AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Jeg har vert favoritten hans siden han ble født, han har vert helt avhengig av meg, og hengt på meg som ett klistermerke. Grått når jeg har gått ut av rommet osv. Men nå, helt plutselig er det pappaen som er favoritten. Jeg visste jo at han ville bytte på å ha favoritter, men jeg trodde ikke det skulle bli sånn. Jeg får ikke lov å holde han eller gi mat dersom pappaen er i rommet. Da bare griner han. Men når pappaen ikke er hjemme, da duger jeg. Dette er skikkelig sårt. Jeg vil jo bare vere med gutten min! Men han vil faktisk ikke vere med meg. Slik var det ikke for pappaen når jeg var «favoritt». Da fikk han likevel lov å holde han osv.. uansett.. det jeg ønsker med dette innlegget er å spørre om andre har opplevd lignende og om det går over Anonymkode: 5b609...d3b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Det går over, det meste med babyer og småbarn er en fase 😊 Anonymkode: 9f559...23c 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Ja, har det slik med ungen. Hjalp ikke at jeg ble gravid igjen heller og at pappaen har tatt hånd om X mest på tampen av svangerskapet og nå i nyfødtfasen. Men, føler vi har våre øyeblikk! Synes det dessuten er lettere, nå som gravidkiloene m.m. har forduftet, å tulle med X, leke og "bånde". Hjelper at X er to år og også har utviklet mer humor med stemmer etc. Så trenger ikke alltid være atlet og snurre X rundt og til himmels for å være favoritten. Tror du bare må være der i nuet med ungen og sette av tid til tull, fjas og lek. Ikke bare de daglige rutinene selv om de også er viktig for å få ungens gunst. Det snur etter hvert Men ja, husker at jeg spesielt i starten synes det var surt. Følte meg snurt siden (jeg mener selv) jeg hadde ofret så mye over lang tid og plutselig kjentes det ut som at det ikke betydde noe. Feks. det å være gravid i nesten 10 måneder(!), amme X hver natt i 8 måneder, sove lett og snu X til rygg ørten ganger imens gubben sov tungt og godt uten bekymringer, klemme og gi mest omsorg generelt det første året siden jeg var hjemme med ungen. Det føltes rett og slett som pappaen fikk så mye gratis, mens jeg måtte virkelig jobbe for forholdet. Har lagt fra meg de tankene nå og ser også at pappaen måtte virkelig step up the game i graviditet nr to, samt nå som vi har to unger. Dette har han gjort med glans! Uansett, unner han den gode tonen de har seg i mellom.. Anonymkode: 55dea...e92 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Pappa ble storfavoritt her da far hadde 6 mnd pappaperm. De fikk et helt spesielt bånd og jeg ble stående litt på utsiden. Jeg dugne bare til natta kos eller når han slo seg. Da var det kun mor som var bra nok. Og det kappa sammen hjertet mitt i ny og ne 😅 det er sårt og tøft når det står på, men det går over. Så er begge like store favoritter på hver sin måte ☺️ du har hatt din glanstid. Nå får du bare unne far å sole seg i glansen og heller betrakte dem fra sidelinjen 🤗 Anonymkode: 38a1c...d6f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå