AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Tom Brady, tidenes beste amerikanske utøver i en lagidrett følger denne dietten: Jeg forstår at kaffe, raffinert sukker og raffinert mel er utelatt. Siden dette er allment akseptert at er dårlig for deg. Men HVA er galt med tomater og sopp egentlig? 🤔 Det må være noe i det. Tom Brady er ikke en hvem-som-helst. Anonymkode: 492dc...7c1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tom Brady, tidenes beste amerikanske utøver i en lagidrett følger denne dietten: Jeg forstår at kaffe, raffinert sukker og raffinert mel er utelatt. Siden dette er allment akseptert at er dårlig for deg. Men HVA er galt med tomater og sopp egentlig? 🤔 Det må være noe i det. Tom Brady er ikke en hvem-som-helst. Anonymkode: 492dc...7c1 Ingenting. I love it! Anonymkode: f56bf...353 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Ingenting galt med det. Forskning viser også at kaffe har flere gode egenskaper enn dårlige så ingen vits i å kutte ut kaffen (men heller ingen vits i å starte hvis du ikke drikker det). Anonymkode: c3d00...314 10
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Tomat er egentlig en frukt eller et bær og ikke en "grønnsak" selv om vi på folkemunne sier at det er det. Derfor egentlig ikke så sunn. Tomater blir mer som å spise druer. Frukt er sunt det altså, og har mye viktige vitaminer og mineraler. Men det er likevel ikke så sunt som grønnsaker som vokser over bakken. Anonymkode: 34e19...1ed
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tomat er egentlig en frukt eller et bær og ikke en "grønnsak" selv om vi på folkemunne sier at det er det. Derfor egentlig ikke så sunn. Tomater blir mer som å spise druer. Frukt er sunt det altså, og har mye viktige vitaminer og mineraler. Men det er likevel ikke så sunt som grønnsaker som vokser over bakken. Anonymkode: 34e19...1ed Du kan virkelig ikke sammenligne tomater og druer mtp næringsinnhold. Ja, tomat er teoretisk sett i fruktkategorien, men blir brukt som grønnsak fordi dens egenskaper er nærmere grønnsakene. Frukt og grønnsaker er like sunne på hver sin måte og er av de få matvarekategoriene som forskningen er enig om. Anonymkode: c3d00...314 22
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Kanskje han bare ikke liker tomat og potet. 🤓 Anonymkode: 31d85...30d 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tomat er egentlig en frukt eller et bær og ikke en "grønnsak" selv om vi på folkemunne sier at det er det. Derfor egentlig ikke så sunn. Tomater blir mer som å spise druer. Frukt er sunt det altså, og har mye viktige vitaminer og mineraler. Men det er likevel ikke så sunt som grønnsaker som vokser over bakken. Anonymkode: 34e19...1ed Huff da, dette kunne du ikke så godt. Anonymkode: 89baa...bee 14
Trolltunge Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Frustrerende at ulike dietter hevder så forskjellige ting. Jeg lever etter Berit Nordstrand sine retningslinjer. Der er tomater gull for kroppen (tarmene). Ingenting galt med sopp heller. Vanskelig å vite hva man skal tro på innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huff da, dette kunne du ikke så godt. Anonymkode: 89baa...bee Da får du lære meg du da. Anonymkode: 34e19...1ed
Pooh Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 Daily Mail: “Brady, 43, who recorded his seventh Super Bowl win last night as he steered the Tampa Bay Buccaneers to a comfortable 31-9 victory over the Kansas City Chiefs, even cuts out certain 'healthy' vegetables - such as tomatoes, eggplant, capsicum and mushrooms - because they can cause inflammation.” 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 Trolltunge skrev (7 minutter siden): Frustrerende at ulike dietter hevder så forskjellige ting. Jeg lever etter Berit Nordstrand sine retningslinjer. Der er tomater gull for kroppen (tarmene). Ingenting galt med sopp heller. Vanskelig å vite hva man skal tro på innimellom. Berit Nordstrand er ikke akkurat den smarteste å høre på heller. Hun har gode oppskrifter på mye, men de fleste utsagnene hennes er jo ren skremselspropaganda uten noen rot i virkeligheten. Anonymkode: c3d00...314 16
