Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Clinique Even Better i et par år nå, men synes egentlig ikke den er så god. Den streaker litt, og sitter ikke så godt. Det jeg liker med den er at den føles lett og naturlig. Huden min er dehydrert og kombinert. En del urenheter, litt flass. 

Jeg liker en naturlig look, og bruker en liten mengde. 

Jeg søker en foundation som:

• IKKE er uttørkende
  • Har lett til medium, helst medium, dekk
  • Sitter lenge
  • Ikke blir oransje/oksiderer
  • Ikke er Dior osv. Er student.

Kan noen hjelpe meg? 😄 

Anonymkode: 224d9...118

Skrevet

Ville heller anbefalt å gå inn for å få bedre hud :)

er selv en av de med tørr hud som får «dry spots» i ansikte , men med god hudpleie rutine har jeg ikke det lenger.

man får billige produkter, men må sette seg inn i hva man faktisk trenger av serum  etc.

Anonymkode: 94faf...799

• Liker 1
Skrevet

Kan anbefale Jane iredale, kjempegode produkter på tørr hud. Ville kjøpt settingsprayen også.

• Liker 3
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg fikk litt samme reaksjon i huden av deg nettopp av komboen feil foundation og feil hudpleie.

Jeg bruker nå annerledes produkter til pleie, samt Jane Iredale pressed base og/eller Lumene Glow skin tint. 

MYE fukt og nok fett som underlag før sminke - og mild peeling jevnlig. 

Hyaluronsyre sammen med fett/fukt har gjort MYE for mine tørre flekker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ville heller anbefalt å gå inn for å få bedre hud :)

er selv en av de med tørr hud som får «dry spots» i ansikte , men med god hudpleie rutine har jeg ikke det lenger.

man får billige produkter, men må sette seg inn i hva man faktisk trenger av serum  etc.

Anonymkode: 94faf...799

Jepp, har holdt på å "sette meg inn i dette" i fem år nå, og fått tips fra alle mulige eksperter uten at huden er noe bedre. Så jeg har akseptert at jeg trenger litt sminke.

• Liker 3
Skrevet

Lancome Teint Miracle foundation. Den er bare helt super på tørr hud. Den koster litt, men du får ofte 25% rabatt på Kicks dersom du er medlem. Jeg prøvde Clinique sin for ikke lenge siden, og huden min så så stygg ut i forhold at at den gikk rett i bosset 😮 :) 

Skrevet
Amanda28 skrev (5 minutter siden):

Lancome Teint Miracle foundation. Den er bare helt super på tørr hud. Den koster litt, men du får ofte 25% rabatt på Kicks dersom du er medlem. Jeg prøvde Clinique sin for ikke lenge siden, og huden min så så stygg ut i forhold at at den gikk rett i bosset 😮 :) 

Var det even better du prøvde? Hva var det du la merke til som ikke ble bra?

Ja, jeg har vurdert den fra Lancome. Ser fin ut.

Skrevet

Jeg bruker Loreal Infallible  24 h hele året.  Trikset er å blande litt ansiktsolje i dagkremen for man legger sminke. Da legger sminken seg bedre.   Bruk lite pudder og for all del ikke "bak" pudderet i ansiktet.  Da ber man om å se tørr ut. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Var det even better du prøvde? Hva var det du la merke til som ikke ble bra?

Ja, jeg har vurdert den fra Lancome. Ser fin ut.

Ja, det var det. Jeg ble tørrere og mer gusten i huden. 

Gjør det- den er veldig fin :) Men litt dårlig med farger. 02 er super på sommeren, men nå må jeg blande 02 og 010. Kun 010 ble for lys og 01 er for gul.  Men du kan jo prøve deg frem :) 

Finner du ikke fargematch, anbefaler jeg YSL Touch Éclat all in one glow. Den er også superfin til tørr hud. 

Det er verdt å bruke litt mer penger på en god foundation. Synes de varer lenger også.

Skrevet
Peonjenta skrev (15 minutter siden):

Jeg bruker Loreal Infallible  24 h hele året.  Trikset er å blande litt ansiktsolje i dagkremen for man legger sminke. Da legger sminken seg bedre.   Bruk lite pudder og for all del ikke "bak" pudderet i ansiktet.  Da ber man om å se tørr ut. 

Jeg er redd for alt av olje, pleier å få kviser av det :S Men tusen takk for tips! TS

Skrevet
Amanda28 skrev (2 timer siden):

Ja, det var det. Jeg ble tørrere og mer gusten i huden. 

Gjør det- den er veldig fin :) Men litt dårlig med farger. 02 er super på sommeren, men nå må jeg blande 02 og 010. Kun 010 ble for lys og 01 er for gul.  Men du kan jo prøve deg frem :) 

Finner du ikke fargematch, anbefaler jeg YSL Touch Éclat all in one glow. Den er også superfin til tørr hud. 

Det er verdt å bruke litt mer penger på en god foundation. Synes de varer lenger også.

Jeg fikk testet 010 i dag, og den satt ganske fint på - kald og fin i tonen (det kler meg best), lett og deilig konsistens. Ikke superdekkende, og la seg ikke stygt i linjene heller. Minus for stiv pris. Men kan godt hende jeg bestiller den, den var litt billigere på nett. Jeg synes det er så utrolig vanskelig med farger nå. Fikk prøve litt med en q-tip inne på parfymeriet, men det er ikke godt å vite hvordan det ser ut i dagslys. Har pleid å bruke Linen av Clinique Even Better, og så jo først nå hvor utrolig varm den var i forhold! Har gått rundt sånn i to år fordi noen på Kicks for to år siden sa at jeg kledde den :P Så blir litt stressa for å gjøre samme feil igjen, bare andre veien. Jeg fikk heldigvis en tester med hjem så jeg kan kikke i dagslys i morgen tidlig :) Takk for tipset!

Skrevet
Fnuggolina skrev (2 timer siden):

Jeg fikk litt samme reaksjon i huden av deg nettopp av komboen feil foundation og feil hudpleie.

Jeg bruker nå annerledes produkter til pleie, samt Jane Iredale pressed base og/eller Lumene Glow skin tint. 

MYE fukt og nok fett som underlag før sminke - og mild peeling jevnlig. 

Hyaluronsyre sammen med fett/fukt har gjort MYE for mine tørre flekker. 

Hei igjen! (Jeg som spurte, og fikk god hjelp av deg mtp blusher) 😄 Jeg har mange spørsmål for tiden, som du merker.
Jeg kjøpte faktisk Lumene sin CC cream i light i dag, synes den ser fin ut, men er jo grusomt å ikke kunne teste i butikken. Ser så langt fin ut, og digger hvor naturlig den sitter på sammenlignet med de fleste foundationene jeg vet om :)

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (2 timer siden):

Skulle til å skrive det samme! Den med rød lokk, absolutt den beste jeg har prøvd. Blander også olje, dagkrem og påfører den med en god kost. Bruker også en stor og god kost for pudderet,da får man en flott glød.

Anonymkode: cd941...4bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk testet 010 i dag, og den satt ganske fint på - kald og fin i tonen (det kler meg best), lett og deilig konsistens. Ikke superdekkende, og la seg ikke stygt i linjene heller. Minus for stiv pris. Men kan godt hende jeg bestiller den, den var litt billigere på nett. Jeg synes det er så utrolig vanskelig med farger nå. Fikk prøve litt med en q-tip inne på parfymeriet, men det er ikke godt å vite hvordan det ser ut i dagslys. Har pleid å bruke Linen av Clinique Even Better, og så jo først nå hvor utrolig varm den var i forhold! Har gått rundt sånn i to år fordi noen på Kicks for to år siden sa at jeg kledde den :P Så blir litt stressa for å gjøre samme feil igjen, bare andre veien. Jeg fikk heldigvis en tester med hjem så jeg kan kikke i dagslys i morgen tidlig :) Takk for tipset!

Ja, se i lyset. Jeg trodde også at 010 passet meg for en tid tilbake, men jeg ble altfor bleik/kald av den. Derfor må jeg blande den med 02 :) Håper du kler den da :) 

Skrevet

Ville gått for en bb cream i stedet, mtp dine preferanser og ønsker om produktet. Jeg liker dear klairs bb cream, som jeg blander ut med en fra erborian. Da kan jeg matche den perfekt til min hudfarge, den gir godt med fukt, ser naturlig ut og dekker akkurat nok etter hva jeg ønsker. I tillegg virker det som huden min trives med sminke når jeg bruker de, tidligere har jeg ikke kunnet vente med å få den av! 

Pluss for høy solfaktor (uten at man blir hvit). 

Anonymkode: b08f2...711

Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei igjen! (Jeg som spurte, og fikk god hjelp av deg mtp blusher) 😄 Jeg har mange spørsmål for tiden, som du merker.
Jeg kjøpte faktisk Lumene sin CC cream i light i dag, synes den ser fin ut, men er jo grusomt å ikke kunne teste i butikken. Ser så langt fin ut, og digger hvor naturlig den sitter på sammenlignet med de fleste foundationene jeg vet om :)

🙋‍♀️

Ja, jeg ble og litt overrasket over Lumene - tror de er litt bedre på nordisk hud siden de er finske 🤷‍♀️

CC cream er jeg nysgjerrig på, men har hørt at det er litt sånn enten eller på fargematch.

Merkelig nok passa jeg medium i skin tint, jeg pleier å bli oransje av den lyseste til de med få fargeutvalg. 

Og jeg har iallefall kunnet bruke den glow skin tint hver dag uten å reagere.

Brukte akkurat samme som deg i mange år, men har bare aldri klart å bli venn med flytende foundation - får dry patches og surere hud. 

Men ang det som gjorde endel forskjell på tørrhet for meg så var det disse to sammen (med peeling, synes de billige silikonpeelerne er gode) - kanskje særskilt Hada Labo som jeg kjøper på EBay, varer i evigheter begge to:

https://skinup.no/products/cosrx-hyaluronic-acid-hydra-power-essence-essens?variant=18504433205307&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=EAIaIQobChMIn8Oz1vbj7gIVFKSyCh0mgA1-EAQYASABEgJnw_D_BwE

AED66082-689C-477D-B312-85FE80EEA3B5.png

Endret av Fnuggolina
Skrevet
Fnuggolina skrev (10 minutter siden):

🙋‍♀️

Ja, jeg ble og litt overrasket over Lumene - tror de er litt bedre på nordisk hud siden de er finske 🤷‍♀️

CC cream er jeg nysgjerrig på, men har hørt at det er litt sånn enten eller på fargematch.

Merkelig nok passa jeg medium i skin tint, jeg pleier å bli oransje av den lyseste til de med få fargeutvalg. 

Og jeg har iallefall kunnet bruke den glow skin tint hver dag uten å reagere.

Enig, Glow Tint fra Lumène er helt super! En av de beste jeg har prøvd for min vinter-dehydrerte kombinasjonshud :) Spent på om den fungerer like bra når vi går mot varmere tider og huden min normaliserer seg igjen. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
Roci skrev (4 minutter siden):

Enig, Glow Tint fra Lumène er helt super! En av de beste jeg har prøvd for min vinter-dehydrerte kombinasjonshud :) Spent på om den fungerer like bra når vi går mot varmere tider og huden min normaliserer seg igjen. 

Merker jeg foretrekker å blande den med litt Jane Iredale for litt ekstra dekk.

Tror jeg skal prøve Origins farget dagkrem til sommeren 🤔 Mest fordi SPF. 

Skrevet
Fnuggolina skrev (På 12.2.2021 den 9.48):

Merker jeg foretrekker å blande den med litt Jane Iredale for litt ekstra dekk.

Tror jeg skal prøve Origins farget dagkrem til sommeren 🤔 Mest fordi SPF. 

Glad jeg testet Miracle før jeg kjøpte den, 010 ble nok hakket for grå/døll. Følte den sugde livet ut av ansiktet mitt, og synes heller ikke den er heeelt verdt prisen. Lumene sin CC cream i light virker ganske lovende så langt, den legger seg på en måte at det ikke kjennes ut som at jeg har noe på huden, og den ser _veldig_ naturlig ut. Bruker den i Light, tror det funker for meg. Men har lyst til å prøve skin tinten også - dekker ikke den enda mindre da?

Egentlig leter jeg etter en foundation, ikke CC cream, til bryllupet mitt til våren. Vil ha litt ekstra dekk den dagen, men ikke type Double wear :P Litt mer naturlig, og ikke oppi 400-kronersklassen. Har vært på Vita og kikket, men den eneste som så helt ok ut, Loreal sin true match, hadde jo GLITTER i seg. Skrekk og gru. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glad jeg testet Miracle før jeg kjøpte den, 010 ble nok hakket for grå/døll. Følte den sugde livet ut av ansiktet mitt, og synes heller ikke den er heeelt verdt prisen. Lumene sin CC cream i light virker ganske lovende så langt, den legger seg på en måte at det ikke kjennes ut som at jeg har noe på huden, og den ser _veldig_ naturlig ut. Bruker den i Light, tror det funker for meg. Men har lyst til å prøve skin tinten også - dekker ikke den enda mindre da?

Egentlig leter jeg etter en foundation, ikke CC cream, til bryllupet mitt til våren. Vil ha litt ekstra dekk den dagen, men ikke type Double wear :P Litt mer naturlig, og ikke oppi 400-kronersklassen. Har vært på Vita og kikket, men den eneste som så helt ok ut, Loreal sin true match, hadde jo GLITTER i seg. Skrekk og gru. 

Likte veldig godt cc kremen til Lumene, huden ser fantastisk ut.  Men den "sklir" av huden etter få timer,  spesielt om man har fet hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...