Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For noen dager siden bestilte jeg mobilabonnement fra Chess med portering av mitt Tele2-nummer. Her er tekstmeldingen jeg fikk fra Tele2 nå nettopp:

Tele2 info: Vi har mottat bestilling om overførsel av ditt mobil nummer til annen operatør. Du kan evt. unngå dette ved bruk av angrerett på bestillingen.

Hva tar de oss for da? Alle vet da at man har angrerett, og Chess sendte også en egen mail med dette skjemaet i med tydelige instrukser om hva slags rettigheter man har.

Makan til tåpelig oppførsel for å kapre tilbake kunder! Jeg har da frivillig bestilt dette abonnementet, og Tele2 har da ikke noe med å blande seg opp i kundeforholdet mellom meg og den nye leverandøren? :frustrert:

Nå er jeg selvsagt bare enda mer sikker på valget. :sjarmor:

Endret av Spirito
Skrevet

De prøver seg vet du!

Ei venninne av meg fikk så dårlig samvittighet av en lignende melding en gang, at hun avbestillte det nye abonnementet!

Skrevet

Etter nye angrerettloven har firmaer plikt til å opplyse om at man har angrerett. Det er faktisk ikke alle som er klar over angrerretten sin.

Og det er ikke alle som bestiller abb frivillig. Akkurat hjulpet søster'n med en sånn sak. Hadde det ikke vært for at firmaet IKKE opplyste om angreretten så hadde hun sittet i saksa, så det var dumt av de (B2C norge forresten) ;)

Personlig syns jeg det er bra at firmaer opplyser om det. :)

Skrevet
Etter nye angrerettloven har firmaer plikt til å opplyse om at man har angrerett. Det er faktisk ikke alle som er klar over angrerretten sin.

Og det er ikke alle som bestiller abb frivillig. Akkurat hjulpet søster'n med en sånn sak. Hadde det ikke vært for at firmaet IKKE opplyste om angreretten så hadde hun sittet i saksa, så det var dumt av de (B2C norge forresten) ;)

Personlig syns jeg det er bra at firmaer opplyser om det. :)

De man bestiller fra skal jo selvsagt opplyse om det, men det blir slitsomt hvis de man bytter bort også skal mase om det! Synes ikke de har noen rett til å veilede meg i hvordan jeg kan avbestille hos konkurrenten deres.

Skrevet

Sant nok, men send tele2 en mail så får du sikkert svar på hvorfor de gjør slik :) og om det er noe de er pålagt å gjøre etter nye loven.

Skrevet

Så ordningen om å informere har mottsatt effekt. Morsomt.

Skrevet

Jeg skulle bytte abonnement for i fjor og fikk mld fra Telenor hvor det stod at de hadde registrert at jeg hadde byttet mobiloperatør og takket for et hyggelig kundeforhold. Ingen forsøk på å kapre meg tilbake (men nå skal det sies at jeg ombestemte meg og gikk tilbake til Telenor uken etter). Tele2 har nå alltid vært sleipe. Jeg kjenner ingen som er fornøyde med dem.

Skrevet
Så ordningen om å informere har mottsatt effekt. Morsomt.

Pågående folk kommer ingen vei her i gården. :sjarmor:

Skrevet
Tele2 har nå alltid vært sleipe. Jeg kjenner ingen som er fornøyde med dem.

Helt enig jeg skal springe fort bort fra Tele2 når bindingstiden min er over i disse dager. Makan til useriøsitet skal du lete lenge etter. Ikke er de billigere enn andre heller slik de påstår :sur:

Skrevet

De ligger vel blant de billigste med sitt Chapion abonnement eller hva det nå er. Det har samme prisene som Chess Knock out. Men jeg kjenner heller ingen som er fornøyde med Tele2. De ble vel kåret til det firmaet med den værste kundeservicen om jeg ikke husker feil.

Skrevet

jeg byttet fra chess til tele2 i fjor, pga kjøp av ny telefon med bindingstid. Da ringte de fra chess og lurte på hvorfor jeg byttet abb. :overrasket: Om jeg var misfornøyd eller om det var andre årsaker.... en del av servicen deres sa de..Vet ikke helt om jeg synes det er greit å måtte stå til rette for å ha byttet abb... :forvirret:

Skrevet

Bedre med en sms enn en telefon, for telenor ringer i stedet, og det er irriterende.

Skrevet

Jeg ble nettopp oppringt av Tele 2 som spurte om det var en spesiell grunn til at jeg hadde byttet telefonnummer.

Skrevet

ALLE driver med det...ville skifte fra sense til tele 2 ,ble oppringt om hvorfor.

Skulle skifte fra Chess til tele 2 ,ble oppringt om hvorfor.

Skrevet

Ja, jeg skiftet denne uken fra telenor til Tele2 pga telefonen jeg ville kjøpe ble billigst med tele2 abb.

Etter at telefonen var kjøpt, ringte de fra telenor og spurte hvorfor. Da jeg forklarte dette med prisen, komm de plutselig med tilbud om 300,-kr i avslag på telefonen, med et bevis jeg kunne få hos med. Himla irriterende at de kommer med det i etterkant da!!

Men jeg gadd ikke bytte tilbake til telenor likevel, litt fordi jeg syntes det ble for mye pes å returnere telefonen min og alt det der. Men også mye fordi telenor mannen - selv om han var hyggelig og informativ- ikke komm med den hele fulle sannhet da jeg ba om prisinformasjon.

I tillegg til at de ringte, komm det også et brev der de "bekreftet at jeg forble kunde hos telenor" (enda jeg ikke hadde sagt ja til det), og ikke bare foklarte de i brevet hva jeg måtte gjøre for å bytte tilbake - men de la ved et ark med kontakingformasjon til _alle_ deres konkurrenter, slik at jeg enkelt skulle finne hvor jeg måtte henvende meg...

Annonse
Skrevet

Det var voldsomt å vanskelig noen av dere skulle få det da :o

Telenor ringt også meg da jeg byttet til Chess, men damen måtte etterhvert innrømme at de ikke hadde noe billigere å tilby meg :ler:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med tele2 jeg da - kanskje den eneste?! :ler:

Telenor sendte meg også en sånn sms da jeg bytta til tele2 - takka for at jeg hadde vært kunde osv. Fikk litt dårlig samvittighet jeg da - men det var jo også poenget, regner jeg med! ;)

De har jo lov til å prøve seg, det er jo det de lever av, selvom jeg er enig i at det er litt tåpelig å sende sånne sms'er.

Gjest *Alette*
Skrevet

Hadde litt dårlige erfaringer med tele2 da jeg var kunde der tidligere, men jeg har vært fornøyd etter jeg ble abonnent der igjen for ca. ett år siden, har ingenting å klage på.

Så da er vi i alle fall to fornøyde kunder Kverula.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er også fornøyd med Tele 2, men byttet allikevel til netcom nå i aug pga at telefonen ble endel billigere der.

Skrevet

Jeg har Djuice nonstop og har vært kjempefornøyd i halvannet år nå! Det er jo telenor ja. Og da bindingstiden på 12 mnd gikk ut i våres så ringte Telenor meg, de spurte om jeg var fornøyd og kom med tilbud om 1000 kr i rabatt dersom jeg ville binde meg for enda 12 mnd. Det var jo fristende selvsagt, over 3 mnd gratis abb og sms det (299 pr mnd). Men som jeg sa til dama - jeg ønsker ikke å binde meg nå før jeg får kjøpt meg ny mobil, men at jeg ønsket å fortsatt ha det samme abbonementet. Da tilbød hun meg et rabattkort på 300 kr. Jaja, kjekt tenkte jeg!! Og var veldig fornøyd.

MEN!!!!!!!!!!!!!

Jeg har aldri sett dette rabattkortet - jeg har pr nå - et halvt år etter - fremdeles ikke fått noen rabatt!!

Litt ergelig da! Men jeg har jo heller ikke ringt de og forhørt meg da.

Dette var kanskje litt utenom tema da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...