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 Pooh skrev (1 minutt siden): Daily Mail: “Brady, 43, who recorded his seventh Super Bowl win last night as he steered the Tampa Bay Buccaneers to a comfortable 31-9 victory over the Kansas City Chiefs, even cuts out certain 'healthy' vegetables - such as tomatoes, eggplant, capsicum and mushrooms - because they can cause inflammation.” Nesten alt kan bidra til «inflammation» i kroppen. Det handler om mengder og kontekst. Dritt lei de som snakker om betennelse og kosthold som ikke har peiling 🤦🏼♀️ Anonymkode: c3d00...314 10
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Berit Nordstrand er ikke akkurat den smarteste å høre på heller. Hun har gode oppskrifter på mye, men de fleste utsagnene hennes er jo ren skremselspropaganda uten noen rot i virkeligheten. Anonymkode: c3d00...314 Seriøst?? Venninna mi elsker denne Nordstrand 😁 Anonymkode: f56bf...353
Trolltunge Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Berit Nordstrand er ikke akkurat den smarteste å høre på heller. Hun har gode oppskrifter på mye, men de fleste utsagnene hennes er jo ren skremselspropaganda uten noen rot i virkeligheten. Anonymkode: c3d00...314 Det kommer nok an på hvorfor man går på spesielle dietter. Ikke alle gjør det for å slanke seg. Jeg er forøvrig ikke enig, men jeg har fokus på å få en velfungerende tarm (har IBS), og angående det har hun mye å bidra med. 2
Anonymburker Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da får du lære meg du da. Anonymkode: 34e19...1ed Tomater er proppfulle av antioksidanter og et stoff som heter lykopen, som er forebyggende mot en rekke sykdommer. Tomat inneholder også vitamin A og C. 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 Jeg tok en matvaretest engang hos en alternativ behandler og fikk beskjed om at jeg ikke «tålte» tomat, siden de hadde for mye syre eller noe sånt. Flaks for meg at jeg ikke er toppidrettsutøver så jeg kan fortsette å gomle tomater - de er jo så saftige og gode og hydrerer en tørr blings☺️ Også sopp da, namm nammmmmmm😊 Anonymkode: a5803...6b5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 Trolltunge skrev (7 minutter siden): Det kommer nok an på hvorfor man går på spesielle dietter. Ikke alle gjør det for å slanke seg. Jeg er forøvrig ikke enig, men jeg har fokus på å få en velfungerende tarm (har IBS), og angående det har hun mye å bidra med. Som sagt, hun har mye gode oppskrifter, men metoden hennes er uheldig. Supergluten, sukker = gift og alle disse andre dumme uttalelse er å gi folk feilinformasjon. Å følge oppskriftene hennes er greit, men man bør være litt kritisk til uttalelsene hennes generelt (ikke bare for vektnedgang). Jeg følger selv et kosthold som er bra for tarmhelsen, men kan sette det sammen selv. Anonymkode: c3d00...314 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 Trolltunge skrev (26 minutter siden): Frustrerende at ulike dietter hevder så forskjellige ting. Jeg lever etter Berit Nordstrand sine retningslinjer. Der er tomater gull for kroppen (tarmene). Ingenting galt med sopp heller. Vanskelig å vite hva man skal tro på innimellom. Da er det vel bedre å gå for de rådene som er sammensatt av fagfolk som har gjennomgått forskningen = de nasjonale kostrådene Anonymkode: 89baa...bee 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Spis det vi laget for å spise og som vi har spist i bokstavelig talt millioner av år: hovedsaklig kjøtt, og ett og annet spiselig bær innimellom hvis du vil. Det finner ikke en eneste plante i butikken som er i nærheten av det som finnes vilt i naturen og som er det vi hadde tilgjengelig. De er abnormt store og avlet fram for å gi mest mulig sukker, som er noe vi på ingen måte trenger. Salater har heller aldri vært en naturlig del av menneskets kosthold. Og i alle fall ikke "lettprodukter" og planteoljer. Anonymkode: f53cf...4c8 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå