risikoen for å bli smittet og muligheten til at viruset får spredt seg. Man ser jo hvor lang tid vaksineringen tar og hvor mye de blir forsinket osv. Vi får håpe på at vi får lite smitte til sommeren som ifjor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg