AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1 Skrevet 11. februar 2021 Jeg hadde en "opplevelse" for noen dager siden, kom inn i en dagligvarebutikk og så h*n i kassa pakke løssnus i overleppa for så å slå inn varene til en eldre mann. Uten å sprite hendene først. Det skal sies at jeg ikke akkurat er manisk i forhold til koronaen og butikkbesøket var ikke så viktig, men jeg gikk ut av butikken uten å handle noe. Høres det overdrevet ut? Av ting som skjer i butikker, uansett om det er varehus, små interiørbutikker eller dagligvarebutikker, hva hadde fått deg til å snu og gå ut igjen? Rot? Paller på gulvet? Personale som ikke engang ser på deg? Dårlig hygiene eller i disse tider labert smittevern? Andre ting? Anonymkode: 888ed...673 9
Scoops Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Sure dårlige holdninger på de ansatte for meg ihvertfall til å snu,greit at alle kan ha en dårlig dag,men jobber man i butikk må man ta seg litt sammen når det kommer kunder 13
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Hvis butikken ikke har det jeg ser etter, går jeg ut igjen. Anonymkode: 75bbe...ef5 25
Million Skrevet 11. februar 2021 #5 Skrevet 11. februar 2021 Skitten butikk gir meg litt avsmak. Den lokale Rema-butikken her har f.eks alltid så grusomt skitten og stinkende panteautomat. Vet ikke om de gidder å vaske den ukentlig en gang. Har også sett flekker og skitt på gulvet inne i melkekjøleskapet. Som om noe er sølt der og ingen gadd å tørke opp. Utgåtte varer på dato prøver de å selge likevel. Jeg har to ganger gitt damen i kassa et par varer og sagt "disse gikk ut på dato for noen uker siden" og hun har tatt i mot med liksom "Å ja". Neste gang står de samme varene med utgått dato plassert forrest i hylla igjen.... de setter dem altså bare tilbake og håper noen ikke skal se utløpsdatoen! Sleipt. Dette har skjedd to ganger. Nå gidder jeg ikke si fra mer, men jeg sjekker i alle fall alle de varene jeg skal ha før jeg legger dem i handlekurven. Jeg handler der fordi jeg får 10% på de 10 mest kjøpte varene mine, og fordi de har et par-tre ting som jeg vil ha som ikke Kiwi rundt hjørnet har. Ellers foretrekker jeg Kiwi til storhandel. 2
Daria Skrevet 11. februar 2021 #6 Skrevet 11. februar 2021 Ansatte som er mer opptatt av sin egen, åpenbart private samtale, enten de snakker i telefonen eller med kollegaer, enn av kundene. Mye rot, enten det er snakk om paller og esker på gulvet eller kaotiske hyller. Å se en ansatt legge inn snus mens hen sitter i kasse kunne nok også fått meg til å snu... 21
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #7 Skrevet 11. februar 2021 Nå for tiden mangel på hygiene eller at det er mange folk i butikken. Uavhengig av korona snur jeg hvis det er kø foran kassen. Hater inderlig å stå i kø. Spesielt hvis de foran meg skal ha varene pakket inn. Anonymkode: 13eb3...e65 4
Chord Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Bortsett fra det åpenbare, at man ikke finner det man skal ha, så skal det litt til før jeg faktisk går ut igjen uten å kjøpe det jeg skal ha. Jeg tar heller å ikke få blikkontakt engang enn å bli bombardert med "hjelp" og forfulgt. Vil jeg ha hjelp så spør jeg. 6
linnlikesbras Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 Jeg snudde og gikk fra en undertøysbutikk etter jeg spurte om de hadde bh-størrelsen min. Den ansatte spurte om jeg hadde vært hos [annen butikk] og blitt målt der, på en ganske ufin måte. Etterpå så jeg at de kun hadde A og B-cup i størrelsen jeg ba om. Det er dårlig utvalg! 6
Chord Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Million skrev (3 minutter siden): Skitten butikk gir meg litt avsmak. Den lokale Rema-butikken her har f.eks alltid så grusomt skitten og stinkende panteautomat. Vet ikke om de gidder å vaske den ukentlig en gang. Har også sett flekker og skitt på gulvet inne i melkekjøleskapet. Som om noe er sølt der og ingen gadd å tørke opp. Utgåtte varer på dato prøver de å selge likevel. Jeg har to ganger gitt damen i kassa et par varer og sagt "disse gikk ut på dato for noen uker siden" og hun har tatt i mot med liksom "Å ja". Neste gang står de samme varene med utgått dato plassert forrest i hylla igjen.... de setter dem altså bare tilbake og håper noen ikke skal se utløpsdatoen! Sleipt. Dette har skjedd to ganger. Nå gidder jeg ikke si fra mer, men jeg sjekker i alle fall alle de varene jeg skal ha før jeg legger dem i handlekurven. Jeg handler der fordi jeg får 10% på de 10 mest kjøpte varene mine, og fordi de har et par-tre ting som jeg vil ha som ikke Kiwi rundt hjørnet har. Ellers foretrekker jeg Kiwi til storhandel. Satser de på at noen kjøper de varene uten å se på datoen? Den var sleip ja, da tror jeg at jeg hadde kjørt til en annen Rema. Men så passerer jeg 2 stk bare på vei til jobb da, så for min del ikke det noe problem.
Gjest Kaiminator Skrevet 11. februar 2021 #11 Skrevet 11. februar 2021 at jeg kommer på jeg har glemt bankkortet
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #12 Skrevet 11. februar 2021 Høy musikk, skittent og rotete får meg til å snu. Og i disse tider også mange kunder inne i butikken samtidig. Anonymkode: d0600...3b3 5
Million Skrevet 11. februar 2021 #13 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Chord skrev (15 minutter siden): Satser de på at noen kjøper de varene uten å se på datoen? Den var sleip ja, da tror jeg at jeg hadde kjørt til en annen Rema. Men så passerer jeg 2 stk bare på vei til jobb da, så for min del ikke det noe problem. Hadde jeg hatt bil, så hadde jeg nok stått litt friere. Men jeg må ha gangavstand til de butikkene jeg bruker, så da blir det de som ligger i nærområdet. Det er nok sjefen i butikken som har gitt signaler om at de ansatte får lov å være litt mer "slepphendte" med datomerkingene i akkurat denne Rema-butikken der. Han kom til Norge i voksen alder, og har "jobbet seg opp" til å bli butikksjef i Rema. Kanskje de har litt løsere begrep om holdbarhetsdatoer der han kom fra. Uansett, han er en hyggelig fyr altså, hjelper alltid, og jobber ute i butikken med alt mulig akkurat som sine ansatte, og står på. Endret 11. februar 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 For mange folk, da er det ikke alltid jeg orker, hvis det ikke er noe jeg må Hvis en ex står der inne, eller en bekjent som jeg helst ikke orker å snakke med 😅 Anonymkode: 300d1...71e 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #15 Skrevet 11. februar 2021 Er en matbutikk som jeg har snudd og gått ut av, de har det beste utvalget men fy for en hygiene. Stappfull buttikk (den gangen snudde jeg i døra). Var en annen dag jeg kom til åpningstid så jeg kunne gå inn og ser at en ansatt hoster INN I KJØLESKAPET! Samt skitt og møkk over alt. Blir ikke mer handel der altså.. Anonymkode: 03d43...84b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #16 Skrevet 11. februar 2021 Køer. Hva folk holder på med ellers bryr jeg mer ikke om så lenge de ikke plager meg direkte. Anonymkode: 50797...d85 1
Østkantgutt1913 Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 At de bak disken er mer opptatt av å prate i mobilen sin enn å yte meg service, da går jeg 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 Trang luft, og alt for høy temperatur! Eller ALT for sterkt lys. Skjønner ikke hvorfor så mange butikker sliter med å få til disse tingene. Når man er innom et kjøpesenter og går og ser, er det alltid én eller to butikker som er 10 grader varmere enn de andre butikkene, eller har så sterkt lys at man skulle tro man var inni solen. Anonymkode: 300d1...71e 3
Morpheus Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 Hvis jeg ser de ansatte komme løpende i mot meg. Jeg har lyst å lete og studere litt selv. Da snur jeg og går ut. Ansatte som nærmest følger etter eller står og glor på meg. Liker best at de står klare i kassa når jeg skal dra igjen. 26 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Bortsett fra åpenbare ting, så vil stygg musikk få meg til å snu. For eksempel den forferdelige spanske sangen med Bieber som ble spilt overalt en periode. Generelt latinorytmer er no-go. Country. Danseband. Gospel. Eller høy musikk. Jeg er ikke i en butikk for å høre på musikk og høy musikk blir bare bråk for meg da. Anonymkode: 1402e...cd0 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå