Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg opplever en spontanabort.

I går ettermiddag startet jeg å få det som kjentes som kynnere, og det kom en dråpe friskt blod på papiret. 

Ut over kvelden kom det mer smerter, og strålinger i lårene og livmor. Men det har ikke vært så mye blod,

og det har helst vært grumsete blod/mørkt. Jeg er liksom på utkikk etter om det lille "blåbæret" av et embryo kommer ut, og kikker etter det men har ikke vært noe til nå. 

Jeg føler meg så sikker på at det er en spontanabort, men i og med at det "bare" kommer brunt blod jevnt, uten å ta seg opp, så blir jeg usikker. 

Og lurer litt på om jeg bør ta kontakt med lege ifht utskrapning? Og isåfall, hvor lenge etter blødningene bør en gjøre det?

Takknemlig for svar ❤️ 

Anonymkode: 85445...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei!

I går ettermiddag startet jeg å få det som kjentes som kynnere, og det kom en dråpe friskt blod på papiret. 

Ut over kvelden kom det mer smerter, og strålinger i lårene og livmor. Men det har ikke vært så mye blod,

og det har helst vært grumsete blod/mørkt. Jeg er liksom på utkikk etter om det lille "blåbæret" av et embryo kommer ut, og kikker etter det men har ikke vært noe til nå. 

Jeg føler meg så sikker på at det er en spontanabort, men i og med at det "bare" kommer brunt blod jevnt, uten å ta seg opp, så blir jeg usikker. 

Og lurer litt på om jeg bør ta kontakt med lege ifht utskrapning? Og isåfall, hvor lenge etter blødningene bør en gjøre det?

Takknemlig for svar ❤️ 

Ta først og fremst kontakt med lege for å ta blodprøver. Du må måle hcg to ganger, med 2-3 dagers mellomrom. Er det stigning har det mest sannsynlig gått bra, men hvis det synker så ser det dessverre dårlig ut. Stort sett rydder kroppen opp selv uten at du trenger utskrapning, men i noen tilfeller må det utskrapning til. Håper det bare er "vanlige" blødninger. En del gravide blør litt uten at noe er galt. I noen tilfeller kan man miste en tvilling, mens den andre klarer seg. Jeg krysser fingrene for deg ❤

Anonymkode: 854da...39a

Skrevet

Hadde SA som startet med blødning 5+2. Kom i små mengder og endel koagulert blod / klumper. Første dagene bare litt, så litt mer og så litt mer. Men fortsatt såpass lite at et truseinnlegg holdt mer. enn lenge 

6+1 tror jeg "alt" kom ut.. Og det var en relativt stor klump. Slim etc også. Hadde endel smerter samme dagen og de tok seg opp til lignende sterke menssmerter i ca 1-2 timer før dette kom ut. Og etter det gav smertene seg..  Hadde ikke smerter utenom denne dagen.. Kanskje svake murringer dagen før.. 

Anonymkode: 982f4...1f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hei!

Takknemlig for svar ❤️ 

Ta kontakt med legen hvis du er usikker. Tenker det er best. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...